[80 B4 2.0]Brak napięcia na kostce do aparatu zapłonowego
[80 B4 2.0]Brak napięcia na kostce do aparatu zapłonowego
Witam!
Nie mogę uruchomić silnika. Po pomiarach napięć jes brak prądu na kostce dochodzacej do aparatu zaplonowego /czujnik hala/ czujnik jest dobry ,cewka zaplonowa tez i posiada prąd, Proszę o pomoc gdzie szukać tego prądu?? Czy sterownik byłby uszkodzony??
Po podłączeniu do komputera pokazuje brag błędów. Pozdrawiam !!
Jest to Audi 80 B-4 silnik 2 l benzyna rok 1995.
Nie mogę uruchomić silnika. Po pomiarach napięć jes brak prądu na kostce dochodzacej do aparatu zaplonowego /czujnik hala/ czujnik jest dobry ,cewka zaplonowa tez i posiada prąd, Proszę o pomoc gdzie szukać tego prądu?? Czy sterownik byłby uszkodzony??
Po podłączeniu do komputera pokazuje brag błędów. Pozdrawiam !!
Jest to Audi 80 B-4 silnik 2 l benzyna rok 1995.
Ostatnio zmieniony 25 mar 2007, 22:17 przez Arek, łącznie zmieniany 2 razy.
Jeżeli jest to silnik 2,0 l ABK to w 1995 roku był montowany układ wtryskowy Digifant 1.75 ze złączem 45/68 pin. Dla tego układu wtryskowego rozkład wyprowadzeń sterownika dla czujnika Halla jest nastepujący:
masa czujnika - pin 35,
zasilanie czujnika - pin 45,
impulsy - pin 44,
Jeżeli jest to silnik 2,0 l ABT to w 1995 roku był montowany układ wtryskowy Mono-motronic też ze złączem 45/68 pin. Niestety nie pamiętam rozkładu wyprowadzeń dla czujnika Halla.
Napisz kolego jaki masz silnik to Ci pomożemy. Przynajmniej podaj typ.
masa czujnika - pin 35,
zasilanie czujnika - pin 45,
impulsy - pin 44,
Jeżeli jest to silnik 2,0 l ABT to w 1995 roku był montowany układ wtryskowy Mono-motronic też ze złączem 45/68 pin. Niestety nie pamiętam rozkładu wyprowadzeń dla czujnika Halla.
Napisz kolego jaki masz silnik to Ci pomożemy. Przynajmniej podaj typ.
Witam.
Mała poprawka te namiary które Ci podałem dotyczą STOPNIA MOCY a nie wtyczki z aparatu zapłonowego czyli generatora Halla.
Sorry! Zbyt szybko i niedokładnie odczytałem ze schematu.
Czerekj ma rację Hall sterowany i zasilany jest ze sterownika czyli komputera.
Stopień mocy to ta czarna kostka obok cewki zapłonowej.
Jasiu.
Mała poprawka te namiary które Ci podałem dotyczą STOPNIA MOCY a nie wtyczki z aparatu zapłonowego czyli generatora Halla.
Sorry! Zbyt szybko i niedokładnie odczytałem ze schematu.
Czerekj ma rację Hall sterowany i zasilany jest ze sterownika czyli komputera.
Stopień mocy to ta czarna kostka obok cewki zapłonowej.
Jasiu.
Witam!!
Jest to silnik 2,0 l ABT z 1995 roku,.Stopień mocy i cewka prawidłowa.
Sterownik jest na 38 pin, mam brak wyjścia sterowania - zasilania z sterownika/ komputera/. Został podłaczony drugi sterownik i dalej brak zasilania ! czy też by miały takie samo uszkodzenie??. Na tym sterowniku jest Pin 35- masa, Pin 37 - impuls, Pin 38 - zasilanie i tu go nie ma. Przewody sprawdzone - ok, cewka też załozona nowa.
Pomocy nie wiem co jeszcze sprawdzić?? czujnik hala ok.
Pozdrawiam i czekam na pomoc, aha może by mi ktoś dał z kolegów namiar na diagram elejktryczny na 38 pin/Komputer/.
Jest to silnik 2,0 l ABT z 1995 roku,.Stopień mocy i cewka prawidłowa.
Sterownik jest na 38 pin, mam brak wyjścia sterowania - zasilania z sterownika/ komputera/. Został podłaczony drugi sterownik i dalej brak zasilania ! czy też by miały takie samo uszkodzenie??. Na tym sterowniku jest Pin 35- masa, Pin 37 - impuls, Pin 38 - zasilanie i tu go nie ma. Przewody sprawdzone - ok, cewka też załozona nowa.
Pomocy nie wiem co jeszcze sprawdzić?? czujnik hala ok.
Pozdrawiam i czekam na pomoc, aha może by mi ktoś dał z kolegów namiar na diagram elejktryczny na 38 pin/Komputer/.
Schamat znajdziesz na stronie naszego klubu w dziale download.
Jeżeli bezpieczniki są sprawne to uszkodzony będzie komputer.
[ Dodano: 2007-03-30, 10:58 ]
1. W 1995 roku powinien być wtyk 45/68 pin.
2. Nawet jeśli jest to monowtysk silnika ABT z wtyczką 38 pin to wtedy:
- zasilanie modułu zapłonowego z cewką i komputera jest na pin 19 - po bezpieczniku nr
27 (20A), dołączone do wtyku nr 1 w module zapłonowym,
- impulsy zapłonowe wystepuja na pin 13 - podłączenie do wtyku nr 2 w module zapłonowym,
- na wtyku nr 3 modułu zapłonoweg musi być masa.
Ot i cała filozofia. Przemyśl to co napisałeś bo w innym przypadku będzie ciężko Ci pomóc, albo podaj namiary na tego elektryka to Cię pomścimy.
Jeżeli bezpieczniki są sprawne to uszkodzony będzie komputer.
[ Dodano: 2007-03-30, 10:58 ]
Tu się nic nie zgadza!Arek pisze:Witam!!
Jest to silnik 2,0 l ABT z 1995 roku,.Stopień mocy i cewka prawidłowa.
Sterownik jest na 38 pin, mam brak wyjścia sterowania - zasilania z sterownika/ komputera/. Został podłaczony drugi sterownik i dalej brak zasilania ! czy też by miały takie samo uszkodzenie??. Na tym sterowniku jest Pin 35- masa, Pin 37 - impuls, Pin 38 - zasilanie i tu go nie ma. Przewody sprawdzone - ok, cewka też załozona nowa.
Pomocy nie wiem co jeszcze sprawdzić?? czujnik hala ok.
Pozdrawiam i czekam na pomoc, aha może by mi ktoś dał z kolegów namiar na diagram elejktryczny na 38 pin/Komputer/.
1. W 1995 roku powinien być wtyk 45/68 pin.
2. Nawet jeśli jest to monowtysk silnika ABT z wtyczką 38 pin to wtedy:
- zasilanie modułu zapłonowego z cewką i komputera jest na pin 19 - po bezpieczniku nr
27 (20A), dołączone do wtyku nr 1 w module zapłonowym,
- impulsy zapłonowe wystepuja na pin 13 - podłączenie do wtyku nr 2 w module zapłonowym,
- na wtyku nr 3 modułu zapłonoweg musi być masa.
Ot i cała filozofia. Przemyśl to co napisałeś bo w innym przypadku będzie ciężko Ci pomóc, albo podaj namiary na tego elektryka to Cię pomścimy.
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Panowie a ja mam taki problem. Auto z dnia na dzień przestało odpalać. Okazało się że nie ma masy na przewodzie dochodzącym do cewki. Gdzie szukać usterki? Słyszałem że plus jest poprowadzony bezpośrednio do cewki i na stałe. Natomiast załącz wyłącz odbywa się za pośrednictwem przewodu minusowego. Jak zwieram próbnikiem "+" cewki z silnikiem to prąd przepływa. Bardzo proszę o jakieś wskazówki we wtorek szykuje mi się dłuższa trasa. Audi nie ma LPG.
witam podepne sie pod temat u mnie sprawa jest nastepujaca cewka sprawdzona moduł dobry i nie ma prądu na kablach wysokiego napięcia czy kabelki wychodzące z pod kopułki idą do modułu dlaczego pytam bo ktoś mi powiedział że podróż prądu zaczyna się własinie z tąd od palca przez moduł do cewki i na przerywaczu nie ma prądu dlatego nie podaje dalej ewentualnie jak sprawdzić czy w kopułce na przerywaczu jest ok. zostawiam to fachowcą
80 ABT 2.0 + gaz avant
80 ABT 2.0 + gaz avant
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Ja bym wymienił dla pewności jeszcze kopułkę i palec na nowy. U mnie przyczyną braku odpalania był... wypalony całkowicie palec rozdzielacza aparatu zapłonowego. Aż trudno uwierzyć <ok> . Jeśli cewka jest dobra (spr. pod kątem impedancji i przejścia - odpowiednie wartości można znaleźć w necie) to przyczyny mogą być właśnie po stronie naszego rozdzielacza, bądź hallotronu.