[B4 2.0E 115KM+LPG]- duze spalanie gazu dla sekwencji
[B4 2.0E 115KM+LPG]- duze spalanie gazu dla sekwencji
Witam
Jestem nowy na forum, mam nadzieje ze pomimo pośpiechu w pisaniu tego wątku nie narobiłem bałaganu i wszystko jest na swoim miejscu
Posiadam Audi 80 B4 w silniku 2.0E <115KM>. W samochodzie tym została założona instalacja gazowa sekwencja. Wszystko jest cacuś, pracuje ślicznie, praktycznie nie ma żadnej różnicy w mocy gdy jedzie sie na benzynie czy na gazie, nawet podczas piłowania na jakimś biegu i jednoczesnym przełączeniu na benzyne czy na gaz nie ma nawet szarpnięcia.
Jest za to jeden problem co do spalania gazu. W cyklu mieszanym z przewagą na miejscki audi pali mi 14-15 litrow gazu. I nie mówie tu o żadnym katowaniu-jeżdże bardzo spokojnie Byłem u jednego "fachowca" i stwierdził on że nie chce tam nic ruszac ponieważ wszystko jest elegancko i tyle mniejwiecej powinien palić. Wydaje mi się jednak że jest to duzo za duzo jak na 2.0. Moj kolega ma takie samo audi tylko nie z sekewncja a ze zwykla instalacja gazowa i twierdzi ze pali mu 10-11 L w cyklu mieszanym. Slyszałem ze sekwenja charakteryzuje sie tym ze moze troszke wiecej palić ale czy aż tyle???
Prosiłbym o wypowiedzenie sie osob posiadajacych sekwencje w tym silniku, ile wam pali po miescie, na trasie. Bo przyznam sie szczerze ze spodziewalem sie mniejszych kosztow eksploatacji, no ale moze sie mylilem i tyle wlasnie powinien palic. Nie mam pojecia
licze na dobre podpowiedzi
pozdrawiam
Jestem nowy na forum, mam nadzieje ze pomimo pośpiechu w pisaniu tego wątku nie narobiłem bałaganu i wszystko jest na swoim miejscu
Posiadam Audi 80 B4 w silniku 2.0E <115KM>. W samochodzie tym została założona instalacja gazowa sekwencja. Wszystko jest cacuś, pracuje ślicznie, praktycznie nie ma żadnej różnicy w mocy gdy jedzie sie na benzynie czy na gazie, nawet podczas piłowania na jakimś biegu i jednoczesnym przełączeniu na benzyne czy na gaz nie ma nawet szarpnięcia.
Jest za to jeden problem co do spalania gazu. W cyklu mieszanym z przewagą na miejscki audi pali mi 14-15 litrow gazu. I nie mówie tu o żadnym katowaniu-jeżdże bardzo spokojnie Byłem u jednego "fachowca" i stwierdził on że nie chce tam nic ruszac ponieważ wszystko jest elegancko i tyle mniejwiecej powinien palić. Wydaje mi się jednak że jest to duzo za duzo jak na 2.0. Moj kolega ma takie samo audi tylko nie z sekewncja a ze zwykla instalacja gazowa i twierdzi ze pali mu 10-11 L w cyklu mieszanym. Slyszałem ze sekwenja charakteryzuje sie tym ze moze troszke wiecej palić ale czy aż tyle???
Prosiłbym o wypowiedzenie sie osob posiadajacych sekwencje w tym silniku, ile wam pali po miescie, na trasie. Bo przyznam sie szczerze ze spodziewalem sie mniejszych kosztow eksploatacji, no ale moze sie mylilem i tyle wlasnie powinien palic. Nie mam pojecia
licze na dobre podpowiedzi
pozdrawiam
Moja rada to znajdź dobrego gazownika i z nim skonsultuj problem. Ja znalazłem taki zakład w którym będę zakładał sekwencje właśnie,a jechałem 70 km w jedną stronę do niego, ale mam pewność że to nie "pan Stasiu z młotkiem". A na marginesie podłączam się pod temat co do spalania jakie miała by mieć dobrze działająca i wyregulowana sekwencja.
Zgłoś się też do klubowicza Danek, jest bardzo obeznany w te klocki.
Zgłoś się też do klubowicza Danek, jest bardzo obeznany w te klocki.
W trasie z ciężką nogą 10 z niewielkim haczykiem, w mieście, ale już spokojnie do 14 ltr/100km, czyli śrrednio około 12, ale wiem że niektórym na forum po mieście palą 13, niemniej jednak średnie spalanie na poziomie 14-15ltr./100km jest za wysokie.Rada jest taka abyś zmienił fachowca od gazu na innego, bo może poprawną pracę na gazie zrobił kosztem spalanie i powiedział Ci że tak ma być żebyś mu gitary nie zawracał. Ile pali na benzynie?? bo może wina leży nie po stronie gazu, a np. sondy lambda, starych przewodów WN, świec czy zabrudzonego filtra powietrza. Jeżeli na PB jest dobrze zmień gaziarza.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Rzeczywiście wygląda mi to na problemy z sondą ale dla pewności sprawdziłbym szczelność instalacji i prawidłowość ustawienia. Spalanie na sekwencji nie powinno być wyższe niż 115% spalania benzyny. Tym bardziej, że przy sekwencji silnik praktycznie nie pracuje na LPG jak jest zimny (no chyba, że masz wyłączoną funkcję zależności momentu przełączenia od temperatury reduktora to wtedy takie wysokie spalanie jest możliwe).
