dwumasówki nie ma w tym silniku... wydaje mi się że to bedzie wina skrzyni bo juz nic innego nie pozostajerczopik2 pisze:W najgorszym wypadku pozostaje wymiana kosztownego koła zamachowego dwumasowego.
[wszystkie] szarpniecie przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 35
- Rejestracja: 16 maja 2008, 09:02
- Lokalizacja: Lublin
A więc mi też daje się we znaki to szarpanie. Myślalem że to sprzęgło ale niedawno mi padło i założyłem nowy komplet Sachsa ponadto wymienilem wszystkie zuzyte tulejki i poduszki. Pomogło ale tylko w pewnym stopniu. Szarpanie jest ale mniejsze. Byłem z tym u mechanika bo wydałem na to wszystko okolo 1400 zł. Mechanik ktory mi to robił sam jezdzi B4 takim jak moje i jego pomagier też. Wszystkie części które mi wsadzil dobrał starannie i bardzo dobre jakościowo. Tego szarpania nie da się usunąć tanim kosztem. Szarpie lewarkiem ponieważ podczas zmiany biegów cały zespół(silnik ze skrzynią) przesuwa się do tyłu i do przodu. Najlepiej można to zauważyć przy zapalonym silniku wrzucić jedynke i przy wciśniętym hamulcu popuszczać i wciskać sprzęgło tylko tak żeby nie zadusić silnika. Wtedy widać jak silnik ze skrzynią chodzi do tyłu i do przodu. Prawdopodobnie jest to luz gdzieś w skrzyni ale naprawa jej jest bardzo droga i nieoplacalna raczej bo ceny części są kosmiczne.
Też mam taki problem, postaram się go dokładnie opisać.
Jak auto chodzi na biegu jałowym i nierówno pracuje na wolnych obrotach (czasami wpadnie silnik w wibracje, drgania gdy jest na gazie) to słychać puknięcia. Po wciśnięciu sprzęgła zauważyłem że tych puknięć nie ma choć silnik pracuje tak samo.
O nierówną pracę silnika mi nie chodzi tylko o ten dźwięk.
Tak samo dzieje się przy ruszaniu i zmianach biegów, jak puszczam sprzęgło to coś puknie, jak puszcze sprzęgło powoli to nic nie słychać.
W czasie jazdy jak puszczam gaz i dodaje też słychać te dźwięki.
Jest to dźwięk jakby metal klepał o metal (pojedyncze uderzenia), gdzieś znajduje się luz coś tam lata i stuka.
Jak ktoś uporał się z tym tematem to proszę o pomoc.
Auto kupiłem niedawno i dopiero teraz zauważyłem tę usterkę.
Czy w b3 2.0 16V 6A znajduje się koło dwumasowe?
Jak auto chodzi na biegu jałowym i nierówno pracuje na wolnych obrotach (czasami wpadnie silnik w wibracje, drgania gdy jest na gazie) to słychać puknięcia. Po wciśnięciu sprzęgła zauważyłem że tych puknięć nie ma choć silnik pracuje tak samo.
O nierówną pracę silnika mi nie chodzi tylko o ten dźwięk.
Tak samo dzieje się przy ruszaniu i zmianach biegów, jak puszczam sprzęgło to coś puknie, jak puszcze sprzęgło powoli to nic nie słychać.
W czasie jazdy jak puszczam gaz i dodaje też słychać te dźwięki.
Jest to dźwięk jakby metal klepał o metal (pojedyncze uderzenia), gdzieś znajduje się luz coś tam lata i stuka.
Jak ktoś uporał się z tym tematem to proszę o pomoc.
Auto kupiłem niedawno i dopiero teraz zauważyłem tę usterkę.
Czy w b3 2.0 16V 6A znajduje się koło dwumasowe?
Ja do tego szarpania nie mogę się przyzwyczaić. Być może jest ono u mnie bardziej odczuwalne niż u innych. Być może wymiana sprzęgła po części rozwiązała by ten problem ale nie jestem pewien. Dlatego mam prośbę do tych którym szarpie i do tych którym nie szarpie aby sprawdzili jak duży maja luz na skrzyni, np. na I i III biegu, i napisali tutaj. Mianowicie chodzi mi o zmierzenie ile centymetrów auto się "przesuwa" od oporu do oporu na zgaszonym silniku i wrzuconym biegu (napewno wiecie o co mi chodzi ). U mnie na I biegu jest to ok. 3,5 cm a na III 6 cm. Pomiaru dokonałem w garażu w taki sposób, że wrzuciłem jedynkę, pchnąłem auto do tyłu do oporu, klin pod koło żeby się z powrotem nie cofnęło, zmierzyłem odległość samochodu od ściany, następnie pchnąłem max do przodu, klin pod koło i znowu pomiar odległości auta od ściany. W ten sposób dowiadujemy się ile cm auto się przesuwa. To samo zrobiłem na III biegu. Podobny pomiar wykonywał już wcześniej na moją prośbę kolega Labiel i wyniki wyszły nam prawie identyczne, ale chciałbym się także dowiedzieć jak to wygląda u innych osób (im więcej tym lepiej ). Wasze odpowiedzi pomogą mi podjąć decyzję czy wymiana sprzęgła w moim przypadku ma jakikolwiek sens.hudy pisze:u wszystkich jest taki sam problem jak u ciebie.ważne jest to że nic się nie pogarsza przynajmniej u mnie juz od prwie 3 lat tak mam i jeżdże nadal a do tego stukania sie już przyzwyczaiłem...
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
ale kolego po co ci ten pomiar?? zrobiłem taki pomiar i wyszło mi na 1 biegu 3 cm a na 3 biegu 5. ale co ci z tego pomiaru?? sasiad w nowym oplu też ma taki luz a przejechane ma niecałe 15 000km i chyba nie spotkałem się z samochodem w którym taki luz by nie wystepował... a co do wymiany sprzegła to wymieniałem 2 lata temu i z tego co pamietam to ten luz był przed wymianą i po wymianiei jest nadal tak samo jak szarpanie :mrgreen:
Na początek, dzięki za sprawdzenie
Dalej, to chyba logiczne, że taki luz będzie występował od nowego ale nie zawsze będzie taki sam. Z biegiem przejechanych dziesiątek tysięcy km będzie się powiększał i będzie różnił się od stanu początkowego, aż w końcu będzie na tyle duży, że w jakimś stopniu będzie powodował szarpanie. Te pomiary mają na celu ustalenie czy ten moment u mnie już nastał. Bo załóżmy, że u innych ten luz będzie porównywalny ale szarpania nie ma, to bez sensu jest się czepiać skrzyni, gdyż (mogę się mylić, wtedy poprawcie mnie) tam oprócz nadmiernego luzu na "trybikach" i łożyskach nic nie może być powodem szarpania. Wtedy przyczyn szarpania trzeba szukać gdzie indziej: sprzęgło, przeguby, poduszki, zawieszenie a skrzynię zostawić w spokoju.
Dalej, to chyba logiczne, że taki luz będzie występował od nowego ale nie zawsze będzie taki sam. Z biegiem przejechanych dziesiątek tysięcy km będzie się powiększał i będzie różnił się od stanu początkowego, aż w końcu będzie na tyle duży, że w jakimś stopniu będzie powodował szarpanie. Te pomiary mają na celu ustalenie czy ten moment u mnie już nastał. Bo załóżmy, że u innych ten luz będzie porównywalny ale szarpania nie ma, to bez sensu jest się czepiać skrzyni, gdyż (mogę się mylić, wtedy poprawcie mnie) tam oprócz nadmiernego luzu na "trybikach" i łożyskach nic nie może być powodem szarpania. Wtedy przyczyn szarpania trzeba szukać gdzie indziej: sprzęgło, przeguby, poduszki, zawieszenie a skrzynię zostawić w spokoju.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1567
- Rejestracja: 28 gru 2006, 12:05
- Lokalizacja: ...
