[80 B3 1.8S PM] Rozruch na zimnym
- Oofol
- Forum Audi 80
- Posty: 3143
- Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
- Lokalizacja: Karkonosze/ORK
- Kontakt:
[80 B3 1.8S PM] Rozruch na zimnym
Jak zapalam auto na zimnym silniku (po nocy, po dłuższym postoju) rozrusznik kręci 3 razy a dopiero za 4 razem zapala. I tak jest zawsze na zimnym! Zawsze te 4 kręcenia! A na ciepłym pali na dotyk. Ma z was też tak ktoś? czy coś jest u mnie nie tak? Wszystko wydaje się być w porządku (pod względem technicznym)...
Ostatnio zmieniony 19 gru 2006, 17:12 przez Oofol, łącznie zmieniany 1 raz.
Też mam PM-a i mam dokładnie tak samo - nie wiem czym to spowodowane ale trochę to olałem mechanik powiedzial ze może to być sprawa pompy ze paliwo ucieka do zbiornika z powrotem ze jakis tam zaworek moze juz nie trzymac jak nowy wiec moze tak jest.
Podobno mozna to sprawdzić przekręcając kluczyk ok 4,5 razy tak zeby pompa napompowała paliwa i powinien odpalić szybcij ale nigdy tak jak na ciepłym silniku.
Podobno mozna to sprawdzić przekręcając kluczyk ok 4,5 razy tak zeby pompa napompowała paliwa i powinien odpalić szybcij ale nigdy tak jak na ciepłym silniku.
- Organista18
- Forum Audi 80
- Posty: 491
- Rejestracja: 07 gru 2006, 16:17
- Lokalizacja: Lębork
- Kontakt:
- Organista18
- Forum Audi 80
- Posty: 491
- Rejestracja: 07 gru 2006, 16:17
- Lokalizacja: Lębork
- Kontakt:
- Oofol
- Forum Audi 80
- Posty: 3143
- Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
- Lokalizacja: Karkonosze/ORK
- Kontakt:
Nie bardzo... C odo postu wyżej zaworek zwrotny przed pąpką to napewno nire jest to - mechanik był mało kompetentny... W tym modelu nie występuje taki zaworek! troszkę wczoraj poszperałem i znalazłem 2 możliwości:Doc pisze:pompka, swiece, przewody, kopulka, palec.
1. Przy wtryskiwaczu jest czujnik temperatury zasysanego powietrza - może pokazywać zaniżoną wartość
2. Obok wtryskiwacza znajduje się taka kwadratowa wypukła na środku blaszka (przykręcana na 4 torx'y) pod którą mieści się sprężynka dociskająca małą membranę - jest to regulator ciśnienia paliwa. Membrana może być uszkodzona albo może tam być brud. W sklepie nie mogłem takiej dostać więc nie próbowałem tam zaglądać ale jak będzie cieplej to zajżę.
Ja jeszcze znalazłem, że może to być wina czujnika temperatury silnika podającego dane do komputera wtryskowego.
Ale jak już mowa o PM to ja mam ciekawszą zagatkę więc od początku:
Kiedyś umarł silnik krokowy więc chwilowo nie występuje w silniku, obroty ustawiłem ręcznie i jest ok wiadomo na zimnym są mniejsze na ciepłym większe ale w granicach rozsądku rozbieżnośc ok 200rpm.
I teraz najciekawsze silnik jest rozgrzany i nagle robi się 500rpm i auto jezdzi jak nieprzymierzając walec. Normalnie przy tej temp. ma ok 1000rpm.
Trzeba zanurkować pod maske i poszarpać kablami i robi się w miarę.
Objaw ten występuje tylko jak jest wilgoć.
Gdze szukać przyczyny??
Ale jak już mowa o PM to ja mam ciekawszą zagatkę więc od początku:
Kiedyś umarł silnik krokowy więc chwilowo nie występuje w silniku, obroty ustawiłem ręcznie i jest ok wiadomo na zimnym są mniejsze na ciepłym większe ale w granicach rozsądku rozbieżnośc ok 200rpm.
I teraz najciekawsze silnik jest rozgrzany i nagle robi się 500rpm i auto jezdzi jak nieprzymierzając walec. Normalnie przy tej temp. ma ok 1000rpm.
Trzeba zanurkować pod maske i poszarpać kablami i robi się w miarę.
Objaw ten występuje tylko jak jest wilgoć.
Gdze szukać przyczyny??
- Rafalski82
- Forum Audi 80
- Posty: 131
- Rejestracja: 23 lis 2006, 07:45
- Lokalizacja: Warszawa
Podejrzewam że to jest wasz problem,kumpel wczoraj to przerabiał tylko że w golfie,takie same objawy miał :zimny silnik 5-6 razy odpalał , ciepły silnik na dotyk.bandzior pisze:Ja jeszcze znalazłem, że może to być wina czujnika temperatury silnika podającego dane do komputera wtryskowego.
Wymienił czujnik i jest okey.
- Oofol
- Forum Audi 80
- Posty: 3143
- Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
- Lokalizacja: Karkonosze/ORK
- Kontakt:
a jaki czujnik wymienił? Ten o którym ja pisałem czy ten z postu bandzior'a?Rafalski82 pisze:Podejrzewam że to jest wasz problem,kumpel wczoraj to przerabiał tylko że w golfie,takie same objawy miał :zimny silnik 5-6 razy odpalał , ciepły silnik na dotyk.bandzior pisze:Ja jeszcze znalazłem, że może to być wina czujnika temperatury silnika podającego dane do komputera wtryskowego.
Wymienił czujnik i jest okey.
- Rafalski82
- Forum Audi 80
- Posty: 131
- Rejestracja: 23 lis 2006, 07:45
- Lokalizacja: Warszawa
Ten z postu bandziora.Oofol pisze:a jaki czujnik wymienił? Ten o którym ja pisałem czy ten z postu bandzior'a?Rafalski82 pisze:Podejrzewam że to jest wasz problem,kumpel wczoraj to przerabiał tylko że w golfie,takie same objawy miał :zimny silnik 5-6 razy odpalał , ciepły silnik na dotyk.bandzior pisze:Ja jeszcze znalazłem, że może to być wina czujnika temperatury silnika podającego dane do komputera wtryskowego.
Wymienił czujnik i jest okey.
Ostatnio zmieniony 24 gru 2006, 22:49 przez Rafalski82, łącznie zmieniany 2 razy.
moze sie myle ale w zimie prad rozruchowy akumulatora spada i to moze byc przyczyna.
sprubujcie wziac raz wziac na noc akumulator do domu do cieplego miejsca i sprubowac.
jak jest zimno to elektrolit opada na dno i idzie slabsze napiecie na rozrusznik,przez co slabie kreci
ja mialem tak ze slaby akumulator byl i musialem tez krecic kilka razy,wymienilem na nowy i pali za pierwszym
mozecie sprubowac ale nie jestem pewny czy to to
pozdrawiam
sprubujcie wziac raz wziac na noc akumulator do domu do cieplego miejsca i sprubowac.
jak jest zimno to elektrolit opada na dno i idzie slabsze napiecie na rozrusznik,przez co slabie kreci
ja mialem tak ze slaby akumulator byl i musialem tez krecic kilka razy,wymienilem na nowy i pali za pierwszym
mozecie sprubowac ale nie jestem pewny czy to to
pozdrawiam
- Oofol
- Forum Audi 80
- Posty: 3143
- Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
- Lokalizacja: Karkonosze/ORK
- Kontakt:
Niestety to nie ma nic do rzeczy... Mi przez cały ro po nocy tak pali. Albo nawet jak w dzień stoi kilka dobrych zin (np 4) i temp zewnętrzna nie przekracza 20-24C. Przedwczoraj brałem aku do domu i go podładowywałem na zimę i rano po założeniu było to samo:(mrx1983 pisze:moze sie myle ale w zimie prad rozruchowy akumulatora spada i to moze byc przyczyna.
sprubujcie wziac raz wziac na noc akumulator do domu do cieplego miejsca i sprubowac.
jak jest zimno to elektrolit opada na dno i idzie slabsze napiecie na rozrusznik,przez co slabie kreci
ja mialem tak ze slaby akumulator byl i musialem tez krecic kilka razy,wymienilem na nowy i pali za pierwszym
mozecie sprubowac ale nie jestem pewny czy to to
pozdrawiam