[80 b-4 ABK 2,0] zmiana paliwa
[80 b-4 ABK 2,0] zmiana paliwa
Witam wszystkich!!!
Mam takie pytanie ponieważ mam chęć zmienić pb 95 na vervę tylko słyszałem, że czasami trzeba coś przestawiać w silniku. I Czy będzie czuć różnicę w przyśpieszeniu po takiej zmianie??
_uwaga
Mam takie pytanie ponieważ mam chęć zmienić pb 95 na vervę tylko słyszałem, że czasami trzeba coś przestawiać w silniku. I Czy będzie czuć różnicę w przyśpieszeniu po takiej zmianie??
_uwaga
Ostatnio zmieniony 28 paź 2008, 09:04 przez madzian, łącznie zmieniany 1 raz.
Podobno 98 czyści różne podzespoły układu paliwowego, że niby wtryski itd. Ale to samo osiągnąć można zalewając do pełnego zbiornika jakiś dodatek do paliwa, który zrobi dokładnie to samo. Co do mocy, to wypowiem się, że jest to legenda, przynajmniej przy tym silniku. Lej paliwko na dobrej stacji i będzie gicio!
bądz mądry i lej dobrej jakości paliwo wybierałem sie w podróż z pod Warszawy do Rabki Zdrój po syna ktorego odbierałem tak więc zalałem dzień wcześniej na stacji shell paliwko 100 oktanowe shell V power racing i co wyszło ,a to że 3/4 drogi mi szarpał silnikiem okazało sie ze było słabej jakości paliwo tak więc nie jest łatwe znaleść dobre paliwo.na stacji neste paliwo u mnie jest ok verva itp tez ok tylko ten SHELL cholerny
Koleżanki i koledzy...
O mocy uzyskiwanej przez samochód decyduje wartość opałowa benzyny.
Natomast liczba oktanowa to jest wskaźnik porównawczy określający odporność na stuk, ważne jest żeby nie tankować paliwa o niższej LO niż przewiduje producent. Do 80 leje się Pb 95 i już.
Dla pszykładu gaz LPG ma coś około 107 oktan ale za to ma wartość opałową niższą i dlatego trzeba go spalać więcej żeby uzyskać tą samą moc.
Do tego jeszcze dodam że liczba oktanowa 95 znaczy że paliwo to ma taką odporność na stuk jak mieszanka 95% izo-oktanu i 5% n-heptanu spalane w silniku porównawczym
A i jeszcze co mi się przypomniało: Pb 95 od Pb 98 i tych innych v-powerów różni się zawartością związków ołowiu i spirytusu (te 'lepsiejsze' mają więcej).
Pozdrówka, all heil the LPG.
O mocy uzyskiwanej przez samochód decyduje wartość opałowa benzyny.
Natomast liczba oktanowa to jest wskaźnik porównawczy określający odporność na stuk, ważne jest żeby nie tankować paliwa o niższej LO niż przewiduje producent. Do 80 leje się Pb 95 i już.
Dla pszykładu gaz LPG ma coś około 107 oktan ale za to ma wartość opałową niższą i dlatego trzeba go spalać więcej żeby uzyskać tą samą moc.
Do tego jeszcze dodam że liczba oktanowa 95 znaczy że paliwo to ma taką odporność na stuk jak mieszanka 95% izo-oktanu i 5% n-heptanu spalane w silniku porównawczym
A i jeszcze co mi się przypomniało: Pb 95 od Pb 98 i tych innych v-powerów różni się zawartością związków ołowiu i spirytusu (te 'lepsiejsze' mają więcej).
Pozdrówka, all heil the LPG.
Dokładnie tak! Tylko, że nie ołowiu, a manganu lub żelazad3lta pisze:Koleżanki i koledzy...
O mocy uzyskiwanej przez samochód decyduje wartość opałowa benzyny.
Natomast liczba oktanowa to jest wskaźnik porównawczy określający odporność na stuk, ważne jest żeby nie tankować paliwa o niższej LO niż przewiduje producent. Do 80 leje się Pb 95 i już.
Dla pszykładu gaz LPG ma coś około 107 oktan ale za to ma wartość opałową niższą i dlatego trzeba go spalać więcej żeby uzyskać tą samą moc.
Do tego jeszcze dodam że liczba oktanowa 95 znaczy że paliwo to ma taką odporność na stuk jak mieszanka 95% izo-oktanu i 5% n-heptanu spalane w silniku porównawczym
A i jeszcze co mi się przypomniało: Pb 95 od Pb 98 i tych innych v-powerów różni się zawartością związków ołowiu i spirytusu (te 'lepsiejsze' mają więcej).
Pozdrówka, all heil the LPG.
A jednak ołowiu... Wciąż podstawowym procesem produkcji etyliny samochodowej jest tzw. etylizacja czyli dodawanie tego i owego związanego z ołowiem. Przekreślone Pb znaczy że oprócz standardowego czteroetylku ołowiu stosuje się jeszcze inne silnie trujące i toksyczne węglowodory aromatycznepunk pisze:Dokładnie tak! Tylko, że nie ołowiu, a manganu lub żelaza
różnica 3 oktanów jest naprawdę znikoma. nie poczujesz zbytniej róznicy.
poza iloscią jaką zatankujesz i rachunkiem w kasie
95okt jest bardziej wybuchowa
98okt mniej wybuchowa ale ma wyższą temp spalania jedynie mozna dobrze podsmażyć głowicę i gniazda zaworowe
jak chcesz poczuć róznicę załatw sobie Kerozynę (paliwo lotnicze 120 okt)
ja kiedys zalałem tym starego poczciwego komara
ubaw był po pachy :mrgreen: 8-) ale 10 min jazdy i sie silnik rozleciał
co do produktów typu STP formuła do wtryskiwaczy (PB lub ON) to podchodzę sceptycznie więcej to szkody narobi niż pożytku
poczytaj co zawieraja te preparaty BEZWONNA KEROZYNA czyli paliwo lotnicze
reszty nie musze mówić.
poza iloscią jaką zatankujesz i rachunkiem w kasie
95okt jest bardziej wybuchowa
98okt mniej wybuchowa ale ma wyższą temp spalania jedynie mozna dobrze podsmażyć głowicę i gniazda zaworowe
jak chcesz poczuć róznicę załatw sobie Kerozynę (paliwo lotnicze 120 okt)
ja kiedys zalałem tym starego poczciwego komara
ubaw był po pachy :mrgreen: 8-) ale 10 min jazdy i sie silnik rozleciał
co do produktów typu STP formuła do wtryskiwaczy (PB lub ON) to podchodzę sceptycznie więcej to szkody narobi niż pożytku
poczytaj co zawieraja te preparaty BEZWONNA KEROZYNA czyli paliwo lotnicze
reszty nie musze mówić.