Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 abk] kontrolka oleju i obrotomierz

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Roy Batty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 10 sty 2008, 11:45
Lokalizacja: GLIWICE

[80 b4 abk] kontrolka oleju i obrotomierz

Post autor: Roy Batty » 26 paź 2008, 15:29

mam taki problem.swieci mi kontrolka cisnienia oleju i nie działa obrotomierz.czasami kontrolka zgasnie na chwile.obrotomierz tez ma takie zaniemanie ze zadziała na 1-2 sekundy i zima...moze ktos miał juz taki provblem?

d3lta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 27 lip 2008, 19:10

Post autor: d3lta » 26 paź 2008, 17:30

Miałem to samo po myciu silnika. Zalali mi wtyczkę od czujnika Halla i czujników ciśnienia oleju (tego dolnego). Zdejmij gumki, posusz chwile, mi pomogło.
Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Roy Batty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 10 sty 2008, 11:45
Lokalizacja: GLIWICE

Post autor: Roy Batty » 26 paź 2008, 17:38

:)dzieki za podpowiedz,w piatek strzelił mi wąż wodny (od parownika do nagrzewnicy)widocznie wtedy mogło cos sie pozalewac.gdzie dokładnie jest ta wtyczka?

d3lta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 27 lip 2008, 19:10

Post autor: d3lta » 26 paź 2008, 17:58

Wtyczka od halotronu jest (patrząc od przodu) po prawej stronie kolumny rozdzielacza zapłonu, tam skąd wychodzą wszystkie kable WN. Natomiast czujniki ciśnienia oleju są jeszcze niżej, opodal filtra oleju. Jeden przed nim a drugi za nim od spodu.
Jeśli nie jesteś pewien pościągaj wszystkie gumki z wtyczek w tej okolicy i zostaw odpalony silnik na kilkanaście minut, niech się grzeje a wentylatory dmuchają.

Awatar użytkownika
Roy Batty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 10 sty 2008, 11:45
Lokalizacja: GLIWICE

Post autor: Roy Batty » 28 paź 2008, 12:43

niestety nadal to samo :( moze cos z masą przy zegarach?albo czujnik uszkodzony?

d3lta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 27 lip 2008, 19:10

Post autor: d3lta » 28 paź 2008, 17:54

A była woda pod gumkami?
Spróbuj po rozłączać wtyczki lub zewrzyj piny czujników ciśnienia ze sobą i zobacz jaki to będzie miało wpływ na kontrolkę.
Dysponujesz miernikiem elektronicznym? Jeśli tak to zmierz jaką rezystancję mają oba czujniki ciśnienia na zgaszonym i potem na zapalonym silniku.
Pozdrawiam :-)

Awatar użytkownika
Roy Batty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 10 sty 2008, 11:45
Lokalizacja: GLIWICE

Post autor: Roy Batty » 30 paź 2008, 12:03

czujniki sprawdzone ,sa o.k.tyle ze jesli odepne kabel z czujnika dolnego(1,8 b) nadal swieci kontrolka.czyli jest zwarcie na tym kablu,ponieważ ten czujnik odłacza mase.teraz mam pytanie.skąd obrotomierz dostaje sygnał?jaki kabel itd....nadmienie ze czasem obrotomierz zadziała,a lampka cisnienia zgasnie i jest o.k ale zadko sie to dzieje.a może wine ponosi mini check?

Awatar użytkownika
Fronek22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 07 mar 2009, 02:12
Lokalizacja: Lipsko

Post autor: Fronek22 » 08 mar 2009, 01:18

No i jak kolego poradziłeś sobie z tym problemem?? Bo piszę w imieniu sąsiada, który ma ten sam problem, tyle, że obrotomierz już wcale się nie wkręca i przy tym towarzyszy mu ciągłe świecenie lampki od oleju. Dodam jeszcze że samochód pracuje na gazie ale nie jest to sekwencja i oczywiście wielopunkt.

Awatar użytkownika
Roy Batty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 10 sty 2008, 11:45
Lokalizacja: GLIWICE

Post autor: Roy Batty » 09 mar 2009, 18:10

witam
problem jest w zegarach,lutowałem sciezki i styki,pomogło na kilka dni.na dniach bede jeszcze lutował,mini-check.
czasami objawy znikaja a czasem sie pojawiaja.
aha mam 100% pewnosci ze to zegary dlatego że po przełozeniu moich zegarów do audi-ka kolegi,objawy były takie same u niego.silnik ten sam.tak wiec nalezy rozebrac zegary,przelutowac wszystkie styki na płycie i w mini-chec.jesli nie samemu to jakiemus elektronikowi zlecic.jesli nie pomorze,zostaje kupic uzywane zegary.
pozdrawiam i zycze szybkiej i skutecznej naprawy.

Awatar użytkownika
Fronek22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 07 mar 2009, 02:12
Lokalizacja: Lipsko

Post autor: Fronek22 » 10 mar 2009, 22:55

No więc posłuchałem się rad Pana Roy Batty i rozkręciłem zegary wziąłem lutownicę z cyą i przelutowałem wszystkie płytki i elementy do niej przylutowane oprócz takiego małego chipa układu który oznaczyłem na czerwono ponieważ jego jak przypuszczam należało by wygrzać gorącym powietrzem, ale nie było takiej potrzeby. Na sam koniec wziąłen Kontakt U ze szczoteczką do zębów i przeczyściłem nim wszystkie płyty, wysuszyłem suszarką i vola! działa jak nowy lampka oleju zgasła, a obrotomierz nadal się wkręca na obroty. Dorzucam fotki być może komuś się przydadzą.

zenka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 11 maja 2014, 18:28

Post autor: zenka » 17 maja 2014, 13:27

koledzy mi lampa żadna się nie świeci ale obrotek nie działa i nie wiem ci jest przyczyną podmieniałem cały licznik bo mam taki wymieniłem cała tylna płytke i nic dodam że jak odpalę auto zimne to przez jakieś 10 może 15 sekund działa a potem znów nic

[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2014-05-17, 19:08 ]
A znaków interpunkcyjnych nie umiesz stosować :!:

Awatar użytkownika
Przemas80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1876
Rejestracja: 26 lut 2011, 09:59
Lokalizacja: Radom

Post autor: Przemas80 » 17 maja 2014, 19:30

Bezpieczniki sprawdź prawdopodobnie któraś wtyczka z zegarów fiksuje

zenka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 11 maja 2014, 18:28

Post autor: zenka » 18 maja 2014, 10:00

a który bezpiecznik jest od obrotka bo wtyczka to jest chyba ta żółta prawda

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl