Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.6D JK] Problem z wiatrakiami chłodnicy.

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

[1.6D JK] Problem z wiatrakiami chłodnicy.

Post autor: Fighter001 » 09 paź 2008, 16:19

witam mam problem z wiatrakiem chłodnicy mianowicie nie wlacza sie on przy danej temp. sprawdzalem wiatrak na krotko sprawdzilem tez na krotko przy kablu od czujnkika i dziala. Wiec stwierdzilem ze czujnik. Wymienilem i dalej nie zalacza jaka moze byc tego przyczyna??? Dodam ze chwile powyzej 90 nie daleko tej pierwszej kreski za 90 zapala mi sie kontrolka o przegrzaniu co robic :?:
Ostatnio zmieniony 02 sty 2009, 09:25 przez Fighter001, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 09 paź 2008, 21:43

Kolego jeśli dobrze rozumie to sprawdzłeś czujnik ten co jest na dole przy chłodnicy? A ta temp co wskazuje wskaźnik jest prawidłowa? napewno gotuje wode? może ten czujnik od temp wody co podłączony jest pod licznik miesza.

Prawde mówiąc nie jestem pewny jak to wzystko działa, ale wychodze z założenia, że na czujnik ten przy chłodnicy na dole podawane jest napięcie i gdy woda w chłodnicy łapie 90 kilka stopni wtedy to napięcie z tego czujnik idzie na wiatrak i on się włącza. Jeśli tak jest to po przekręceniu kluczyka na wtyczce co jest podpięta pod czujnik w chłodnicy powinno byc napięcie- może gdzieś po drodze kabelek jest przerwany i nie ma napięcia i dlatego czujnik nie jest w stanie załączyć wiatraka. Mam nadzije że nie namieszałem zbytnio. Jutro jak nie zapomne to sprawdze jak jest u mnie( czy jest napięcie na kablu dochodzącym do czujnika przy chłodnicy. pozdrawiam.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 10 paź 2008, 08:03

a nie wyrzuca plynu chlodniczego ze zbiorniczka wyrównawczego :?:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 10 paź 2008, 11:10

Sprawdź czy w ogóle chłodnica w tym momencie jest gorąca. Może termostat masz już kiepski i nie otwiera się tak jak powinien i przez to grzeje ci się auto. Bo przy obecnej temperaturze to naprawdę trzeba byłoby się postarać żeby zagotować 1,6D.

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 10 paź 2008, 13:09

termostat dziala bo sprawdzalem wiatraki tak jak pisalem tez sprawne tylko nie wiem dlaczego sie nie wlaczaja moze poprostu na blacie zle pokazuje temp. wody mi nie wyrzuca ale jak zapala sie kontrolka od chlodnicy to gasze auto bo boje sie zeby nie zagotowac. przy normalnej jezdzie do 120 temp utrzymuje sie miedzy 90 a pionowa kreska tak ma byc czy moze chlodnica juz do wymiany bo jak patrzylem to najlepiej nie wyglada (jakas pokrzywiona troche)

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 10 paź 2008, 13:40

Fighter001 pisze:nie zalacza jaka moze byc tego przyczyna?
Na początek sprawdź czy podczas tak wysokiej temperatury na slniku, masz proporcjonalne ogrzewanie i czy podczas pracy silnika na jałowym biegu, nagrzewnica na czwartym biegu jest w stanie obniżyć temperaturę w silniku. Jeżeli rzecz ma się tak jak tu opisałem to masz do wymiany termostat, jeżeli nie to sprawdź czujnik w chłodnicy (zagotuj w garnku wodę wsadź do niej metalową część czujnika i powinieneś usłyszeć "pstryknięcie" po, którym sprawdź przejśćie na pinach) jeżeli okaże się że czujnik jest sprawny, to wynika z tego że oszukuje czujnk temperatury pokazując wyższą temperaturę niż jest faktycznie. Założyłem że sprawdziłeś już bezpiecznik nr 5 i przekaźnik wentylatora, (w skrzynce na podszybiu drugi od lewej) jeżeli sprawdzisz wszystko tak jak tu opisałem i nie będzie efektu c.d.n.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 10 paź 2008, 13:44

A ta lampka która się zapala nie wskazuje czasem za dużego ciśnienia w układzie chłodzenia a nie przegrzanie? Może masz walnięty korek i nie upuszcza ciśnienia tak jak powinien.

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 10 paź 2008, 16:23

Z ta lampka pewnie masz racje korek wymienilem dzisiaj jak sie przejade zobacze co sie bedzie dziac. Ale temp tak czy siak powinna utrzymywac sie na 90 a nie powyzej mam racje? Jak dalej bedzie za wysoka to jutro wymienie chlodnice bo mam :-) i zobacze co sie bedzie dalej dziac. Bezpieczniki to byla pierwsza rzecz jaka sprawdzilem a czujnik zalozylem nowy tzn z rozbitego seata :-D

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 10 paź 2008, 17:45

w JK z tą temp. na 90 to ja nigdy równo nie miałem. zimą trochę poniżej , latem trochę ponad, ogólnie między 85 a 95 to była dla mnie norma. Przy dużych prędkościach (od 120 do pierwszej kosmicznej czyli 144) temperatura po prostu ciągle rosła... natomiast zimą przy krótkich trasach albo z górki to i 70 stopni bywało...

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 10 paź 2008, 20:32

foxbat pisze:w JK z tą temp. na 90 to ja nigdy równo nie miałem. zimą trochę poniżej , latem trochę ponad, ogólnie między 85 a 95 to była dla mnie norma. Przy dużych prędkościach (od 120 do pierwszej kosmicznej czyli 144) temperatura po prostu ciągle rosła... natomiast zimą przy krótkich trasach albo z górki to i 70 stopni bywało...
Czyli widze, że mój nie obiega od normy <mikolaj> jak do górki albo szybko jade to ponad 90°C, a jak z górki to i 70-80°C łapie, a już zastanawiałem się, że to może termostat.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 10 paź 2008, 21:40

Ale trochę nie rozumiem dlaczego tak by się w tych silnikach miało dziać. Przecież układy chłodzenia w 1,6D i 1,6TD są praktycznie takie same (z tym wyjątkiem że w 1,6TD jest chłodnica oleju - ale to raczej nie ma za dużego znaczenia bo jeździłem kiedyś z zamkniętym obiegiem oleju na tą chłodnice i tem. też była cały czas stała). A1,6D spala przecież mniejsze dawki paliwa niż 1,6TD jest mniej wysilony czyli powinien jednocześnie generować mniej ciepła. Czegoś tu chyba nie rozumiem :-|

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 11 paź 2008, 11:25

Moze jest tak poniewaz silnik ma mniej kucy i musi ciagnac taka sama bude dlatego jest mu ciezej i sie grzeje. Jak mialem skrzynie 4 biegowa nie bylo mowy o wzroscie temp powyzej 90 dlatego teraz sie zaniepokoilem bo mam 5 i na ogol nie schodze ponizej 100 km\h moze dlatego temp utrzymuje sie powyzej 90. Wymienilem czujnik od tego cisnienia plynu i korek wlewu, chyba jest ok tylko jeszcze nie zagrzal mi sie do ok 100 zeby wiatraki zaczely chodzic

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 11 paź 2008, 12:29

Szkoda że u mojego starszego w passacie nie ma skali na wskaźniku temperatury, bo można by było to skonfrontować. Silnik ten sam a buda jeszcze cięższa niż w Audi.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 12 paź 2008, 00:23

Fighter001 pisze:...Wymienilem czujnik od tego cisnienia plynu i korek wlewu, chyba jest ok tylko jeszcze nie zagrzal mi sie do ok 100 zeby wiatraki zaczely chodzic
U mnie nie musze mieć 100°C żeby wiatrak się włączył. Jak mi wskazówka zejdzie chodź minimalnie poza tą kreske oznaczoną 90 to wiatrak już chodzi.

voxx 113
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 17 sie 2008, 22:51
Lokalizacja: Ostre

Post autor: voxx 113 » 12 paź 2008, 13:54

według mnie to termostat ... albo nie drożność chłodnicy ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl