Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Problem z szarpaniem silnika.

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 20 cze 2008, 14:03

Adamm pisze:titan, w wakacje to ja bede latal po kraju :D

na poczatku sierpnia jakos bede w okolicach grudziadza :D
Adamm

Na wakacje tez zabierasz VAG a i HEX CAN ...a ??? :mrgreen:

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 20 cze 2008, 17:26

przemik, to nie beda wakacje a wyjazdy sluzbowe ;p

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 21 cze 2008, 00:06

Adamm pisze:przemik, to nie beda wakacje a wyjazdy sluzbowe ;p
<ok>

marekgoral-2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 27 cze 2008, 17:49
Lokalizacja: nysa

Post autor: marekgoral-2 » 27 cze 2008, 23:42

Cześć Mam model 80 1,9 TDI 94 rok auto ma jedna wade podczas jazdy i dodawania gazu już przy 1600 obrotach zaczyna bardzo mocno żucać samochodem aby to zniknęło muszę puścić gaz i na nowo go wciskać najbardziej odczówalne to jest na 3,4i 5 biegu i tylko przy dodawaniu gazu. Bardzo silnych drgań dostaje też drążek zmiany biegów tak jakby chciał wylecieć z budy razem ze skrzynią. Niewinem co jest bo poduszki wymienione i pod skrzynią i pod silnikiem na badanju komputerowym wyszło że to czujnik przepływu masy powietrza umieszczony w rurze biegnącej z intercoolera do turbiny został wymieniony ale nic z tego . samochód zachowuje się tak jakby przerywał ale wskazówka od obrotomierza porusza się płynnie. Kiedyś ktoś mi powiedział że to jakiś sterownik w pompie wtryskowej ale już sam Niewinem liczę na wasza pomoc bo autko mam ładne ale coś jechać nie chce pozdrawiam i jeszcze raz sorry obiecuje się poprawić.

Awatar użytkownika
hct
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 25 sie 2007, 12:43
Lokalizacja: Kraków/Jasło

Post autor: hct » 28 cze 2008, 03:02

marekgoral-2, nastawnik nasz do czyszczenia

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 28 cze 2008, 09:12

marekgoral-2, tokladnie tak jak mowi hct, nastawnik do zrobienia

sprawdz jeszcze tylko czy masz auto na przeplywce pierburga

dudek2313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 23 cze 2008, 22:16
Lokalizacja: Suchedniów

Post autor: dudek2313 » 09 lip 2008, 08:20

Witam, u mnie w 1.9 TDI na pierburgu też sie czasem zdaża ze przy mocniejszym wdepnieciu w pedał gazu przy wyzszych obrotach (niewiem jakich bo mam zaje***** zegarek niestety) auto sie dławi i zaczyna szarpac. Co ciekawe ostatnio po zalaaniu paliwa na orlenie efekt ten sie berdzo nasilil, wiec paliwo ma chyba wpływ na to co sie dzieje. szukam jakiegos dobrego specjalisty kto by sie znal na temacie w woj swietokrzyskim i okolicach. mozecie kogos polecic??

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 09 lip 2008, 09:30

Jeżeli zdarza sie Wam to żadko raz, dwa razy na 500-1000 km to polecam wykręcić czujnik wału korbowego który jest pod filtrem oleju i go przeczyścić z opiłków.
Sprawdzić również czy przewód przy czujniku i przy wtyczce nie jest uszkodzony.

dudek2313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 23 cze 2008, 22:16
Lokalizacja: Suchedniów

Post autor: dudek2313 » 09 lip 2008, 10:53

O z tym czujnikiem to moze cos byc, bo wlasnie jak z niemiec jechalem to tak po 400km szarpnelo raz czy dwa potem dopiero po kolejnych 300 i w sumie to sporadycznie to jest. i tez mi mowil znajomy ze to moze byc ten czujnik, z tym ze po ostatnim tankowaniu to jechac nie idzie tak go szarpie ;/ ten czujnik walu to droga rzecz jest, i z wymiana jest duzo rozbierania??

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 09 lip 2008, 11:08

Robota to pestka ale kosztuje ok. 150zł. Wcześnij podepnij silnik pod vaga.

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 09 lip 2008, 12:06

dudek2313, a dokładnie gdzie mieszkasz może będę ci mógł pomóc.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 09 lip 2008, 22:47

musisz jedynie jedna srubke odkrecic i to wszystko z demontazu :mrgreen: przeczysc go isprobuj czy jest tak samo jak nic to nie poprawi to moze byc to zanieczyszczony nastawnik

pkowal007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 11 paź 2008, 12:52
Lokalizacja: Grójec pod Warszawą
Kontakt:

Post autor: pkowal007 » 20 paź 2008, 18:02

Witam,
ja mam podobny problem jak koledzy lecz troszkę udziwniony:/
U mnie ogólnie wszystko chodzi sprawnie. Silnik chodzi równo, nie ma żadnych szarpnięć przy ruszaniu.
Lecz jak pojeżdże nim dłużej, tak z 2 godzinki i później jadę w korku (ruszam i się zatrzymuje co chwilke) to po jakimś czasie zaczyba szarpać. To znaczy wrzucam jedynke, dodaje troszke gazu i puszczam sprzęgło i zaczyna mi szarpać tak jak bym ruszał z trójki albo czwórki (taki sam efekt). Jak dodam więcej gazu to szarpnie i już dalej pojedzie normalnie. O co chodzi? Czemu tak sie dzieje? Zaznacze, że jak jeżdże krótko to sie to nie dzieje. Dopiero po dłuższym czasie zaczyna szarpać.
Pozdrawiam i czekam na jakieś porady;)
Paweł

Renesco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 08 wrz 2007, 02:45
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Renesco » 21 paź 2008, 03:26

Wszystko zależy jaki masz ten nastawnik. Indukcyjny mozesz wyczyścić, z potencjometrycznym bedziesz mial problem bo bedziesz musiał nowy kupić. Nie da rady podpiac nastawnika indukcyjnego zamiast potencjometrycznego gdyz do indukcyjnego idzie napiecie zmienne na transformatorek róznicowy a w potencjometrycznym na potencjometr idzie napiecie stale z kompa i zeby zmienic nastawnik trzeba tez komputer zmieniac, u ciebie wpotencjometrycznym przewody idace do potencjometra to piny 123 we wtyczce i 3 to masa. Czyli ECU takze do wymiany. Przeplywka chyba tez musi byc pierburg a nie bosch.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 21 paź 2008, 21:55

pkowal007 pisze:Witam,
ja mam podobny problem jak koledzy lecz troszkę udziwniony:/
U mnie ogólnie wszystko chodzi sprawnie. Silnik chodzi równo, nie ma żadnych szarpnięć przy ruszaniu.
Lecz jak pojeżdże nim dłużej, tak z 2 godzinki i później jadę w korku (ruszam i się zatrzymuje co chwilke) to po jakimś czasie zaczyba szarpać. To znaczy wrzucam jedynke, dodaje troszke gazu i puszczam sprzęgło i zaczyna mi szarpać tak jak bym ruszał z trójki albo czwórki (taki sam efekt). Jak dodam więcej gazu to szarpnie i już dalej pojedzie normalnie. O co chodzi? Czemu tak sie dzieje? Zaznacze, że jak jeżdże krótko to sie to nie dzieje. Dopiero po dłuższym czasie zaczyna szarpać.
Pozdrawiam i czekam na jakieś porady;)
Paweł
jaka kolega ma dawke na jalowym :?: czy probowales z odpieta wtyczka od predkoscomierza :?: jaka jest temp cieczy jak zaczyna szarpac :?:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl