Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8 PM] Duze zuzycie paliwa

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Sabek80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 18 lip 2008, 08:06
Lokalizacja: Skien

[80 B3 1.8 PM] Duze zuzycie paliwa

Post autor: Sabek80 » 14 paź 2008, 18:00

Witam wszystkich.Mam problem z autkiem audi 80 b3.Samochod pali 15l na 100 km.Kiedy zapale rano i chodzi na wolnych obrotach 1000 obr.min jest ok,jak dodam gazu do okolo 2000 tysiecy samochod zaczyna nie rowno pracowac ,jak puszcze gaz chodzi normalnie.Przepraszam za pisownie ale nie mam zainstalowanych polskich znakow.
Ostatnio zmieniony 14 paź 2008, 18:44 przez Sabek80, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 14 paź 2008, 18:06

Zaraz i tak dostaniesz od moda za nie prawidłowe nazwanie tematu.

Przyczyn może być bardzo dużo, masz LPG :?:

Trzeba sprawdzić sondę czy nie padła przypadkiem i nie kłamie, nie śmierdzi benzyną albo nie przykopca delikatnie na czarno :?:

Sabek80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 18 lip 2008, 08:06
Lokalizacja: Skien

Post autor: Sabek80 » 14 paź 2008, 18:16

KorNoLio pisze:Zaraz i tak dostaniesz od moda za nie prawidłowe nazwanie tematu.

Przyczyn może być bardzo dużo, masz LPG :?:

Trzeba sprawdzić sondę czy nie padła przypadkiem i nie kłamie, nie śmierdzi benzyną albo nie przykopca delikatnie na czarno :?:


[ Dodano: 2008-10-14, 18:23 ]
Nie mam LPG.Sonde wymienilem na nowa.Troche czuc paliwem a rura jest czarna.

[ Dodano: 2008-10-14, 18:30 ]
Mialem kody na czujnik temperatury plynu,caly czas jest kod ubogie spaliny.

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 14 paź 2008, 18:46

Ubogie, to dziwne, rurka będzie przykopcona na czarno przy bogatej mieszance. Sonda działa poprawnie wogóle, sprawdzałeś ją, napięcie do grzałki dochodzi :?:

Sabek80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 18 lip 2008, 08:06
Lokalizacja: Skien

Post autor: Sabek80 » 14 paź 2008, 18:53

Sprawdzalem jest ok.

JARASACKI
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:55
Lokalizacja: kuj.pom Bydgoszcz

Post autor: JARASACKI » 14 paź 2008, 18:55

a jakie napiecie dochodzi tam jak piszesz ze ok

Sabek80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 18 lip 2008, 08:06
Lokalizacja: Skien

Post autor: Sabek80 » 14 paź 2008, 18:59

Jak wykasuje wszystkie kody jest ok ,po przejechaniu dzieja sie cuda na kiju ,wyskakuja kody na czujnik plynu,ubogie spalanie,zle polozenie przepustnicy,defekt sterownika.
Ostatnio zmieniony 14 paź 2008, 19:33 przez Sabek80, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 14 paź 2008, 19:27

Myślę, że to jednak sonda albo uszkodzenie wejścia sondy w ECU. Błąd ubogiej mieszanki powoduje, że jest ona wzbogacana i stąd czarna, okopcona rura. Ponieważ sonda lub ECU nie otrzymuje sygnału, że mieszanka jest już odpowiednia to wzbogaca ją dalej aż w końcu rejestruje błąd. Sprawdź jeszcze raz dokładnie sondę.
Błąd czujnika temp. płynu może powodować, że silnik cały czas pracuje na "ssaniu" co też podnosi spalanie. Błąd położenia przepustnicy z kolei to może być problem z TPS-em (np. wytarte ścieżki).

Sabek80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 18 lip 2008, 08:06
Lokalizacja: Skien

Post autor: Sabek80 » 14 paź 2008, 19:37

A mozesz mi podpowiedziec jak prosto sprawdzic sonde.Bo wlozylem nowa.

JARASACKI
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:55
Lokalizacja: kuj.pom Bydgoszcz

Post autor: JARASACKI » 14 paź 2008, 19:44

Sabek80 pisze:Sprawdzalem jest ok.
pisales ze jest ok ?????????

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 14 paź 2008, 19:46

Prosto się nie da :-( . Przede wszystkim do jej sprawdzenia na 100% trzeba mieć oscyloskop, sam miernik albo tester sondy nie wystarczy, jednak możesz sprawdzić miernikiem czy na czarnym kabelku pojawia się oscylujące napięcie 0-1V . Dobrze by było sprawdzić czy to samo napięcie pojawia się na wejściu sondy do ECU, albo przynajmniej sprawdzić ciągłość przewodów. Aby na pewno dobrze ją podpiąłeś?

Sabek80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 18 lip 2008, 08:06
Lokalizacja: Skien

Post autor: Sabek80 » 14 paź 2008, 20:11

Nie moglem sie pomylic bo sonda ma jeden kabel.A wartosc sprawdzalem miernikiem na cieplym silniku tzn.sonda podpieta normalnie do przewodu a ja w piolem sie do niej do czarnego przewodu i otrzymalem 0.9-1.2v

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 14 paź 2008, 20:28

Sabek80 chodziło mi o to czy podpiąłeś ten kabelek tak, że na pewno jest on podpięty do ECU, może gdzieś jest przerwany, może wtyczka nie kontaktuje itp. itd. Napięcie masz zdecydowanie za wysokie. Sonda nie jest w stanie wygenerować napięcia wyższego niż 1V . Tak więc coś jest nie tak.

Sabek80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 18 lip 2008, 08:06
Lokalizacja: Skien

Post autor: Sabek80 » 15 paź 2008, 08:21

Powiedz mi czy to moze byc spowodowane katalizatorem.Bo rano jak nie moglem ruszyc to odpinalem sonde i bylo duzo lepiej,natomiast jak autko stoi w ogrzewanym miejscu to sie duzo lepiej zachowuje tzn.nie ma przerywania przy 2000 obr. ale podczas jazdy gby dochodzi do 3000 zaczyna go dusic lekko odejme gaz i z powrotem dodam gazu to zaczyna jechac.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 15 paź 2008, 08:49

Nie sądzę by katalizator miał coś do tego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl