[b4 ABT 2.0 gaz] kontrolka oleju
[b4 ABT 2.0 gaz] kontrolka oleju
Witam od pewnego czasu jezdzac autem na jakis podjazdach lub przy gwaltowniejszych skretach zapala sie konrolka(nie wiem dokladnie od czego) taki wykrzyknik w koleczku czerwonym po prawej stronie nad kontrolka oleju. Nic z tym nie robilem ale dzisiaj zatrzymalem sie i gdy uruchamialem silnik ponownie zapalila sie kontrolka oleju i zaczelo cos piszczec. Nie zdziwilo by mnie to gdybym wczoraj nie dolewal oleju. Wiecie co to moze byc? I co oznacza ta zapalajaca sie na przechylach kontrolka z wykrzyknikiem? Szukalem na forum ale nie znalazlem dokladnej odpowiedzi. Pozdrawiam
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Źle i to ten płyn mruga i nie ma to nic wspólnego z kontrolką od klocków.peter124 pisze:Wiec poziom plynu hamulcowego oscyluje w granicach lekko ponad MIN wiec chyba jeszcze nie tak zle
Dokładnie jak pisze goldi j51, sprawdź klocki a jak nie to dolej na początek troche płynu hamulcowego a zobaczysz że bedzie ok.goldi j51 pisze:Może klocki hamulcowe już kończą swój żywot i dlatego poziom płynu się obniżył
Być może i dolałeś olej i jego poziom jest prawidłowy, ale u znajomego w B3 pomogło dolanie oleju do filtra oleju, kontrolka zgasła i się już więcej nie zapalała gdy silnik pracował, nigdy nie sprawdzałem jak jest rozwiązane ostrzeganie o niskim poziomie płynu hamulcowego w audi, ale w Ładzie był pływak, który jeżeli był zbyt nisko (niski poziom płynu) powodował zaświecenie lampki (był tam jakiś przewód w nakrętce). Dolej płynu bo tak trochę powyżej minimum to może być trochę za mało, jak będziesz w przyszłości zmieniał klocki i tarcze to najwyżej odciągniesz nadmiar.
Kontrolka oleju i brzęczyk (piszczek) zapalają się kiedy jest za niskie ciśnienie(prawie nigdy), padnie któryś z dwóch czujników(najczęstsze) lub zepsuje się "oelsteuergerat"(rzadko) czyli element odpowiadający za przełączanie czujników ciśnienia wysoki/niski przy odpowiednich obrotach silnika (około 1500rpm). Najlepiej podjedź do warsztatu niech sprawdzą rzeczywiste ciśnienie manometrem.