W II generacjach właśnie dlatego spalanie tak drastycznie rośnie przy niskich temperaturach i jeździe w mieście.
W II generacjach właśnie dlatego spalanie tak drastycznie rośnie przy niskich temperaturach i jeździe w mieście.
przyznam sie szczerze ze nie mam pojecia ile pali na benzynie, gdyz zawsze mam cwiartke baku tak zeby nie spalic pompki paliwowej i na benzynie malo co jezdze tym bardziej ze wcale nie idze lepiej na benzynie niz na gazie, no ale sprawdze z ciekawosci ile mi spali na benzynie.
Tylko nurtuje mnie fakt ze koledze ktory ma taki sam slinik tylko w zwyklej instalacji gazowej pali 10-12 litrow po miescie. Czyli na sekwencji samochod bierze wiecej gazu ?
Jestem z okolic Lublina i bylem u jednego fachmena w tym miescie na ul Rowerowej, ale dla sprawdzenia pojade jeszcze do drugiego punktu< jest bodajrze na ul Firlejowej>
Jeśli dalej bedzie tak samo, tzn bedzie mi tyle palil bede musial pomyslec nad audi b4 z mniejszym silnikiem no albo bez sekwencji a ze zwykla instalacja gazowa
[ Dodano: 2008-10-09, 17:04 ]
a i napiszcie mi jeszcze ile wam pali benzyny w miescie i na trasie b4 z silinikiem 2.0 E.
pozdrawiam
Tylko nurtuje mnie fakt ze koledze ktory ma taki sam slinik tylko w zwyklej instalacji gazowej pali 10-12 litrow po miescie. Czyli na sekwencji samochod bierze wiecej gazu ?
Jestem z okolic Lublina i bylem u jednego fachmena w tym miescie na ul Rowerowej, ale dla sprawdzenia pojade jeszcze do drugiego punktu< jest bodajrze na ul Firlejowej>
Jeśli dalej bedzie tak samo, tzn bedzie mi tyle palil bede musial pomyslec nad audi b4 z mniejszym silnikiem no albo bez sekwencji a ze zwykla instalacja gazowa
[ Dodano: 2008-10-09, 17:04 ]
a i napiszcie mi jeszcze ile wam pali benzyny w miescie i na trasie b4 z silinikiem 2.0 E.
pozdrawiam
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Nie liczyłbym za bardzo na dużo niższe spalanie w mieście. B4 z najmniejszym silnikiem to ABT i ABK. Z drugą generacją LPG, jeżdżąc po mieście zimą i robiąc bardzo krótkie odcinki te silniczki potrafią łyknąć nawet 14,5-15l gazu. Natomiast w trasie można zejść poniżej 8,5l.Waldes pisze:Jeśli dalej bedzie tak samo, tzn bedzie mi tyle palil bede musial pomyslec nad audi b4 z mniejszym silnikiem no albo bez sekwencji a ze zwykla instalacja gazowa
Na początek sprawdź sondę lambda i zrób analizę spalin, na benzynie i LPG.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 80
- Rejestracja: 12 sie 2007, 14:18
Hmm a moze pasek rozrządu jest przesunięty o jeden ząbek co powoduje osłabienie mocy (spadek ktorego nie odczówasz) i przez to duzo pali. Proponuje spokojnie podejsc do tematu i tak jak pisali koledzy wyzej posprawdzac poszczególne podzespoly.
Ja posiadam ABK na instalacji II typu czyli na tzw. mikserze.
Auto pali mi od 9 - 12 litrów. 9 litrów osiągnąłem przy spokojnej jezdzie tak do 90km/h z 10% cyklem miejskim.
Natomiast jak krece po 5 000 rpm to pali tak do 12 , pozdro
Ja posiadam ABK na instalacji II typu czyli na tzw. mikserze.
Auto pali mi od 9 - 12 litrów. 9 litrów osiągnąłem przy spokojnej jezdzie tak do 90km/h z 10% cyklem miejskim.
Natomiast jak krece po 5 000 rpm to pali tak do 12 , pozdro
Tak jak mówi danek sonda na początek, sekwencja ustalając skład mieszanki wzoruje się tylko na niej. może wystarczy kontrola Vagiem błędów i bloków wartości mierzonych dla sondy.
Ciekawy jestem jakie masz komponenty instalacji sekwencyjnej. Bo sekwencja sekwencji nie równa, no i jakie są czasy wtrysków benzyny na biegu jałowym przy rozgrzanym motorze.
Ciekawy jestem jakie masz komponenty instalacji sekwencyjnej. Bo sekwencja sekwencji nie równa, no i jakie są czasy wtrysków benzyny na biegu jałowym przy rozgrzanym motorze.