[80 B3 1.8 PM] Duze zuzycie paliwa
[80 B3 1.8 PM] Duze zuzycie paliwa
Witam wszystkich.Mam problem z autkiem audi 80 b3.Samochod pali 15l na 100 km.Kiedy zapale rano i chodzi na wolnych obrotach 1000 obr.min jest ok,jak dodam gazu do okolo 2000 tysiecy samochod zaczyna nie rowno pracowac ,jak puszcze gaz chodzi normalnie.Przepraszam za pisownie ale nie mam zainstalowanych polskich znakow.
Ostatnio zmieniony 14 paź 2008, 18:44 przez Sabek80, łącznie zmieniany 2 razy.
KorNoLio pisze:Zaraz i tak dostaniesz od moda za nie prawidłowe nazwanie tematu.
Przyczyn może być bardzo dużo, masz LPG :?:
Trzeba sprawdzić sondę czy nie padła przypadkiem i nie kłamie, nie śmierdzi benzyną albo nie przykopca delikatnie na czarno :?:
[ Dodano: 2008-10-14, 18:23 ]
Nie mam LPG.Sonde wymienilem na nowa.Troche czuc paliwem a rura jest czarna.
[ Dodano: 2008-10-14, 18:30 ]
Mialem kody na czujnik temperatury plynu,caly czas jest kod ubogie spaliny.
Jak wykasuje wszystkie kody jest ok ,po przejechaniu dzieja sie cuda na kiju ,wyskakuja kody na czujnik plynu,ubogie spalanie,zle polozenie przepustnicy,defekt sterownika.
Ostatnio zmieniony 14 paź 2008, 19:33 przez Sabek80, łącznie zmieniany 1 raz.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Myślę, że to jednak sonda albo uszkodzenie wejścia sondy w ECU. Błąd ubogiej mieszanki powoduje, że jest ona wzbogacana i stąd czarna, okopcona rura. Ponieważ sonda lub ECU nie otrzymuje sygnału, że mieszanka jest już odpowiednia to wzbogaca ją dalej aż w końcu rejestruje błąd. Sprawdź jeszcze raz dokładnie sondę.
Błąd czujnika temp. płynu może powodować, że silnik cały czas pracuje na "ssaniu" co też podnosi spalanie. Błąd położenia przepustnicy z kolei to może być problem z TPS-em (np. wytarte ścieżki).
Błąd czujnika temp. płynu może powodować, że silnik cały czas pracuje na "ssaniu" co też podnosi spalanie. Błąd położenia przepustnicy z kolei to może być problem z TPS-em (np. wytarte ścieżki).
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Prosto się nie da . Przede wszystkim do jej sprawdzenia na 100% trzeba mieć oscyloskop, sam miernik albo tester sondy nie wystarczy, jednak możesz sprawdzić miernikiem czy na czarnym kabelku pojawia się oscylujące napięcie 0-1V . Dobrze by było sprawdzić czy to samo napięcie pojawia się na wejściu sondy do ECU, albo przynajmniej sprawdzić ciągłość przewodów. Aby na pewno dobrze ją podpiąłeś?
Powiedz mi czy to moze byc spowodowane katalizatorem.Bo rano jak nie moglem ruszyc to odpinalem sonde i bylo duzo lepiej,natomiast jak autko stoi w ogrzewanym miejscu to sie duzo lepiej zachowuje tzn.nie ma przerywania przy 2000 obr. ale podczas jazdy gby dochodzi do 3000 zaczyna go dusic lekko odejme gaz i z powrotem dodam gazu to zaczyna jechac.