Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.6 TD CY] Wyciek oleju.

Awatar użytkownika
Gosia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 425
Rejestracja: 30 cze 2008, 20:46
Lokalizacja: centr. PL
Kontakt:

Post autor: Gosia » 21 wrz 2008, 10:56

Labiel pisze:Pewne ryzyko niesie, bo tak na prawdę nie wiadomo ile ktoś na tym oleju jeździł.
z tego co mój kolega mówił to ponoc dawno takiego syfu nie widział, musiało to byc wymieniane bardzo dawno

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 21 wrz 2008, 11:02

Gdybyś chciała doprowadzić silnik do dobrego stanu ja zalałbym jednak jakiś półsyntetyk, jakiś tani i niech silnik pochodzi z 1000 km na nim, wypłuka trochę syfu. Zlałbym to potem i wlał już coś lepszego i dopiero na tym jeździł. Ale jednocześnie trzeba byłoby patrzeć czy nie pojawiają się jakieś wycieki i uszczelniać to.

Generalnie to najbardziej kosztowna jest ewentualna wymiana uszczelki pod głowicą. Po za tym większych zagrożeń raczej nie ma.

Jeśli będziesz jednak chciała pozostać przy mineralu to też radziłbym zalać go najpierw nawet i tym lotosem (bo jest tani), zrobić na tym trochę km, wylać to dziadostwo i zalać jakiegoś mobila albo Castrola.

Awatar użytkownika
Gosia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 425
Rejestracja: 30 cze 2008, 20:46
Lokalizacja: centr. PL
Kontakt:

Post autor: Gosia » 21 wrz 2008, 23:50

Labiel pisze:Jeśli będziesz jednak chciała pozostać przy mineralu to też radziłbym zalać go najpierw nawet i tym lotosem (bo jest tani), zrobić na tym trochę km, wylać to dziadostwo i zalać jakiegoś mobila albo Castrola.
dzieki kolego i tak na początek zrobie, zobacze jak to pochodzi i wtedy najwyzej zmienie albo na Mobila minerała lub Castrola minerała albo zaryzykuje półsyntetyk jesli silnik bedzie czysty

[ Dodano: 2008-09-21, 23:51 ]
Labiel pisze:Jak kupisz ten zimering to podaj mi cenę, może też się skuszę i wreszcie to zrobię, tylko nie bardzo uśmiecha mi się wyciąganie skrzyni.
napisałam do jednego gościa, co handluje częsciami na Allegro, opisałam mu to auto i problem to odpisał mi:
simering
od 25zl>>>>>>>>>>>>>do85zl
najlepszy silikonowy gdyz sam sie uklada =55zl
co do oleju kupic SUPEROL-JEST GESTY=cena okolo 35zl-5litrow
co uważacie ? zamówic taki?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 22 wrz 2008, 00:00

Gęsty = nie dobry. Wcześniej pisałem, że Lotos mineralny to jest coś najgorszego. Sorki, myliłem się. Superol jest jeszcze gorszy.

Superolu nie leje się do samochodu. Z tego co słyszałem to woda byłaby już chyba lepsza. A tak serio mówiąc to nie kupuj tego oleju. To naprawdę bardzo zły olej. Do starego traktora można byłoby i to zalać, ale taki silnik jak masz ty a tym bardziej turbine po prostu zajedziesz na tym oleju a w zimę będzie tak gęsty że ciężko będzie odpalić auto.

Gęsty olej jest dobry, jak ktoś chce sprzedać auto i liczy na to że ta gęsta papka zatka mu trochę wycieki. Ale tobie chyba nie o to chodzi prawda?

Awatar użytkownika
Gosia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 425
Rejestracja: 30 cze 2008, 20:46
Lokalizacja: centr. PL
Kontakt:

Post autor: Gosia » 22 wrz 2008, 00:05

dzieki, a ten simering silikonowy to jest OK ?? bo tu sie okazuje, ze te simeringi są rózne i w róznych cenach od 25 zeta to 85 on mi poleca jakis silikonowy za 55 własnie

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 22 wrz 2008, 00:17

Szczerze ci powiem że się nie orinetuje. Najtańszego na pewno nie opłaca się brać. Najpewniejszy byłby taki jak dawała fabryka.

Według ETKI na tył przychodzi kołnież uszczelniający o numerach: 068 103 171 F

Awatar użytkownika
Gosia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 425
Rejestracja: 30 cze 2008, 20:46
Lokalizacja: centr. PL
Kontakt:

Post autor: Gosia » 23 wrz 2008, 02:28

napisałam maila z zapytaniem do ASO Audi Idczak w Łodzi, (ten mój kolega co ma to auto robic, kazał mi sie pytac dokładnie o "simmering na wał od strony sprzegła")

dostałam od ASO taką odpowiedź:
Numer tego uszczelniacza 016409399B , kosztuje 39,00pln (skrzynia manualna)
to jest oryginalne, nie zamiennik i to jutro kupie... tylko teraz patrze ze ten numer co oni podali jest zupełnie inny niż Ty wklejałes Labiel... ale to chyba jest ta sama częsc tak? bo się teraz troche zamotałam

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 23 wrz 2008, 10:19

Teraz to ja już sam zgłupiałem. Tak to wygląda podług etki:

Obrazek

Awatar użytkownika
Gosia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 425
Rejestracja: 30 cze 2008, 20:46
Lokalizacja: centr. PL
Kontakt:

Post autor: Gosia » 09 paź 2008, 14:26

sluchajcie koledzy, jeszcze mi w jednym miejscu cieknie, wymienił mi wszystkie jakie sa w silniku uszczelki - nawet pod głowica tez i juz dziś po to auto jade, ale powiedział mi kolega przez telefon , ze cieknie jeszcze z jakiegos czujnika oleju ale ponoc tylko troche (o ile ja nic nie pokręciłam) w kazdym razie jak pojade to mu powiem zeby mi palcem dokładnie pokazał co..., no i to jeszcze musze kupic te częsc i on mi wymieni, no ale juz dzis autko wziac moge ... wreszcie

a moze Wy wiecie o co mu chodzi o jaki czujnik co mi przez telefon mówil, to ja sobie od razu poszukam go zeby kupic i moze mi na poczekaniu wymieni, bo tak bede musiała jeszcze raz jechac jak wezme autko a to nie bedzie wymienione... i czy do wymiany tego czujnika olej jeszcze raz kupowac bo zleci?? ja sie tego go nie spytałam, a oleju to mi nie szkoda, bo ja narazie kupiłam minerał i dopiero jak to pojezdzi troche i zobacze ze jest OK to go zaleje półsyntetykiem
Ostatnio zmieniony 09 paź 2008, 14:34 przez Gosia, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 09 paź 2008, 14:34

Prawdopodobnie chodzi o czujnik ciśnienia oleju. Niestety dość często sie zdaża że przez nie cieknie olej.

Awatar użytkownika
Gosia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 425
Rejestracja: 30 cze 2008, 20:46
Lokalizacja: centr. PL
Kontakt:

Post autor: Gosia » 10 paź 2008, 10:53

któregos pieknego dnia wyjde z siebie i stane obok... w sklepie mi powiedział ze nie wie jaki ten czujnik, ze one mają rózne kolory i kazdy jest do innego cisnienia, ze musze mu pokazac stary to mi sprzeda dobry, a tam jak sie maske otworzy to widac tylko te końcówke co sie na nią taki kabelek nakłada i wszystko jest brudne to ja nie widze koloru

i co ja mam teraz zrobic?? boje sie sama tego wykrecac, ze coś spie... nie miałam wczesniej audi a w e-30 to wszystko inaczej tam było... a znowu mój facet mi teraz nie pomoze bo jest w pracy :roll: a ja na dodatek nie mam kluczy bo na działce mam, to jak mam ten czujnik kupic, koledzy HELP :!: :roll:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 10 paź 2008, 11:14

Szmatka i do dzieła koleżanko. Wystarczy jak oczyścisz łepek czujnika.

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 10 paź 2008, 14:23

Gosia pisze:to jak mam ten czujnik kupic, koledzy HELP
Do kontrolki (przewód z czarną izolacją) 30 kPa (kolor niebieski kiedyś stosowano brązowy) nr kat 028 919 081 D, do dynamicznej kontroli oleju (przewód z białą izolacją) 90 kPa (kolor szary) nr kat 068 919 081 A.

Awatar użytkownika
Gosia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 425
Rejestracja: 30 cze 2008, 20:46
Lokalizacja: centr. PL
Kontakt:

Post autor: Gosia » 11 lis 2008, 12:43

Koledzy mam jeszcze takie pytanie, po wymianie tego wszystkiego co tu pisaliśmy było OK... do wczoraj, bo wczoraj zauwazyłam kolejny wyciek :evil: ale malenki - po nocy malenka kropka na asfalcie - podniosłam maskę i oglądałam tam i chyba wiem - teraz jak sie stoi z przodu przed maską to jest ten wyciek z lewej strony, ta kropka jest pod rozrusznikiem jakby a nawet troche bardziej do przodu (nie rozchlapane, tylko jedna kropka dokładnie tam) - przyglądałam sie wyzej i tam wyzej jest troszkę brudne od oleju.. jakby po lewo od rozrządu tak - patrzac i stojąc przed maską to po lewo (fotki moge wrzucic ale w czawartek, bo dosłownie za chwile wyjezdzam na dwa dni)

czy przypadkiem w tym miejscu nie ma jeszcze jednego simmeringu? bo ja wiem, ze są dwa (na wale był juz wymieniony) a ten drugi nie był wymieniany no i podejrzewam, ze z niego cieknie :-/

i pytanie mam takie, czy do wymiany tego simmeringu z przodu tez trzeba wyjmowac silnik, czy to mozna zrobic tak na kanale... bo niebawem chłodnice wymieniam - jak tylko uzywke ori gdzies dostane, to bym od razu zrobiła i tamto

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 11 lis 2008, 13:20

Gosia pisze:i pytanie mam takie, czy do wymiany tego simmeringu z przodu tez trzeba wyjmowac silnik, czy to mozna zrobic tak na kanale.
ten można

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl