Cześć mam pytanie jak w temacie:
od czego jest ten zbiorniczek na zdjęciu i dokąd powinny iść rurki z niego wychodzące? Pytam ponieważ jest to moje nowe autko a zaniepokoiło mnie to że jedna z rurek wychodzących z tego zbiorniczka lata sobie z tylu silnika do niczego nie podłączona. Czy tak powinno być?
na razie zamieszczam zdjęcie zbiorniczka a niebawem dodam zdjęcie tej ,,luźnej" rurki
[/img]
[80 B3 1,6 PP] zbiorniczek obok wyrównawczego chłodnicy
Jest to zbiorniczek z węglem aktywnym, który ma za zadanie pochłaniać opary paliwa ze zbiornika.
Jeden z przewodów powinien być podłączony poprzez zaworek z kolektorem ssącym. Zaworek ten w przypadku silnika na monowtrysku jest najczęściej zamocowany do obudowy filtra paliwa. Sprawdź, czy silnik nie dostaje fałszywego powietrza w miejscu gdzie powinien być podłączony ten zbiorniczek.
Jeden z przewodów powinien być podłączony poprzez zaworek z kolektorem ssącym. Zaworek ten w przypadku silnika na monowtrysku jest najczęściej zamocowany do obudowy filtra paliwa. Sprawdź, czy silnik nie dostaje fałszywego powietrza w miejscu gdzie powinien być podłączony ten zbiorniczek.
dziś już za ciemno jest a chciałem foty zrobić. póki co moge opisać że ze zbiorniczka wychodzą trzy rurki. Jedna idzie z tylu komory silnika i znika pod akumulatorem, druga i trzecia idą mniej więcej tak samo tyłem komory silnika i dalej za filtrem powietrza. Z tą różnicą że druga kończy się za filtrem powietrza wisząc sobie luźno a trzecia idzie dalej i po lewej stronie filtra powietrza łączy się z jakimś czujnikiem (chyba, bo wychodzą z niego kable) by na samym końcu dotrzeć do podstawy filtra powietrza (chyba gaźnika ale nie znam się aż tak.) Dodam że ta wolno wisząca nie ciągnie powietrza ani nie wydmuchuje przy włączonym silniku. Więc już nie wiem czy ma wisieć czy nie tak luzem ta druga rurka? Może tak musi być skoro ten zbiorniczek ma pochłaniać opary.
- krzysiek11
- Forum Audi 80
- Posty: 256
- Rejestracja: 13 cze 2007, 16:52
- Lokalizacja: Wejherowo/Kartuzy
To już lepiej ja wrzucę a wy porównajcie czy podobnie to wygląda. Oto one:
tak wygląda rurka numer trzy w momencie przechodzenia przez jakis czujnik
[/img]
a tak wyglada rurka numer trzy na samym końcu (mniej wiecej pod filtrem powietrza):
[/img]
a tak wygląda "ślepe" zakończenie rurki numer dwa:
[/img]
No a tak jak pisałem wcześniej rurka numer jeden znika pod akumulatorem wiec po tym co kolega pisał wcześniej można się domyśleć ze dalej zmierza do baku.
Kurcze silniczek chodzi równo choć ciut trzęsie się wiec pewnie tak powinno byc .
tak wygląda rurka numer trzy w momencie przechodzenia przez jakis czujnik
[/img]
a tak wyglada rurka numer trzy na samym końcu (mniej wiecej pod filtrem powietrza):
[/img]
a tak wygląda "ślepe" zakończenie rurki numer dwa:
[/img]
No a tak jak pisałem wcześniej rurka numer jeden znika pod akumulatorem wiec po tym co kolega pisał wcześniej można się domyśleć ze dalej zmierza do baku.
Kurcze silniczek chodzi równo choć ciut trzęsie się wiec pewnie tak powinno byc .
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Poczekaj jutro zobaczę u siebie gdyż mam ten sam silnik i na pewno na tym ostatnim zdjęciu ten wąż gdzieś idzie ewentualnie zrobię zdjęcie i zapodam
Dodano: 2008-10-20, 21:15
Dodam jeszcze ściągnij sobie z działu Download Reguluje i Naprawiam AUDI 80 tam są zdjęcia naszego gażnika i przewody paliwowe jakie do niego dochodzą i wiele innych przydatnych rzeczy jak nie posiadasz książki
Dodano: 2008-10-20, 21:15
Dodam jeszcze ściągnij sobie z działu Download Reguluje i Naprawiam AUDI 80 tam są zdjęcia naszego gażnika i przewody paliwowe jakie do niego dochodzą i wiele innych przydatnych rzeczy jak nie posiadasz książki