Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK 94] Nowa Instalacja LPG trzęsie! nie rozwiązany!

Wszystko co związane z LPG
Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 22 paź 2008, 21:33

newerafan, użyj opcji szukaj. Było na forum sporo wypowiedzi na ten temat.

Awatar użytkownika
yellow2008
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 17 cze 2008, 14:10

Post autor: yellow2008 » 22 paź 2008, 22:50

newerafan pisze:Chodzi ci że jak tą gumę podłożę nie będzie słychać wtrysków? ale czy to pomoże na te wstrząsy? dlaczego 950?
Listwa nie jest na sztywno dokrecona do pokrywy zaworów tylko przez gumowe dystanse. To tylko trochę zmniejsza cykanie wtrysków i nie ma nic wspólnego z wstrząsami. Wstrząsy są minimalne i właściwie czuje je tylko kierowca. Pasażer nawet nie zauważa. Dlaczego 950 - chyba to jest typowa wartość wolnych obrotów na minutę. Zimny silnik ma ok 1050 obrotów.

newerafan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 201
Rejestracja: 23 kwie 2008, 17:15
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: newerafan » 23 paź 2008, 14:43

Danek pisze:newerafan, użyj opcji szukaj. Było na forum sporo wypowiedzi na ten temat.
nie za bardzo umiem z tej szukajki korzystać wpisuje słowo a tu mi wyskakuje 1234 znalezionych i nie w tym temacie nawet! :-/

domin1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 18 cze 2007, 22:50
Lokalizacja: warmia-Płośnica

Post autor: domin1 » 25 paź 2008, 17:49

Danek pisze:Niestety Stag 200 tak jak pisał Wojtek26 to średni sterownik, na dodatek nie obsługuje wtryskiwaczy jednoohmowych, a dostać szybkie i dobre wtryskiwacze 3 ohmowe to niezłe wyzwanie.
Nie, ja nie instaluję LPG.
Wygląda na to, że problem tkwi w doborze wtrysków albo/i regulacji instalki.
Panowie nie chce sie z wami kłócić ale Stag200 od 300 różni sie tylko obudową 2oo jest z tworzywa a 300 z aluminium szczelnie zamkniety.
stag 2oo jak i 300 obsługuje wtryskiwacze jednoomowe bez żadnego problemu teraz one sa takie zajefajne małe czarne, a co do dostania 3omowych to żaden problem nawet jaki kolor chcecie zólty niebieski i czerwony.moim zdaniem złe cisnienie na reduktorze lub tak jak pisza koledzy źle ustawiony

[ Dodano: 2008-10-25, 17:56 ]
a najlepszym gazem do tych silnikow jest zwykły prościak czyli istalacja jak do silnika ABT

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 25 paź 2008, 18:23

domin1, to co powiesz na to:
"UWAGA!!!
TYLKO STAG 300 WSPÓŁPRACUJE Z WTRYSKIWACZAMI GAZOWYMI O REZYSTANCJI 1Ω!

W przypadku uszkodzeń STAG'a 200 z powodu współpracy z listwami gazowymi o rezystancji 1 Ω, reklamacje nie będą uwzględniane!"
Cytat ze strony producenta.
Owszem zdarza się, że jakoś tam pracuje z jednoohmowymi ale jak widzisz producent nie gwarantuje poprawnej pracy. Pomijam już inne różnice w budowie obu sterowników. Na pewno widziałeś Staga 200 i 300 od środka?
domin1 pisze:a najlepszym gazem do tych silnikow jest zwykły prościak czyli istalacja jak do silnika ABT
Z tym również nie mogę się zgodzić. Czyżbyś był instalatorem?

d3lta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 27 lip 2008, 19:10

Post autor: d3lta » 26 paź 2008, 07:23

Sprawdziłem dzisiaj i też mam STAG 200 w instalce montowanej 3 miesiące temu.
Chodzi wszystko ok, jednakże czasami czuć różnicę między LPG a PB na postoju na wolnych obrotach. Po prostu silnik na PB chodzi bardziej kulturalnie, różnica jest ledwo zauważalna ale jednak.
Pozdrawiam!

domin1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 18 cze 2007, 22:50
Lokalizacja: warmia-Płośnica

Post autor: domin1 » 26 paź 2008, 12:26

Danek pisze:domin1, to co powiesz na to:
"UWAGA!!!
TYLKO STAG 300 WSPÓŁPRACUJE Z WTRYSKIWACZAMI GAZOWYMI O REZYSTANCJI 1Ω!

