Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi 80 2.0 ABK LPG] Strasznie głośny, szarpanie silnika?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

[Audi 80 2.0 ABK LPG] Strasznie głośny, szarpanie silnika?

Post autor: krisiun1 » 17 paź 2008, 18:44

Witam

Ostatnio silnik stał się dużo głośniejszy niż zwykle nawet moi pasażerowie skarżą się na nadmiar hałasu, tłumik środkowy i końcowy wymienione na nowe, myślę jeszcze nad uszczelką kolektora wydechowego ale zanim zacznę rozbiórkę wolałbym spytać fachowców.Katalizator w porządku ostatnio na analizatorze spalin facet pytał ile mój silnik ma przejechane ze zdziwienia.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 17 paź 2008, 19:21 przez krisiun1, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 17 paź 2008, 19:20

Uszkodzenie uszczelki kolektora sprawiałoby wrażenie cykania, głównie na zimnym silniku.

Co znaczy głośniejszy? Może silnik zaczął niejako "twardziej" pracować? Czy na zewnątrz auta różnica jest zauważalna?

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 17 paź 2008, 19:23

Tak na zewnątrz auta różnica jest zauważalna, słychać też cykanie na zimnym silniku.Ma teżobjawy zalewania tzn. muli po wciśnięciu gazu reaguje z opóźnieniem, wcześniej tego nie było.

Awatar użytkownika
ciaho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 19 mar 2008, 15:44
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: ciaho » 17 paź 2008, 21:04

Witam
Po kupnie auta mialem identyczne objawy okazalo sie ze to czujnik dajacy sygnal do ecu, po wymianie i regulacji chodzi jak zloto.
Dopiero sie ucze co i jak, czy przy slabej uszczelce kolektora spaliny nie przedostaja sie do srodka ? Jakis czas temu mialem problem z uszczelkami na wkladkach w ktorych sa wtryski.
Silnik strasznie telepal az poduszka sie rozleciala (wiadomo TOPszit) z wydechu prychalo, poo wymianie wszystko wrocilo do normy. koszt 22pln w ASO. Przy okazji sobie sprawdz stan uszczelek, moje ze starosci rozlecialy sie przy zmianie.
Chyba ze sie myle co diagnozy i calej reszty to prosze o poprawienie <ok>

Awatar użytkownika
Duch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 24 paź 2007, 17:45
Lokalizacja: białystok

Post autor: Duch » 17 paź 2008, 21:32

Sprawdź ustawienie paska rozrządu ;-) mogł się przestawi może na tyle powoduje takie hałasowanie i te objawy co nsapiłeś.Kiedyś tak ustawiłem pasek że silnik chodzil jak kombajn :)

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 17 paź 2008, 23:28

cykanie (niemetaliczne) na zimnym silniku szczególnie przy dodawaniu gazu może świadczyć o rozwalonej uszczelce kolektora wydechowego, posłuchaj skąd to dokładnie dobiega

Awatar użytkownika
greegwhite
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 11 lis 2007, 19:45
Lokalizacja: Kłodzko

SZARPIE NA WOLNYCH OBROTACH

Post autor: greegwhite » 06 lis 2008, 14:25

Witam.Mam maly problem.Ostatnio zaczelo sie dziac cos dziwnego z moim autem.Nie dosc ze nie chcial palic to w dodatku przy ruszaniu strasznie szarpie samochodem ale tylko do pewnych obrotow ok 2tys-2.3tys.a potem jedzie,najgorzej na 1-ym i 2gim biegu.Nie wiem co sie dzieje.Wymienilem cala kopulke z tym srodkowym palcem.szarpanie nie ustalo,myslelem ze poprostu slaba iskre daje i sie dlawi.Zawsze ruszalem bez dodawania gazu a teraz musze ostro dodac gazu zevby ruszyc.Co do palenia to mialem dziwne rzeczy.Przychodzilem rano i krecilem az do rozladowania akumulatora i nic...po przyjsciu do auta po kilku godzinach auto plilo na dotyk <osohozi> szukalem wszedzie przyczyny gdy pewnego razu rano przyszlo mi znowu odpalic auto i mialem ten sam problem,ale odczepilem czujnik temperatury ten przy wlocie do silnika (niebieski) i silnik odpalil,po chwili wahaly mu sie obroty po zalozeniu wtyczki na czujnik silnik zaczal pracowac rowno.Myslelem ze to czujnik kupilem nowy 42zł(zamiennik) i dalej to samo.Nie wiem zobaczymy teraz po wymianie kopolki zaplonowej z palcem.
PODSUMOWYWUJAC........ MAM PROBLEM Z SZARPANIEM SILNIKA PRZY RUSZANIU Z PIERWSZEGO BIEGU,chcialbym to zlikwidowac.POMOCY CO ROBIC?????????? <buu> <buu> <buu> <buu>

Kolego stosuj sie do regulaminu, uzywaj kropek i przecinków i zdanie zaczyna sie z dużej litery. Nie pisz cały czas z dużej litery.
Ostatnio zmieniony 06 lis 2008, 17:06 przez greegwhite, łącznie zmieniany 2 razy.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 06 lis 2008, 14:33

Do sprawdzenia ciśnienie paliwa, wtryskiwacz rozruchowy, przekaźnik nr.30, i sprawdź ustawienie rozrządu z kontem zapłonu.

adi74

Post autor: adi74 » 08 lis 2008, 19:06

Według mnie może to być czujnik położenia przeustnicy. Miałem podobny problem przy ok. 2tyś. obrotów szarpało na każdym biegu :-( Zmieniłem czujnik, a problem znikł :mrgreen: (Używka 50 złotych :lol:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl