Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT] Problem z silnikiem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
guciorw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 22 sty 2007, 00:48

[80 B4 2.0 ABT] Problem z silnikiem

Post autor: guciorw » 23 mar 2007, 16:48

Witam wszystkich mam powazny problem ze sowim autkiem od wczoraj zaczelo wariować Jadąc nagle stracila moc na kilka sekund tak jak przy zbyt malej ilości paliwa podawanej przez pompe, ale po chwili bylo ok.Postawilem samochod na jakas godzinke odpalam i wszystko ok az do momentu kiedy sie nie nagrzal silnik zaczęly spadać obroty ponizej 750-500 i gasł.Jak jest silnik zimny to nie ma problemu ale jak juz sie nagrzeje to wariacje powracaja.Przy dodawaniu gazu brakuje mocy.Wymieniłem dzisiaj przewody WN, kopułkę palec rozdzielacza i czujnik temperatury ten 3 stykowy(szary) Dodam ze miesiac temu wymieniłem sonde lambde no i rozrzad ,ustawiony zapłon.Jeszcze sa dwa objaw który mnie niepokoją a mianowice spalanie benzyny jest na poziomie 18 litrow i po wykręceniu świec czarny osad tak wyglada jakby była zbyt bogata mieszanka i nie nadąza przepalić.Takie spalanie mam juz od dłuzszego czasu.Dramat. Jeżdze tylko na benzynie


POMOCY!!!

To nie czujnik bo na starym mi nie pokazywalo temperatury na nowym pokazuje zalozylem stary i to samo sie dzieje.Chyba ze sie myle

Wszystkie czujniki sprawdzone z 2 samochodu w ktorym jest ok i objawy takie same.Sonda wykręcona i założona inna-nie pomogło.Jeszcze jedno zauważyłem ten monotrysk zamiast rozpylać mieszanke dozuje ją w strasznie dużej dawce benzyna niemal leje sie ciurkiem.Czy to może być jego wina???
Ostatnio zmieniony 25 mar 2007, 09:03 przez guciorw, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 23 mar 2007, 16:54

A sprawdzałeś ten czujnik? Bo wszystko by wskazywało że to jednak jego wina. Sprawdź jeszcze sonde bo że wymieniana nie znaczy że dobra, układ dolotowy a szczególnie podstawe pod (gaźnikiem) wtryskiem może łapie fałszywe powietrze. Ja jedank bym stawiał na czujnik temperatury.
Ostatnio zmieniony 23 mar 2007, 18:02 przez Kokolino, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 23 mar 2007, 17:24

kokolino1 pisze:A sprawdzałeś ten czujnik? Bo wszystko by wskazywało że to jednak jego wina. Sprawdź jeszcze sonde bo że wymieniana nie znaczy że dobra, układ dolotowy a szczególnie podstawe pod (gaźnikiem) wtryskiem może łapie fałszywe powietrze. jJ jedank bym stawiał na czujnik temperatury.
Sama prawda i tylko prawda.

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 23 mar 2007, 21:08

Sprawdź jeszcze ten drugi czujnik obok niego dwu pinowy. To także może być jego wina.
KorNoLio

krychu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 17 sty 2007, 09:22
Lokalizacja: Brisbane

Post autor: krychu » 24 mar 2007, 12:32

Kiedys tez mialem takie jaja u kolegi i mimo to ze sonda byla nowa, czujnik nowy to dzialo sie takie cos jak u ciebie. Nie mial on gazu, wiec posypanie sie mapy wtrysku odpadalo. Powodem zlej pracy byly same przewody od sondy, w ktorych nadtopila sie ilozacja, powodujac dotykanie przewodu sygnalowego do masy silnika. Poogladaj jej obwod jeszcze.

Co do czujnika to sadze ze pisales i tym 3-pinowym (szary), gdzie jeden pin to masa, drugi idzie do wentylatora, a 3-pin do licznikow, ten czujnik wcale nie jest odpowiedzialny za prace silnika, a wlasnie obok ten 2-pinowy jest odpowiedzialny (kolor niebieski), z niego komputer odczytuje temp. silnika i zbogaca badz zubaza mieszanke, jezeli dziala dobrze to po przekroczeniu temp. plynu o 75 stopni, odlacza sie i wlacza sterowanie z sondy, jezeli ma za duzy opor to samochod ciagle chodzi z czujnika.

Na cieplym silniku odlacz niebieski czujnik jezeli praca silnika sie zmieni to wymien, jak nie to posprawdzaj opory miernikiem uniwersalnym. Jezeli ma tez zaniki mocy np. przy docisniecu gazu to moze byc wina sondy bo jest wolna (albo niedogrzana - np. nieszczelny wydech) i zaczym zalapie to troche czasu mija.

Jezeli jeszcze nie trafilem to pozostaje tylko sprawdzic czy nie ma gdzies lewego powietrza, poruszaj filtrem powietrza i zobacz czy nie gasnie, jak sie nagrzeje to wez zatkaj przy lampie doplyw powietrza jak bedzie gasl i nie bedzie slychac rzadnych sykow to ukl. dolotowy jest szczelny, a jak bedzie to albo silnik jeszcze bierze cieple powietrze, albo ma lewe powietrze.

POZDRAWIAM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga