[Audi 80 B4 2.0 ABT] dławienie silnika
[Audi 80 B4 2.0 ABT] dławienie silnika
Witam, na początku zaznaczę że usilnie szukałem podobnego tematu , niestety nie znalazłem, możliwe że nie umiem szukać, lepszym jestem kierowcą jak internautom ..
Problem mój polega na tym że od pewnego czasu podczas jazdy silnik przy dodawaniu gazu zaczyna się dławić, szarpać . Odczuwam również brak mocy . Sytuacja trwa od kilku tygodni, trudno mi zlokalizować przyczynę, bo tak naprawdę nie wiem od czego zacząć. Mam nadzieję że koledzy fachowcy wspomogą radą i mnie ukierunkują.
Audi 80 B4 , benzyna.
Z góry dziękuję za wsparcie, wiem że zawsze można na was liczyć !!!!
Problem mój polega na tym że od pewnego czasu podczas jazdy silnik przy dodawaniu gazu zaczyna się dławić, szarpać . Odczuwam również brak mocy . Sytuacja trwa od kilku tygodni, trudno mi zlokalizować przyczynę, bo tak naprawdę nie wiem od czego zacząć. Mam nadzieję że koledzy fachowcy wspomogą radą i mnie ukierunkują.
Audi 80 B4 , benzyna.
Z góry dziękuję za wsparcie, wiem że zawsze można na was liczyć !!!!
Ostatnio zmieniony 11 paź 2008, 18:00 przez panR, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Witaj.
Kolego zapoznaj się z regulaminem i nazywaj poprawnie tematy i nienadużywaj znaków interpunkcyjnych.
Fakt chyba słabo szukałeś bo temat poruszany kilka razy. W tym przypdu zacznij od sondy lambda i podstawy pod wtrysk. Na ciepłym silniku odepnij też czujnik temperatury ten niebieski on też tak może robić.
Kolego zapoznaj się z regulaminem i nazywaj poprawnie tematy i nienadużywaj znaków interpunkcyjnych.
Fakt chyba słabo szukałeś bo temat poruszany kilka razy. W tym przypdu zacznij od sondy lambda i podstawy pod wtrysk. Na ciepłym silniku odepnij też czujnik temperatury ten niebieski on też tak może robić.
Czytam strona po stronie, większość postów które w temacie mają podobny problem , umiem korzystać z szukaj - które pokazuje mi ponad 4400 tematów , czyli podejrzewam wszystkie na forum.
@shellah dziękuję za wskazówki , przyjrzę się dokładnie - problem "szarpania" pojawia się przy zimnym silniku i na niskich obrotach przy 4 i 5 biegu nie ma problemu. W trakcie dalszej jazdy już wszystko działa jak trzeba.
@kokolino1 dziękuję za gościnność i zgryźliwość , w poście z góry przeprosiłem za lemerstwo , wszak szukam pomocy i możliwe że przeoczyłem posty o podobnym temacie.
Nie zasłużyłem chyba na reprymendę z powodów wskazanych przez kolegę moderatora gdyż nadużycie znaków to lekka przesada, nawet emot nie używałem , zaledwie parę kropek i dwa wykrzykniki podziwu dla kolegów wszechwiedzących. Mój post był napisany poprawnie i bez błędów. Fakt więcej czytam niż pisze bo nie uważam że sensownym było by zabierać głos gdy ma się nikłe pojęcie o temacie. Czy zgrzeszyłem ? Wątpię. Forum jest dla ludzi . I takie było od zawsze. A gościnność to podobno nasza narodowa cecha.
Jeśli w kolegi mniemaniu złamałem wszelkie zasady jako moderator może kolega usunąć post . Pisanie na czerwono nie wzbudziło we mnie respektu - jedynie zdziwienie . Nie mam 10 lat by mnie ustawiać do pionu. Przyszedłem po pomoc a nie po to by być wstawianym do kąta.
Kolego to nie jest zgliźliwość tylko staramy sie utrzymać ład i porządek, a skoro jesteś nowym userem staraj sie stosowac do wymogów a o takich problemach w ABT było wiele razy
@shellah dziękuję za wskazówki , przyjrzę się dokładnie - problem "szarpania" pojawia się przy zimnym silniku i na niskich obrotach przy 4 i 5 biegu nie ma problemu. W trakcie dalszej jazdy już wszystko działa jak trzeba.
@kokolino1 dziękuję za gościnność i zgryźliwość , w poście z góry przeprosiłem za lemerstwo , wszak szukam pomocy i możliwe że przeoczyłem posty o podobnym temacie.
