Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ B4 2.0] Zaniki mocy... Oraz głośna praca na wys. obrotach

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Nieściak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 01 paź 2008, 13:27

[ B4 2.0] Zaniki mocy... Oraz głośna praca na wys. obrotach

Post autor: Nieściak » 01 paź 2008, 14:02

witam.
Mam Audi 80 B4 z 1992roku. Silnik 2l 90km.
Problem polega na tym, ze moje autko ma zaniki mocy.
Dokładnie wyglada to tak ze daje mu w gaz i on przyspiesza ale tak przy 2000obrotów zacina sie, ani nie przyspiesza ani nie zwalnia i za chwile jak troche mocniej wcisne albo i bez tego dostaje taki wiekszy zastrzyk mocy i przyspiesza mocniej i tak sie dzieje tez w wyzszych momentach obrotowych... Co prawda nie zawsze ale bardzo czesto.
Mam do wymiany czujniki cisnienia oleju oraz termostat. Wymienione zostaly kruccie, rozrzad i troche tego bylo(napisze co dokladnie jak wruce do domu bo teraz siedze w pracy:p ) . Mechanik pierw sugerowal ze to moze byc wina gaznika(bo mylalem ze on ma gaznik) no ale ostatnio jeden znajomy jak ogladal moje auto powiedzial ze nie mam gaznika tylko monoftrysk. Ja osobiscie nie wiedzialem bo szczerze to kiepsko sie znam na uautach, to jest moje pierwsze a u mnie w domu nigdy nie bylo zadnego. Dopiero sie uce bo mam je od 2miesiecy;) Marzylem o nim od ponad 3lat i chce je doprowadzic do stanu idealnego. Licze na wasza pomoc:)

Mam odrazu pytanie, czy te 2l silniki na monoftrysku mialy 90km?? Moze to glupie pytanie ale sie zastanawiam czy napewno tyle mam a zaczolem po tej histoirii z gaznikiem:p

[ Dodano: 2008-10-01, 14:32 ]
a co do drugiej czesci pytania, to pry 2,5 3tys obrotach silnik juz glosno pracuje. Jak jezdze do 2tysiecy to jest cichy a potem juz zaczyna coraz glosniej warczec. Czy cos sie w nim zurzylo poprostu czy co?? Bo nie wiem co robic wtym kierunku aby go wyciszyc....

Z góry wielkie dzieki za wszystkie odpowiedzi:)

[ Dodano: 2008-10-01, 14:34 ]
aha odrazu moze ktos powie jak sprawdzic silnik jakie ma oznaczenie bo wpisalem ,,aa" bo nie mam pojecia jaki mam naprawde.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 01 paź 2008, 15:13

Po 1 kolego oznaczenie silnika jest na wklejce w bagażniku i nawet przy rejestracji masz mozliwość sprawdzenia oznaczenia silnika poprostu lenistwo :evil: . Tak twój silnik ma 90KM i jest na monowtrysku. Co do głośnej pracy silnika czy sprawdzany i ewentualnie regulowany był zapłon po naprawie :?:. Co do zacinania sie musisz sprawdzic czujnik położenia przepustnicy

Awatar użytkownika
tomo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 20 kwie 2007, 18:17
Lokalizacja: DTR

Post autor: tomo » 01 paź 2008, 15:27

Poczytaj w dziale technicznym o silniku ABT i taki sobie wpisz w profil. Pisze się "monowtrysk" oraz "wrócę" - w wielku 20 lat troszkę bije to po oczach. A co do auta...poczytaj sobie forum, informacji jest na prawdę bardzo dużo. Ja dzięki temu zacząłem oszczędzać na mechanikach - korzystając z wiedzu ty zawartej możesz wiele rzeczy zrobić sam. A brak mocy - sprawdź świece i kable, może któraś nie pali albo kabel jest uszkodzony. Nie zaszkodzi wyczyścić palca w aparacie albo nawet go wymienić.

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 01 paź 2008, 16:59

silnik ABT 90KM monowtrysk (jednopunktowy wtrysk benzyny).
pry 2,5 3tys obrotach silnik juz glosno pracuje. Jak jezdze do 2tysiecy to jest cichy a potem juz zaczyna coraz glosniej warczec.
jak mamy to rozumieć? Mój pies też zaczyna głośniej warczeć jak mu chce kość odebrać... więcej konkretów i szczegółów jaki to dźwięk, czy metaliczny czy głuchy, skąd u góry silnika, czy może z tyłu jak sprzęgło??? nikt tu wróżką nie jest i nie pomoże Ci jeśli dobrze nie opiszesz sytuacji i usterki.

Awatar użytkownika
Nieściak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 01 paź 2008, 13:27

Post autor: Nieściak » 02 paź 2008, 10:49

Hmm… Dla mnie to jest ogólnie dźwięk silnika ale wydaje mis ie ze dochodzi to z przodu. Ciezko mi jest sprecyzować bo ogólnie wtedy głośno pracuje. Nie jest to dźwięk metaliczny, po prostu jak przekracza te 2,5tys obrotów zaczyna już głośno pracować ze w środku to dość przeszkadza. Porównałbym to chyba do dźwięku silnika starego auta które już swoje lata świetności ma za soba.

Wojtek26. To nie lenistwo, łatwo Ci mówić skoro wiesz gdzie to szukać, gdybym wiedział tez bym byl taki mądry. Zwróć uwagę na to ze nie pytałem jaki mam silnik tylko jak mam to sprawdzić. Jak bym kiedyś już miał auto jakieś w domu to tez bym pewnie wiedział jak to zrobić. Czy mogę sam sprawdzić położenie czujnika w przepustnicy czy musze już jechać do warsztatu??

Czytałem ze kable i świece maja tez dużo do spalania, ile w tym prawdy? Bo mi pali 10L w mieście przy spokojnej jeździe a jak się go depnie to już nie chce mówić co się dzieje :p
Wybacz Tomo, poprawie się;)
Nie zaszkodzi wyczyścić palca w aparacie albo nawet go wymienić. Nie zaszkodzi wyczyścić palca w aparacie albo nawet go wymienić. Nie za bardzo wiem o co w tym chodzi.

Hmm jeszcze zapomniałem zupełnie bo ostatnio mam problemy z zapłonem. Z jednej strony stawiam na alternator ale nie mam pewność. Wydaje mi się ze może nie wytwarza odpowiedniego napięcia. W problem wygląda tak ze niby radio, światła itp. Pala się jak trzeba ale wystarczy chwila na wyłączonym silniku zostawić je włączone i już nie mogę odpalić jak od razu po tym zgaszę. Przez chwile Chechła jak by miał załapać ale za chwile przestaje i słychać tylko takie bzyczenie, chyba alternatora który sie kreci(nie wiem na pewno a jak pisze jakąś bzdurę to proszę o wyrozumiałość). I w tym momencie jedynym sposobem odpalenia jest przekręcenie stacyjki, momencik odczekania i przy odpalaniu musze cały czas dodawać gazu i wtedy zaskakuje. Raz mi się zdarzyło ze odpaliłem za drugim razem i za szybko puściłem sprzęgło i mi zgasł i już po tym nie chciał odpalić. Ruszyłem tylko dlatego ze miałem wrzucony bieg i z roztargnienia go nie zrzuciłem i przekręciłem kluczyk, złapał kangura i zaskoczył bo po chwili wcisnąłem sprzęgło jak zobaczyłem co się dzieje. Czy przyczyny tego powinienem szukać przy alternatorze i akumulatorze czy gdzieś indziej może tkwić problem??

[ Dodano: 2008-10-02, 10:51 ]
czy ma może ktoś z was link do stronki gdzie jest dużo i silniku ABT monowtrysk (jednopunktowy wtrysk benzyny)?? Bo szukałem ale nic konkretnego nie znalazłem.

Awatar użytkownika
tomo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 20 kwie 2007, 18:17
Lokalizacja: DTR

Post autor: tomo » 02 paź 2008, 11:00

Sprawdź aku - sprawdź poziom płynu w aku, niby bzdet a nie raz widziałem suchy aku i płacz, że nie trzyma. Zobacz jak trzyma aku - zmierz napięcie po jeździe i kilka razy po jakimś czasie. Gdzieś na forum było też jak "chaupniczo" obadać alternator, ale niestety nie przytoczę Ci linku - nie pamiętam -> użyj opcji "szukaj" na pewno coś wyskoczy. A co do palca - zdejmij kopułkę i pryśnij palec WD40, przetrzyj z zaśniedziałości, nie zaszkodzi.

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 02 paź 2008, 20:07

Nie jest to dźwięk metaliczny, po prostu jak przekracza te 2,5tys obrotów zaczyna już głośno pracować ze w środku to dość przeszkadza. Porównałbym to chyba do dźwięku silnika starego auta które już swoje lata świetności ma za soba.
jaki olej w silniku? mineralny, półsyntetyk czy syntetyk? może po prostu grają Ci szklanki (popychacze hydrauliczne zaworów) ze względu na źle dobrany do stanu silnika olej bądź źle ustawiony zapłon.
Nie zaszkodzi wyczyścić palca w aparacie albo nawet go wymienić. Nie za bardzo wiem o co w tym chodzi.
palec rozdzielacza zapłonu znajduję się w środku aparatu zapłonowego pod kopułką aparatu ( może mieć nadpaloną końcówkę przez to gubić iskry dla poszczególnych cylindrów, w przypadku nadpalonych styków należało by wymienić komplet kopułka i palec, koszt 60zł BERU)
Chechła jak by miał załapać ale za chwile przestaje i słychać tylko takie bzyczenie, chyba alternatora który sie kreci
to nie alternator się kręci tylko rozrusznik, do wymiany masz bendiks i jeśli występuje w tym typie rozrusznika hamulec rozbiegowy ( taka zwykła podkładka teflonowa na końcu wirnika)- to akurat lepiej żeby zrobił ktoś kto się zna na tym, dobry elektryk.
Z jednej strony stawiam na alternator ale nie mam pewność. Wydaje mi się ze może nie wytwarza odpowiedniego napięcia
zmierz miernikiem napięcie ładowania na akumulatorze powinno wynosić 13,8-14,5V w zależności od obciążenia np światłami, dmuchawą itd.

Awatar użytkownika
Nieściak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 01 paź 2008, 13:27

Post autor: Nieściak » 02 paź 2008, 23:27

no nie to forum jest <ok> (edit by mod)! :mrgreen: :mrgreen:

jutro jeszcze napisze bo teraz nie moge ale przy okazji dziekuje wam chlopaki za rady!


Uwaga na język, pisownię i znaki typu wykrzyknik itp. Przeczytaj proszę Regulamin i stosuj się do niego, żeby nie było później rozczarowań. Dziękuję - moderator.


[ Dodano: 2008-10-04, 19:46 ]
jaki olej w silniku? mineralny, półsyntetyk czy syntetyk? może po prostu grają Ci szklanki (popychacze hydrauliczne zaworów) ze względu na źle dobrany do stanu silnika olej bądź źle ustawiony zapłon.
wlałem mobil 1 super Mineralny. Jaki inny byłby najlepszy?? I czy w ogóle może lepiej z innej firmy zakupić olej czy tej jest bardzo dobry?? Jaki jest najlepszy do mojego silnika??
palec rozdzielacza zapłonu znajduję się w środku aparatu zapłonowego pod kopułką aparatu ( może mieć nadpaloną końcówkę przez to gubić iskry dla poszczególnych cylindrów, w przypadku nadpalonych styków należało by wymienić komplet kopułka i palec, koszt 60zł BERU)
Jutro po zajęciach zajrzę i zdam relacje. No ale biorę tak czy inaczej pod uwagę że będę musiał wymienić
Cytat:
Chechła jak by miał załapać ale za chwile przestaje i słychać tylko takie bzyczenie, chyba alternatora który sie kreci

to nie alternator się kręci tylko rozrusznik, do wymiany masz bendiks i jeśli występuje w tym typie rozrusznika hamulec rozbiegowy ( taka zwykła podkładka teflonowa na końcu wirnika)- to akurat lepiej żeby zrobił ktoś kto się zna na tym, dobry elektryk.
Czy drogo to może wyjść??


[/quote]

[ Dodano: 2008-10-05, 21:37 ]
odpowie ktoś?
Ostatnio zmieniony 03 paź 2008, 08:57 przez Nieściak, łącznie zmieniany 2 razy.

Dawido250888
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 17 lis 2008, 13:42
Lokalizacja: Międzylesie

Re: [ B4 2.0] Zaniki mocy... Oraz głośna praca na wys. obrot

Post autor: Dawido250888 » 17 lis 2008, 13:58

Witam :-) mam takie małe pyt......mam audi 80 2.0 1989r i jest taki problem z nią. jak jest zimna to idzie jak burza,a jak sie zagdzieje albo wyłączy ssanie sam jeszcze nie wiem to po wyrzej 2000 obrotów traci moc tak jak by jej padła jakas turbina. jeżeli ją zgasze i dopale ponownie i nie przekrocze 2000 ob to chodzi normalnie a jak przekrocze to słabnie i tak w kółkomoże spotkaliście się już z takim zdarzeniembył bym bardzo wdzięczny za informacje ;-)

[ Dodano: 2009-03-26, 19:32 ]
witam!mam problem z audi bo 2.0 kat. Jak jest zimna to chodzi jak burza a jak się zagrzeje to po przekroczeniu 2tys obrotów nie ma mocy jak ja zgasze i odpale to ma jeżeli nie przekroze 2 tys obrotów.....pomóżcie :cry: co to może być???może miał którys z was taki problem???będę wdzięczny:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl