Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Problem z grzaniem świec.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
penki00 (usunięty)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:02
Lokalizacja: Tychy

[1.9TDI 1Z] Problem z grzaniem świec.

Post autor: penki00 (usunięty) » 01 paź 2008, 08:49

Mianowicie taki,po przekręceniu kluczyka przy obecnej temp. grzeją świece(dość długo),nie działa wskaźnik temp. płynu chłodzącego,po odpaleniu(ciężko zaskakuje),wchodzi na wyższe obroty tak jak by włączona była klima,po ok 5min na wolnych obrotach,obroty jałowego spadają do normy,ale wskaźnik dalej nie działa,przy zmianie biegów puszcza lekko niebieskiego dymka,w porównaniu z avantem mojego brata jest bardzo wołowaty,a co mnie najbardziej irytuje ze pracuje jak zwykły TD czyli głośno,i pytanie gdzie szukać problemu??.
Ostatnio zmieniony 02 sty 2009, 09:33 przez penki00 (usunięty), łącznie zmieniany 1 raz.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 01 paź 2008, 08:54

najlepiej to bylo by podlaczyc pod vaga i bylo by cos wiadomo, spawdz ten czujnik temp cieczy ten przy kroccu glowicy, sprawdz rozrzad, i powiedz kiedy i jak sie to stalo :?:

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 01 paź 2008, 08:59

na 100% masz walniety czyjnik niebieski lub jest poprostu odpiety i komp za każdym razem daje 30s grzania swiec przy kazdym odpaleniu

i popraw temat

Awatar użytkownika
przemko1982
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 756
Rejestracja: 04 lip 2008, 08:47
Lokalizacja: Dolní Slezsko

Post autor: przemko1982 » 01 paź 2008, 09:03

Mi świece nie zapala sie dopoki na zewnatrz nie bedzie ponizej +5 stopni Celsjusza...

Awatar użytkownika
penki00 (usunięty)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:02
Lokalizacja: Tychy

Post autor: penki00 (usunięty) » 01 paź 2008, 09:22

Też mi sie wydaje że czujka,mam autko dopiero od wczoraj,wiec zaczynam o niego dbać,bo poprzedni własciciel lał i jeżdził.

[ Dodano: 2008-10-01, 09:24 ]
kyjo pisze:na 100% masz walniety czyjnik niebieski lub jest poprostu odpiety i komp za każdym razem daje 30s grzania swiec przy kazdym odpaleniu

i popraw temat
No i pewnie podaje wiecej paliwa.?

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 01 paź 2008, 09:51

penki00, ktoś ci musi przejrzeć dokładnie ten silnik głośną prace może powodować źle ustawiony zapłon, dawkę też warto by sprawdźić, czujnik może masz odpięty żeby lepiej zapalał, albo wo gule zapalał.

Awatar użytkownika
penki00 (usunięty)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:02
Lokalizacja: Tychy

Post autor: penki00 (usunięty) » 01 paź 2008, 11:13

MARCIN 80B4 pisze:penki00, ktoś ci musi przejrzeć dokładnie ten silnik głośną prace może powodować źle ustawiony zapłon, dawkę też warto by sprawdźić, czujnik może masz odpięty żeby lepiej zapalał, albo wo gule zapalał.
No to czujnik możemy wykluczyć,napewno mam brak termostatu,bo zostawiłem go zapalonego i wskazówka sie podniosła ale nie za wysoko :-/ ,ale reszta pozostaje bez zmian :evil: Co do zapłonu to też mam takie przypuszczenia że ktoś przy pompie coś gmerał,albo jest rozrząd o ząbek nie tak,świece raczej nie grzeją bo po nocy miał opory zapalić.

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 01 paź 2008, 20:11

bo swiece już pewnie spalone dawno <ok>
penki00 pisze:No i pewnie podaje wiecej paliwa.?
tak bo do silnika podaje inne parametry i komp włącza jakby taki tryb awaryjny.
bo to jest czujnik temp cieczu i świec i od niego ida parametry do kompa kiedy i na ile włączaś świece
a pisze to bo tez tak miałem jak ty

Awatar użytkownika
penki00 (usunięty)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:02
Lokalizacja: Tychy

Post autor: penki00 (usunięty) » 02 paź 2008, 01:21

kyjo pisze:bo swiece już pewnie spalone dawno <ok>
penki00 pisze:No i pewnie podaje wiecej paliwa.?
tak bo do silnika podaje inne parametry i komp włącza jakby taki tryb awaryjny.
bo to jest czujnik temp cieczu i świec i od niego ida parametry do kompa kiedy i na ile włączaś świece
a pisze to bo tez tak miałem jak ty
Włączają się za każdym zapalaniem,na ok 30-45sec,po odpaleniu,ma powyższone obroty,po ok 10 min obroty spadają do normalnych,ale szczeka jak TD,sprawdzałem rozrząd,oki,pompa też ma kąt wtrysku oki,no i o którym czujniku mowa?

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 02 paź 2008, 19:55

to ze sie włączają to włancza sie kontrolka wykreć każdą i spróbuj ją na ostro a sie dowiesz czy działają :P

mowa o czujniku niebieskim 2 pinowym po prawej stronie bloku

Awatar użytkownika
penki00 (usunięty)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:02
Lokalizacja: Tychy

Post autor: penki00 (usunięty) » 03 paź 2008, 00:29

kyjo pisze:to ze sie włączają to włancza sie kontrolka wykreć każdą i spróbuj ją na ostro a sie dowiesz czy działają :P

mowa o czujniku niebieskim 2 pinowym po prawej stronie bloku
Nie tylko sama kontrolka,bo i przekaźnik,a napewno jest przygasanie ośw.wewnątrz,sprawdze każdą po kolei,natomiast zrobiłem testa,odpiołem niebieski czujnik świece grzały,odpiołem czarny też grzały,a temp bez zmian,wskazówka sięgneła pola miedzy pierwszą a drugą kreską i na tyle,a z nawiewu zap..... gorące powietrze :evil:

[ Dodano: 2008-10-03, 12:23 ]
kyjo pisze:na 100% masz walniety czyjnik niebieski lub jest poprostu odpiety i komp za każdym razem daje 30s grzania swiec przy kazdym odpaleniu

i popraw temat
Miałeś kolego racje z tym czujnikiem,wymieniony na nowy,świece nie grzeją(sprawdzałem każdą i wszystkie sprawne ),zaczoł też chodzić jak 1Z,ale wskażnik temp. nadal nie chce współpracować(ale kij mu w oko),ale co sie stało :shock: ,podpinam czujniczek zaraz pod sklepem,zapłon,grzania zero,zapalił,wyjeźdzam...... ze sklepu lekko pod górke.... i kurwa mocy przybywaj,mało brakło a skasował bym gościa za mną,ja mu gaz w podłoge..... :evil: i reakcji brak,jak by z tych 90KM zostało 20 :-(

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 03 paź 2008, 15:36

kolego zrób diagnostyke coś tu musi nie grać.
A najpierw posprawdzaj opaski z węży zobacz czy nie ma gdzieś dziury w dolocie czy nie łapie lewego powietrza pompa, i najwazniejsze filtry

Awatar użytkownika
penki00 (usunięty)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:02
Lokalizacja: Tychy

Post autor: penki00 (usunięty) » 04 paź 2008, 00:38

Powiem tak,sprawdzałem czy nie ma nieszczelności na opaskach od samego filtra aż po turbo,wszystko gra,wymieniłem 2 wężyki,jeden z N75,drugi z tego ustrojstwa obok,bo już sobie ze starości popękały,ot dzisiejsze moje spostrzeżenie,przekręcam zapłon,świece zagrzały z dwie sekundy,kręce,odpala,wsakuje na mniej wiecej 1500obr,gaśnie,i tak z 5 razy,nie odpalił,dopiero udało mu sie zsakoczyć po wypięciu czujnika tego niebieskiego który wymieniłem.Po zagrzaniu robi tak samo z tym że już nie gaśnie,przy delikatnym dodawaniu gazu jedzie w miare normalnie,ale ma biede ruszyć z miejsca,jak by nie miał dołu,dopiero jak zacznie pompować to jakaś reakcja na gaz jest,natomiast przy wdepnieciu do podłogi...... 3 dni później,sprawcą chyba jest przepływka :roll:

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 05 paź 2008, 16:59

z uszkodzona przeplywka powienien normalnie odpalic, moim zdaniem to moze byc przestawiacz kata wtrysku najlepiej bylo by podpiac pod kompa to wtedy widac jaki kąt, jaka dawka...caly blok000, sprawdz tez czujnik temp paliwa, wzgledem tej temp ustalany jest kat wtrysku

Awatar użytkownika
penki00 (usunięty)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:02
Lokalizacja: Tychy

Post autor: penki00 (usunięty) » 05 paź 2008, 19:26

karol121 pisze:z uszkodzona przeplywka powienien normalnie odpalic, moim zdaniem to moze byc przestawiacz kata wtrysku najlepiej bylo by podpiac pod kompa to wtedy widac jaki kąt, jaka dawka...caly blok000, sprawdz tez czujnik temp paliwa, wzgledem tej temp ustalany jest kat wtrysku
Przepływka sprawdzona,działa poprawnie,musze chyba jechać go podpiąć,bo nic sie nie dowiem,slilnik z podpiętym niebieskim czujnikiem nie ma dołu,bieda mu z miejsca ruszyć,ale jak już sie wkręci to jedzie :-/

[ Dodano: 2008-10-07, 20:20 ]
To już wszystko jasne,KTS prawde powiedział,dawka 12mg,kont wtrysku 3.5,za doprowadzenie silnika do stanu urzywalności zawołali sobie 150zeta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl