Witam. Ostatnio próbowałem odczytać kody błędów i niestety nic mi nie błysnęło :mrgreen: . Jest to silnik 1.8 PM na gazie II gen. na monowtrysku. Ma podwójne złącze diagnostyczne (wtyk czarny i brązowy) umieszczone pod schowkiem po stronie kierowcy ale również (co mnie zdziwiło) złącze w skrzynce bezpieczników na przekaźniku pompy paliwa. Jest tam włożony bezpiecznik. Posiadam tester diagnostyczny firmy Diagnostik i wszystko podłączyłem zgodnie z instrukcją lecz nic nie błyska. Biorę pod uwagę dwie możliwości:
1. Uszkodzony tester - ale jest to nówka
2. uszkodzone kable złącza diagnostycznego
3. nie mam pojęcia :cry:
I jeszcze jedno. Nie wiem czy powinno być napięcie na czarnym złączu czy nie.
Ja mierzyłem i nic. Przy włączonym i wyłączonym zapłonie.
Co to może być? I jak wywołać te kody?
Jak ktoś miałby jakieś pomysły to proszę o odpowiedź.
Układ sterowania to Mono-jetronic. Auto z 1989 r.
[80 b3 PM+lpg] Problem z odczytem kodów błędów
zarejestruj się na www.centrum.audi80.pl (jest to rejestracja niezależna od forum www.audi80.pl) i w dziale download poszukaj książki obsługa i naprawa Audi80/90. w niej jest dokładnie wszystko opisane, jak podłączać testery i co oznaczają kody błędów. A jak nie jesteś pewien czy tester, który masz , działa dobrze, to zrób go sobie sam. Koszt - ok. 10-20gr, potrzebujesz diody 12v, rezystorka (co by się dioda nie spaliła) i z pół metra kabelków... <ok>
A jaki rezystorek jest potrzebny? Na www.centrum.audi80.pl jestem zarejestrowany.
Wiem jak podłączyć tester i czytałem już chyba wszystkie artykuły, porady i instrukcje.
Problem w tym, że nie mogę wywołać kodów i to że mam zarówno złącze diagnostyczne pod schowkiem przy kierowcy i na przekaźniku pompy paliwa, choć ten model audi powinien mieć tylko złącze pod schowkiem. Tam jest również sterownik silnika.
Wiem jak podłączyć tester i czytałem już chyba wszystkie artykuły, porady i instrukcje.
Problem w tym, że nie mogę wywołać kodów i to że mam zarówno złącze diagnostyczne pod schowkiem przy kierowcy i na przekaźniku pompy paliwa, choć ten model audi powinien mieć tylko złącze pod schowkiem. Tam jest również sterownik silnika.
Witam.
Mam identyczny problem. Przeprowadziłem cała procedurę odczytu kodów jak została ona opisana w książce "Reguluje i naprawiam" i niestety nic nie otrzymałem. Dioda nie zaświeciła nawet raz. Dodam że jestem elektronikiem i przyrząd do odczytów kodów zrobiłem sam, jest na pewno sprawny. Silnik mojego Audi to również PM i niestety nie mam pomysłu jak to rozwiązać. Czy ktoś miał taki problem i sobie z nim poradził?
pozdrawiam
Mam identyczny problem. Przeprowadziłem cała procedurę odczytu kodów jak została ona opisana w książce "Reguluje i naprawiam" i niestety nic nie otrzymałem. Dioda nie zaświeciła nawet raz. Dodam że jestem elektronikiem i przyrząd do odczytów kodów zrobiłem sam, jest na pewno sprawny. Silnik mojego Audi to również PM i niestety nie mam pomysłu jak to rozwiązać. Czy ktoś miał taki problem i sobie z nim poradził?
pozdrawiam