Nie zasłużyłem chyba na reprymendę z powodów wskazanych przez kolegę moderatora gdyż nadużycie znaków to lekka przesada, nawet emot nie używałem , zaledwie parę kropek i dwa wykrzykniki podziwu dla kolegów wszechwiedzących. Mój post był napisany poprawnie i bez błędów. Fakt więcej czytam niż pisze bo nie uważam że sensownym było by zabierać głos gdy ma się nikłe pojęcie o temacie. Czy zgrzeszyłem ? Wątpię. Forum jest dla ludzi . I takie było od zawsze. A gościnność to podobno nasza narodowa cecha.
Jeśli w kolegi mniemaniu złamałem wszelkie zasady jako moderator może kolega usunąć post . Pisanie na czerwono nie wzbudziło we mnie respektu - jedynie zdziwienie . Nie mam 10 lat by mnie ustawiać do pionu. Przyszedłem po pomoc a nie po to by być wstawianym do kąta.
Kolego to nie jest zgliźliwość tylko staramy sie utrzymać ład i porządek, a skoro jesteś nowym userem staraj sie stosowac do wymogów a o takich problemach w ABT było wiele razy
Ostatnio zmieniony 11 paź 2008, 18:50 przez panR, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
panR, zwróciłem Ci uwagę tylko na to co zrobiłeś źle. A zgryźliwy to nie jestem, bo jeśli bym taki był to po kiego grzyba bym opisywał jaka może być przyczyna to po pierwsze a po drugie to temat poleciałby do kosza.panR pisze:kokolino1 dziękuję za gościnność i zgryźliwość , w poście z góry przeprosiłem za lemerstwo , wszak szukam pomocy i możliwe że przeoczyłem posty o podobnym temacie.
Także proszę zastanów się zanim napiszesz komuś coś podobnego.
Sory za O.T.
Pozdrawiam
Temat owszem był poruszany wiele razy ale przy audi przerabianych na gaz - jak wszyscy wiedza silniki audi robią się problemowe przy przeróbkach i awaryjność wzrasta o 80%. Mam silnik benzynowy i zdaje sobie sprawę że powody anomalii mogą być inne niż przy modelach przerabianych na gaz. Zwróćmy uwagę , że większość postów o podobnych problemach dotyczy aut nie benzynowych czy diesli ale właśnie na gaz. Dlatego uważam że moja prośba o wskazówki ma podstawy.
Co prawda intuicja mi podpowiada , że to świece ale ponieważ do mechanika mi daleko i jestem laikiem w kwestii napraw audi (moje B4 było dotychczas bezawaryjne przez 14 lat) postanowiłem zapytać Was -bo czytając forum od ponad roku wiem że wiele osób ma na prawdę ogromną wiedzę merytoryczną i praktyczną.
Co prawda intuicja mi podpowiada , że to świece ale ponieważ do mechanika mi daleko i jestem laikiem w kwestii napraw audi (moje B4 było dotychczas bezawaryjne przez 14 lat) postanowiłem zapytać Was -bo czytając forum od ponad roku wiem że wiele osób ma na prawdę ogromną wiedzę merytoryczną i praktyczną.
Masz LPG??(Jak nie to może pomoże, co szkodzi sprawdzić) Polecam najniższy koszt naprawy tej usterki jeśli masz klucz do świec to zaoszczędzisz jakieś 17 zł, jak 2 ręce to 200zł... ja tyle nie zaoszczędziłem ale w Punto które miało te same objawy, panowie gaziarze mi wymienili połowę instalacji.. i był ten sam syf.. więc zabrałem się za to sam Choć to było Punto to na bank masz ten sam problem...
1.Otwierasz maskę
2.Podnosisz ją
3.Nachylasz się
4.Wykręcasz świece
5.Zmniejszasz ich przerwę ile się da:P
6.Wkręcasz świece
7.Prostujesz się
8.Zamykasz maskę
9.Jeździsz jak nowym:)
Opisałem żeby nie było niedomówień mam 20 lat i nie znam języka mechaników (jeszcze) Pozdrawiam
1.Otwierasz maskę
2.Podnosisz ją
3.Nachylasz się
4.Wykręcasz świece
5.Zmniejszasz ich przerwę ile się da:P
6.Wkręcasz świece
7.Prostujesz się
8.Zamykasz maskę
9.Jeździsz jak nowym:)
Opisałem żeby nie było niedomówień mam 20 lat i nie znam języka mechaników (jeszcze) Pozdrawiam
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
MaXuS, przecież PanR napisał, że autko nie ma LPG.
panR, leniuszek z Pana PanieR. Temat wielokrotnie wałkowany i ma wiele wspólnego również z autami zasilanymi gazem. Na początek poszukaj jakiegoś warsztatu z VAG'iem i odczytaj błędy zarejestrowane w ECU. Będzie łatwiej szukać ewentualnej usterki, która moim zdaniem może być spowodowana co najmniej kilkoma powodami. O czujniku temp., podstawie wtrysku i sondzie wspomniał już Kokolino1. Ja dorzucę jeszcze TPS, regulator ciśnienia paliwa i nastawnik przepustnicy.
panR, leniuszek z Pana PanieR. Temat wielokrotnie wałkowany i ma wiele wspólnego również z autami zasilanymi gazem. Na początek poszukaj jakiegoś warsztatu z VAG'iem i odczytaj błędy zarejestrowane w ECU. Będzie łatwiej szukać ewentualnej usterki, która moim zdaniem może być spowodowana co najmniej kilkoma powodami. O czujniku temp., podstawie wtrysku i sondzie wspomniał już Kokolino1. Ja dorzucę jeszcze TPS, regulator ciśnienia paliwa i nastawnik przepustnicy.
Witam!
Panowie moją Nunię też męczy taki problem-dławienie się silnika a nawet brak mocy całkowitej ale tylko na benzynie na LPG jeździ ok:)Takie objawy sa takie sam na zimnym i ciepłym silniku-tu je bardziej czuć....
Auto po wymianie pompy paliwa i kompletu filtrów i problem nadal jest ale tak jak wspomniałem tylko na benzynie....sprawdzę jeszcze świece,objawy się pojawiły z tego co pamiętam własnie nie długo po wymianie świec-ale nie zmieniłem wtedy kabli wysokiego napięcia.Czy to może być przyczyną takich objawów?
Proszę i jakieś wskazówki,które mam nadzieję,że i pomogą:)
Pozdrawiam wszystkich.
Panowie moją Nunię też męczy taki problem-dławienie się silnika a nawet brak mocy całkowitej ale tylko na benzynie na LPG jeździ ok:)Takie objawy sa takie sam na zimnym i ciepłym silniku-tu je bardziej czuć....
Auto po wymianie pompy paliwa i kompletu filtrów i problem nadal jest ale tak jak wspomniałem tylko na benzynie....sprawdzę jeszcze świece,objawy się pojawiły z tego co pamiętam własnie nie długo po wymianie świec-ale nie zmieniłem wtedy kabli wysokiego napięcia.Czy to może być przyczyną takich objawów?
Proszę i jakieś wskazówki,które mam nadzieję,że i pomogą:)
Pozdrawiam wszystkich.
U mnie jest tak, że na zimnym silnik mocno faluje i przerywa czasami. Osobiście podejrzewam podgrzewanie sondy lambda, która na zimnym nie osiąga temperatury swojej pracy. W moim przypadku to nie jest duży problem, bo jak chwilę popracuje to się uspokaja, a jak trzeba szybko gdzieś jechać, to zapina się LPG i po problemie.
Przejrzyj układ zapłonowy, wymień świece, i przewody, to nigdy nie zaszkodzi.
Zdejmij też pizzę i zobacz jak wtryskiwacz podaje paliwo, jeśli coś jest nie tak, to albo komputer głupieje na skutek błędnych danych z czujników (np. o temperaturze) albo uszkodzona jest wiązka układu wtryskowego, bo takie coś również u mnie było.
Pozdrawiam
Przejrzyj układ zapłonowy, wymień świece, i przewody, to nigdy nie zaszkodzi.
Zdejmij też pizzę i zobacz jak wtryskiwacz podaje paliwo, jeśli coś jest nie tak, to albo komputer głupieje na skutek błędnych danych z czujników (np. o temperaturze) albo uszkodzona jest wiązka układu wtryskowego, bo takie coś również u mnie było.
Pozdrawiam
Witam kolegów:)
Niestety wymiana czujnika temp.świec,filtrów nie pomogło....stawia z tego co piszecie na sondę:)Kolego gdyby działał mi LPG to bym załączył ale mam awarię elektryki-dopiero jutro wymiana:)Mam nadzieję ze wymiana sondy pomoże:)
Także wesoło mam z moja lalka ostatnio:D
Pozdrawiam i bezawaryjności życzę:)
Niestety wymiana czujnika temp.świec,filtrów nie pomogło....stawia z tego co piszecie na sondę:)Kolego gdyby działał mi LPG to bym załączył ale mam awarię elektryki-dopiero jutro wymiana:)Mam nadzieję ze wymiana sondy pomoże:)
Także wesoło mam z moja lalka ostatnio:D
Pozdrawiam i bezawaryjności życzę:)