[B3] Problem z wieloma rzeczami.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 15
- Rejestracja: 04 paź 2008, 14:28
[B3] Problem z wieloma rzeczami.
Witam, wczoraj nabyłem Audi 80 B3, '91 silnik 1.6 (51kW) z gazem. Kupiłem bardzo okazyjnie ale za to jest duzo rzeczy do roboty. Miedzy innymi zawieszenie i tutaj mam pare pytań. Przede wszystkim jak jade tak powyej 30 km/h i hamuje to normlanie na pedale hamulca czuje bicie koła.. czy tam kół i teraz moje pytanie czy mogą to byc lozyska ? czy sworzeń/sworznie wachacza ?? Czy jeszcze np cos innego ? ogolnie samochód zachowuje sie bardzo zle podczas jazdy czuc ze kola biją itp. jeszcze jest cos takiego ze jak przekrocze 50 km/ to zaczyna cos pukać tak dosc poteznie i z wieksza czestotliwoscia do 70 km/h a potem ustaje i czy jade 100 czy 120 nie slychac i prowadzi sie dobrze... co to moze byc ?? czy to moze miec zwiazek tak samo z lozyskami lub sworzeniem wachacza.. ? Bo sprzedajacy odrazu mowil ze jeden prawy swrzorzen jest napewno do wymiany a reszte nie wie... Bardzo prosze o jakies porady jak to sprawdzic i ew. co to może być...
z góry bardzo dziekuje i pozdrawiam!
z góry bardzo dziekuje i pozdrawiam!
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
Marcin_191, tak po opisie to trudno jednoznacznie stwierdzić co jest przyczyną tych dolegliwości. Na pewno masz krzywe tarcze hamulcowe ale może być wiele innych usterek.
Najlepiej zrobisz jak pojedziesz na stację diagnostyczną, tam za niewielkie pieniądze wszystko Ci sprawdzą i powiedzą co masz do wymiany.
Koła może wystarczy tylko wyważyć, a może brakuje pierścieni centrujących....A może są krzywe. Tak czy siak jedź na diagnostykę.
Najlepiej zrobisz jak pojedziesz na stację diagnostyczną, tam za niewielkie pieniądze wszystko Ci sprawdzą i powiedzą co masz do wymiany.
Koła może wystarczy tylko wyważyć, a może brakuje pierścieni centrujących....A może są krzywe. Tak czy siak jedź na diagnostykę.
Marcin_191 ciekawe jak bardzo okazyjnie kupiłeś to auto... nie robiłeś jazdy próbnej? po Twoim oposie sytuacji można śmiało wnioskować, że koszty tych napraw mogą przewyższyć kwotę, którą za nie zapłaciłes
zgadzam się z tym, co napisali Chlopaki wyżej
na początek jednak pojechałbym koła wyważyć o ile to możliwe... potem do apteki, do kolektury i na stację diagnostyczną...
potem przelicz w jaka kwota będzie potrzebna na części i jaka na robociznę.
jeśli silnik jest w podobnym stanie jak zawieszenie, to może lepiej poszukać innego auta?
ja kupiłem auto w dobrym stanie. nie wymagało wielu napraw ale jednak wolałem różne rzeczy porobić żeby mieć auto pewne i sam wiem ile mnie to już kosztowało, a co dopiero auto tak zajezdzone jak Twoje...
zgadzam się z tym, co napisali Chlopaki wyżej
na początek jednak pojechałbym koła wyważyć o ile to możliwe... potem do apteki, do kolektury i na stację diagnostyczną...
potem przelicz w jaka kwota będzie potrzebna na części i jaka na robociznę.
jeśli silnik jest w podobnym stanie jak zawieszenie, to może lepiej poszukać innego auta?
ja kupiłem auto w dobrym stanie. nie wymagało wielu napraw ale jednak wolałem różne rzeczy porobić żeby mieć auto pewne i sam wiem ile mnie to już kosztowało, a co dopiero auto tak zajezdzone jak Twoje...
części owszem są tanie ale robota mechaników już nie sam się o tym przekonałem.noorbi pisze:grze napisał/a:
jeśli silnik jest w podobnym stanie jak zawieszenie, to może lepiej poszukać innego auta?
nie załamuj nam Kolegi, części do 80 są bardzo tanie, wszystko można zrobić
jesli by sobie wszystko sam porobil, to tylko cena części - czyli faktycznie nie jest tak źle. jednak jeśli ma się męczyć z mechaniorami... tu wszystko zależy ile jest do zrobienia i do kogo zaprowadzi. jeśli dużo, to chyba lepiej jasno Koledze powiedzieć, że jeśli sam sobie nie nareperuje, to musi się liczyć z większymi wydatkami :roll:
wiec jak sobie przeliczy, to osądzi czy mu sie opłaca. w zaleznosci ile chce tym autem pojezdzić
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
witaj z takim samym silnikiem po pierwsze podjedz sobie na stacje niech ci sprawdzą zawieszenie zapłacisz grosze będziesz wiedział co masz do wymiany z tego co piszesz odnośnie bicia przy hamowaniu do wymiany są tarcze i teraz to co zaoszczędziłeś przy kupnie to musisz włożyć w autko żartowałem :mrgreen: i nie kupuj żadnych zamienników tylko oryginalne części nie są drogie a tarcze nie są drogie BREMBO + KLOCKI FERODO
np. Lemforder to chyba zaminennik? :roll: jedne części są drożse w ASO, a inne tańsze. jak wiesz jakie części są tanie w ASO, to podzel się tą informacją bo warto to wiedzieć ja ze swej strony mogę powiedzieć, że sonda lambda do ABT kosztuje w ASO 580 zł a czujnik temperatury niebieski niespełna 55 złgoldi j51 pisze:ie kupuj żadnych zamienników tylko oryginalne części nie są drogie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 15
- Rejestracja: 04 paź 2008, 14:28
Nie no chłopaki ja nie mam zamiaru oddawac auta mechanikom wiec kasa za robocizne odpada... mam kumpla z garazem i kanałem i wszystkimi narzedziami a Silnik w dobrym stanie faktycznie chyba pojade na stacje diagnostyczną i niech mi sprawdzą co jest do roboty, zapisze na kartce, kupie czesci i bedziemy z kumplem robić... nawiasem mowiac za autko dałem 2500 zl... z gazem z alufelgami... wiec nawet jak zawieszenie mnie wyniesie sporo to i tak mysle ze sie oplacilo... czyli jeszcze raz.. lepiej jechac na stacje diagnostyczna zeby posprawdzali fachowcy niz samemu odkrecac kola i patrzec co jest do wymiany... bo pewnie cos przeocze... ?
aha jeszcze mam pytanie jedno, bo faktycznie tarcze beda krzywe raczej to wraz z tarczami klocki tez zmieniac ?? bo logicznie myslac to cierpią bardzo na tym ?
i jak myslicie ile kosztuje sprawdzenie zawiesznia na stacji diagnostycznej :> ?
pozdrawiam!
aha jeszcze mam pytanie jedno, bo faktycznie tarcze beda krzywe raczej to wraz z tarczami klocki tez zmieniac ?? bo logicznie myslac to cierpią bardzo na tym ?
i jak myslicie ile kosztuje sprawdzenie zawiesznia na stacji diagnostycznej :> ?
pozdrawiam!
skoro będziesz naprawiać we własnym zakresie, to zaoszczędzisz masę kasy.
skoro masz kumpla z garażem to podjedź do niego i popatrzcie czy nie ma luzów w zawieszeniu itd. - każda metoda jest dobra, która prowadzi do celu
wizyta na stacji diagnostycznej nie będzie droga.
a może alusy to są krzywe? :roll: pojedź do wulkanizacja wyważyć koła.Marcin_191 pisze:z alufelgami...
skoro masz kumpla z garażem to podjedź do niego i popatrzcie czy nie ma luzów w zawieszeniu itd. - każda metoda jest dobra, która prowadzi do celu
wizyta na stacji diagnostycznej nie będzie droga.
chcesz do nowych tarcz stare klocki zakładać? :shock:Marcin_191 pisze:wraz z tarczami klocki tez zmieniac ??
Ostatnio zmieniony 05 paź 2008, 18:24 przez grze, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 15
- Rejestracja: 04 paź 2008, 14:28
a jesteś pewny, że mówił prawdę? zależy jakie tam są klocki. jeśli jakieś badziewne, to szkoda nowych tarcz na nie. beznadziejnymi klockami można poniszczyć tarcze.Marcin_191 pisze:wlasciciel twierdzi ze wymieniał klocki tam 1 tys wczensiej zapomnialem dodac, no ale i tak wymienie dziwne ze tarcz nie wymienił
najlepiej kup Brembo, Ferodo lub TRW