[Coupe B3/B4] Jak wyjąć przełączniki od szyb?
[Coupe B3/B4] Jak wyjąć przełączniki od szyb?
Witam!
Wziąłem się za naprawę oświetlenia w audiku, fotele juz śweicą, sterowamnie lusterek też, pozostały mi tylko przełączniki od szyb na panelu od strony kierowcy i przełącznik szyberka.
I tu pojawia się problem, wyjąłem ten panel z przełącznikami, ale żeby rozebrać przełącznik musze go wyjąć z tego panelu, a nie ma tam żadnych zatrzasków, domyślam się, że musi wyjść do dołu, ale jak :roll: :?:
Rozbierał ktoś z Was może już ten panelik, bo niechciałbym czegoś połamać, a po dobroci nie chce wyjść :mrgreen:
Wziąłem się za naprawę oświetlenia w audiku, fotele juz śweicą, sterowamnie lusterek też, pozostały mi tylko przełączniki od szyb na panelu od strony kierowcy i przełącznik szyberka.
I tu pojawia się problem, wyjąłem ten panel z przełącznikami, ale żeby rozebrać przełącznik musze go wyjąć z tego panelu, a nie ma tam żadnych zatrzasków, domyślam się, że musi wyjść do dołu, ale jak :roll: :?:
Rozbierał ktoś z Was może już ten panelik, bo niechciałbym czegoś połamać, a po dobroci nie chce wyjść :mrgreen:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
No i dobrałem sie do tego panelu. A wiec tak. Najpier trzeba go odkręcić rzecz jasa. To piwinniście wiedzieć. Teraz tak. Wystrarczy podważyć go potem od góry od jego końca, tam gdzie są przełączniki od lusterek. POwinien wyjść lekko. U mnie udało się. POtem tzreba odpiąć kilka kabli i dorwać sie od samych przełaczników. Trochę zabawy, ale da sie to zrobić. Mi sie udało, wiec i wam powinno. Jak by co piszcie, podam więcej szczegółów.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
No więc tak. Żeby było łatwiej to może opisze szczegółowo jak zbudowany jest cały ten przełacznik. Cała obudowa tego przełącznika jest czarna i łączona jest z panelem na zasadzie zatrzasków, czyli najprościej mówiąc w panelu są ząpki, wciska sie tam przełącznik i tak sie trzyma. Dolna część przełacznika ma kolor siwy, to ta część z której wystaja styki do których podłanczamy kostki z kablami. Od Górnej cześci jest sam przełącznik (to ta część z świecącym rysunkiem). Schemat jego demontarzy jest następujący: żeby zdjąć dolną część trzeba najpierw zdjąć przycisk. I tu pojawia sie problem, ponieważ żeby zdjąć przycik trzeba by najpierw wyjąć cały przełacznik z panelu. Jeśli przycisk jest oddosobniony, tak jak na przykłąd w przypadku przełacznika szyberdachu, albo sterowania szyb, po stronie pasażera sprawa nie powinna być trudna, gdyz jest dość dobre dojście. Wystarczy podważyć delikatnie mały śrubokręcikiem w miejscu łaczenia przełacznika z panelem wyjdzie. I tutaj ważne :!: Zatrzaski te są po dwa na dłuższych bokach przełącznika. Ale jeśli chodzi o panel sterowania kierowcy to sprawa sie kaplikuje. Bo są tam obok siebie 4 przełaczniki szyb plu jeszcze blokada szyb tylnich. To trochę nastręcza trudności. Jak ktoś dobrze sie pobawi to też powinno mu sie udać, ale to nie łątwę. Więc ja zabrałem sie do tego bez odłąnczania przełacznika od panelu. Najpierw zdjąłem przycisk, gdyż jest to konieczne. Tu też tzreba sie troche pobawić. Tzreba podważyć do od góry uważając żeby nie pęknął i żeby nie porysować panelu. To trochę barbażyński sposób, no ale cóż Ja robiłem juz tak kilkakrotnie i nic sie stało. To jest taka awaryjna metoda na wypadek gdyby nie udało się wyjąć całego przełacznika. Gdy juz uda nam sie wyjąć ten przycisk naszym oczą ukaże sie wnętzre przełącznika. Będzie tam widać między innymi naszą upragnioną diodę LED 2,5 mm Niestety jeszcze nic nie da sie z nią zrobić. Na dłżuszych bokach przełacznika w środku będą dwa siwe cybelki z dziókami. To tak jak by zawiasy przycisku. Nas będą interesować dwa siwe cypelki na kródszych bokach. Otóż tzreba je naciskać i jednocześnie podważać od dołu zamykanie przełacznika. Zamykanie to też jest na zasadzie zatrzasków (po dwa na dłóższy bok). Dlatego trzeba podważać je i jednocześnie naciskać na te cypelki, wtdy powinno wyskoczyć z zatrzaskó a wy powinniście dobrać sie do upragnionych diód
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Właśnie lipa, bo rozbierałem to ostatnio a nie napstykałem fotek. Na forum są gdzieś fotki przełacznika, chyba pod tytułem "podświetlanie przełacznika szyberdachu" lub coś w tym sensie. W każdym bądź razie są tam zdjęcia przełacznika, bo taki sam jest w drzwiach. W niedługim czasie będę robił kompleksowe niebieskie podświetlanie wnętrza autka, więc będę rozbierał wszytsko, od przełaczników szyb, przez podświetlanie popielniczki a na podświetlaniu licznika kończąc (może gdzieś jeszcze jakieś dodatkowe podświetlanie sie zrobi), więc napewno napstykam fotek i być może w nowym temacie zdam całą relację z tego co zrobię.
Tu są foty:
viewtopic.php?t=2617
Kurde po paru "cholerach" wyjąłem ten głupi przycisk z panelu, potem zdjąłem pokrywkę z rysunkiem, ale nie wiem ile "choler" poszło a nie mogę wyciągnąć dołu ;-(
viewtopic.php?t=2617
Kurde po paru "cholerach" wyjąłem ten głupi przycisk z panelu, potem zdjąłem pokrywkę z rysunkiem, ale nie wiem ile "choler" poszło a nie mogę wyciągnąć dołu ;-(