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
ja też długo szukałem co może pyć powodem szarpania.wymieniłem wszystkie poduszki pod silnikiem i skrzynią,wymieniłem sprzegło i nadal to samo.wkońcu weszłem pod samochód a kumpel prubował ruszać wtedy jak przyłożyłem ręke do skrzyni czułem właśnie takie stukanie które towazyszy temu szarpaniu.to samo było jak sprawdzaliśmy u kumpal w passacie i to samo u znajomego w golfie.u innego kumpla w audi nawet nie patrzyliśmy bo jestesmy pewni że to jest wina skrzyni... w sumie ja sie do tego szarpania przyzwyczaiłem bo jeżdże już z tym od ponad 3 lat a w pracy wszystkie samochody mam z tym objawem VW caddy, T4 i T5 maja to samo.T4 jeździ z tym objawem już od ponad 250 000 km i nic więcej się nie dzieje tylko tak stuka i szarpie przy szybkiej zmienie biegów albo podczas redukcji...
Kolego hudy masz niemal racje. miałem B3 3A działo sie to samo wimieniałem sprawdzałem różne rzeczy i nic to nie dawało. po wyjęciu sprzęgła okazało się że w tarczy to sprzęgiełko na spręrzynach było rozbite po zmianie tarczy efekt się zminimalizował, ale nie znikną,skrzynia po pewnych przebiegach jest spracowana i trzeba by robić jej mały remont. po prostu jeśli luzy na różnych elementach napędu i zawieszenia nie są usuwane w odpowiednim czasie taki nastempstwa sa.
Wiem już co jest przyczyną tych wszystkich szarpnięć które opisałem w temacie. Otóż rozmawiałem z kolegą który to samo miał w golfie 3, usterkę usuną mu mechanik zajmujący sie głównie naprawą skrzyń biegów automaty, manuale w Audi oraz VW. Przyczyną jest nadmierny luz na układzie różnicowym, kasuje sie go poprzez odpowiednie regulacje (nie wiem dokładnie jak) w każdym razie należy wyciągnąć cały układ na zewnątrz W najbliższym czasie ów mechanik będzie u mnie w Audinie to naprawiał, oczywiście o efektach poinformuję na forum!
hej ja miałem podobne szarpnięcia na 4 i 5 i czasami na 2 i jak wymieniłem tuleje w pompie paliwa i dociągłem linke od gazu objawy znikły a związane to było z dynamiką silnika poprostu był luz w meczaniżmie dodawania gazu i gdy silnik miał większe przechyły to szarpało sworzniem od gazu ,,,, a w benzynie to już nie wiem ale życze powodzenia <ok>
Ponieważ już tu się pisało, że się ma podobnie, to ja się też dopiszę: mam podobnie. Na 1 i 2 szarpie - zdarza mi się to codziennie bo w korkach stoję, a w Wawie, to tylko takie biegi się wrzuca. I tak jak napisałeś - przyzwyczaiłem się, bo wyciąganie teraz silnika i sprawdzanie wałów, skrzyni i sprzęgła, to kuuuupa roboty, jak nie u siebie, to dodatkowo kosztownej, tym bardziej przy quattro...hudy pisze:żadne sprzęgło, żadne poduszki. to jest luz gdzies w układzie przeniesienia napędu.ja wymieniłem u siebie wszytkie poduszki, sprzegło a szarpanie pozostało...GHX u mnie to sie objawia tak jak u ciebie szarpnięciem podczas puszczania lub dodawania gazu. nawet słychac lekkie stukniecie przy tym.najgorzej jest jak pożądnie damy czadu na 1 biegu i szybko zmienimy na 2 bieg wtedy nieżle wali...jeżdze juz z tym dwa lata i pozostało mi przyzwyczjic sie do tego.