W przypadku uszkodzeń STAG'a 200 z powodu współpracy z listwami gazowymi o rezystancji 1 Ω, reklamacje nie będą uwzględniane!"
Cytat ze strony producenta.
Owszem zdarza się, że jakoś tam pracuje z jednoohmowymi ale jak widzisz producent nie gwarantuje poprawnej pracy. Pomijam już inne różnice w budowie obu sterowników. Na pewno widziałeś Staga 200 i 300 od środka?


domin1 pisze:a najlepszym gazem do tych silnikow jest zwykły prościak czyli istalacja jak do silnika ABT
Z tym również nie mogę się zgodzić. Czyżbyś był instalatorem?

Widziałem i nawet rozmawiałem z informatykami firmy STAG bez problemu zawsze można się z nimi kontaktować.A co powiesz na to że kupując cały zestaw STAG 200 pakowany fabrycznie to w komplecie masz listwy 1omowe koloru czarnego??
tak jestem instalatorem od 5-ciu lat.
Powiedz prosze dlaczego nie możesz sie zgodzić.


ps.gwarancji nie uznajatylko w przypadku zalania sterownika wodą.a widziałeś w kompach że można jeszcze ustawic mape procentowo zwiekszając lub zmiejszając dawkę gazu??

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 26 paź 2008, 16:16

domin1 pisze:tak jestem instalatorem od 5-ciu lat.
Dla mnie to wiele wyjaśnia.
domin1 pisze:Powiedz prosze dlaczego nie możesz sie zgodzić.
Bo właśnie większość gazowników pakuje przeciętnym - podkreślam przeciętnym - klientom do silników na wielopunktowym wtrysku (również na mechanicznym) instalacje II lub co gorsza I generacji nie informując o możliwych skutkach takiego rozwiązania. A potem (przeważnie po upływie gwarancji) to klient się martwi i wozi z problemami. Dlaczego tak postępują? Bo II generację jest o wiele łatwiej zamontować (mniejsze nakłady pracy, większy zarobek) i jest łatwiejsza w regulacji, a jak klient bardzo niezadowolony to i demontaż łatwy i nie zmusza do kosztownego zaspawywania kolektora :-P . To dzięki takim zakładom pojawiają się opinie, że gaz to do zapalniczek, a nie samochodu.
domin1 pisze:A co powiesz na to że kupując cały zestaw STAG 200 pakowany fabrycznie to w komplecie masz listwy 1omowe koloru czarnego?
Nie rozumiem co ma kolor do rezystancji. To jedno, drugie to być może te pakowane przez AC w zestawach do 200 mają obniżone zapotrzebowanie na prąd (to z powodu zbyt dużego obciążenia prądowego wysiadają końcówki sterujące Staga-200 przy listwach 1 ohmowych) i dlatego są dołączane przez AC do zestawu (zakładając, że to rzeczywiście 1 ohmowe listwy).
domin1 pisze:ps.gwarancji nie uznajatylko w przypadku zalania sterownika wodą
Dla mnie jako klienta ważne jest to co jest napisane w instrukcji montażu, a nie to co ktoś komuś powiedział przez telefon, mail itp. Skoro producent w instrukcji ostrzega przed stosowaniem wtryskiwaczy 1 ohmowych to to jest dla mnie wiążące.
domin1 pisze:a widziałeś w kompach że można jeszcze ustawic mape procentowo zwiekszając lub zmiejszając dawkę gazu?
Może zamiast sprawdzać moją wiedzę (na marginesie nigdy nie twierdziłem, że jestem alfą i omegą w kwestii LPG) pomógłbyś koledze newerafan rozwiązać jego problem, poza tym nie rozumiem jakie to ma znaczenie w tym przypadku.
Jak dla mnie wystarczy już tego off-topa.

domin1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 18 cze 2007, 22:50
Lokalizacja: warmia-Płośnica

Post autor: domin1 » 26 paź 2008, 22:21

zakład w którym pracuje zajmuje sie montowaniem plg juz 15 lat wiec też mój szef wie co jakie auto może posiadać i na szkoleniach tez duzo jest mowy o podobnych przypadkach i co jakie auto lubi.wiecej wiedzy jaka posiadasz w teorii staraj sie doszkolić w praktyce(bez obrazy oczywiście).Myślę że możemy zawsze wspólnie rozmysleć nad problemem naszego kolegi i mu dobrze doradzić i pomóc. co Ty na to??

newerafan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 201
Rejestracja: 23 kwie 2008, 17:15
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: newerafan » 26 paź 2008, 22:48

domin1 pisze:zakład w którym pracuje zajmuje sie montowaniem plg juz 15 lat wiec też mój szef wie co jakie auto może posiadać i na szkoleniach tez duzo jest mowy o podobnych przypadkach i co jakie auto lubi.wiecej wiedzy jaka posiadasz w teorii staraj sie doszkolić w praktyce(bez obrazy oczywiście).Myślę że możemy zawsze wspólnie rozmysleć nad problemem naszego kolegi i mu dobrze doradzić i pomóc. co Ty na to??
Więc koledzy obydwaj dobrze sie znacie na instalacji LPG pomyślcie teraz nad tym moim problemem :-/

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 26 paź 2008, 23:24

domin1 pisze:Myślę że możemy zawsze wspólnie rozmysleć nad problemem naszego kolegi i mu dobrze doradzić i pomóc. co Ty na to??
Ja ze swojej strony napisałem już co moim zdaniem należy zrobić. Nic więcej na odległość nie umiem. Co do spotkania z kolegą też napisałem co i jak. Natomiast Twoje wypowiedzi nic merytorycznego nie wniosły poza dyskusją czy 200 obsługuje czy nie 1 ohmowe listwy.
Moim zdaniem to jest kwestia doboru wtryskiwaczy i dysz (tyle, że Ty uważasz, że 1 ohmowe będą poprawnie pracować, a ja nie) oraz regulacji i tyle. Jak masz coś lepszego do zaproponowania to proszę bardzo.

newerafan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 201
Rejestracja: 23 kwie 2008, 17:15
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: newerafan » 27 paź 2008, 15:15

domin1 pisze:zakład w którym pracuje zajmuje sie montowaniem plg juz 15 lat wiec też mój szef wie co jakie auto może posiadać i na szkoleniach tez duzo jest mowy o podobnych przypadkach i co jakie auto lubi.wiecej wiedzy jaka posiadasz w teorii staraj sie doszkolić w praktyce(bez obrazy oczywiście).Myślę że możemy zawsze wspólnie rozmysleć nad problemem naszego kolegi i mu dobrze doradzić i pomóc. co Ty na to??
Kolego domin1 co powiesz na temat mojego problemu? danek nie jest instalatorem ale doradził mi wiele jak na swoją wiedzę! pytam sie ciebie teraz jako instalatora bo wybieram sie do mojego nie długo!

domin1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 18 cze 2007, 22:50
Lokalizacja: warmia-Płośnica

Post autor: domin1 » 27 paź 2008, 22:43

newerafan pisze:
domin1 pisze:zakład w którym pracuje zajmuje sie montowaniem plg juz 15 lat wiec też mój szef wie co jakie auto może posiadać i na szkoleniach tez duzo jest mowy o podobnych przypadkach i co jakie auto lubi.wiecej wiedzy jaka posiadasz w teorii staraj sie doszkolić w praktyce(bez obrazy oczywiście).Myślę że możemy zawsze wspólnie rozmysleć nad problemem naszego kolegi i mu dobrze doradzić i pomóc. co Ty na to??
Kolego domin1 co powiesz na temat mojego problemu? danek nie jest instalatorem ale doradził mi wiele jak na swoją wiedzę! pytam sie ciebie teraz jako instalatora bo wybieram sie do mojego nie długo!
więc mój przedmówca drogi kolego mówi to samo co ja a ja mówię to samo co on czyli jedx do gazownika i niech na sam początek ustawi ci mapę na 1.5 tak mu powiedz on juz będzie wiedział a tobie powiem że jest to wykres który przedstawia linię która ma znajdować sie przy liczbie 1.5 znajdujaca sie po lewej ztronie wykresu i biegnie w prawa strone.jak będzie regulował auto to powiedz mu że przed regulacją chciałbyś zobaczyć jak stoi mapa i po regulacji też wtedy będziesz wiedział czy cokolwiek reguluje czy tylko udaje.a i jescze jedno najlepiej niech ustawi temperature przechodzenia na gaz nie mniej niż 25stopni C.a obroty jak chce ja zawsze ustawiam 1400.Jeżeli ustawi mape bedzie nadal źle niech istawi ciśnienie gazu na 1.25i wtedy reguluje jeszcze raz jesli dalej nie pomoże niech zmieni listwe wtryskową na żółtą.to narazie wszystko z mojej strony napisz po wizycie u tego gazownika co ci jak zrobił i jak auto będzie chodziło.jak coś nie bedziesz rozumiał pisz.pozdrawiam

newerafan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 201
Rejestracja: 23 kwie 2008, 17:15
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: newerafan » 29 sty 2009, 12:13

domin1 pisze:
newerafan pisze:
domin1 pisze:zakład w którym pracuje zajmuje sie montowaniem plg juz 15 lat wiec też mój szef wie co jakie auto może posiadać i na szkoleniach tez duzo jest mowy o podobnych przypadkach i co jakie auto lubi.wiecej wiedzy jaka posiadasz w teorii staraj sie doszkolić w praktyce(bez obrazy oczywiście).Myślę że możemy zawsze wspólnie rozmysleć nad problemem naszego kolegi i mu dobrze doradzić i pomóc. co Ty na to??
Kolego domin1 co powiesz na temat mojego problemu? danek nie jest instalatorem ale doradził mi wiele jak na swoją wiedzę! pytam sie ciebie teraz jako instalatora bo wybieram sie do mojego nie długo!
więc mój przedmówca drogi kolego mówi to samo co ja a ja mówię to samo co on czyli jedx do gazownika i niech na sam początek ustawi ci mapę na 1.5 tak mu powiedz on juz będzie wiedział a tobie powiem że jest to wykres który przedstawia linię która ma znajdować sie przy liczbie 1.5 znajdujaca sie po lewej ztronie wykresu i biegnie w prawa strone.jak będzie regulował auto to powiedz mu że przed regulacją chciałbyś zobaczyć jak stoi mapa i po regulacji też wtedy będziesz wiedział czy cokolwiek reguluje czy tylko udaje.a i jescze jedno najlepiej niech ustawi temperature przechodzenia na gaz nie mniej niż 25stopni C.a obroty jak chce ja zawsze ustawiam 1400.Jeżeli ustawi mape bedzie nadal źle niech istawi ciśnienie gazu na 1.25i wtedy reguluje jeszcze raz jesli dalej nie pomoże niech zmieni listwe wtryskową na żółtą.to narazie wszystko z mojej strony napisz po wizycie u tego gazownika co ci jak zrobił i jak auto będzie chodziło.jak coś nie bedziesz rozumiał pisz.pozdrawiam

I Byłem u tego gazownika ale nie byłem przy tej regulacji wiem tylko ze pozdejmował wtryski popatrzył jeszcze raz i przykręcił podkręcił obroty mówił że na 9,5 tysiąca ale teraz jak odpalam samochód słyszę klekot i na sprzęgle drgania wydaje mi się że obroty powinny być tak jak fabryka nakazała nie powinny być wiesze teraz jak jadę wciskam sprzęgło spadają mi do 10 tysięcy a jak postoję trochę to do 9.5 ale samochód jest głośniejszy no i ten klekot przy odpalaniu :-| nie wiem już co mam robić :cry:

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 29 sty 2009, 13:02

Coś mi się zdaje (mogę się mylić bo mnie przy tym nie było), że wymienił Ci wtryskiwacze na inne (głośniejsze). Być może coś jeszcze pokombinował przy mapie i tyle.
Na Twoim miejscu odżałowałbym te 50 złociszy na podróż i z 50 złociszy na przegląd/regulację i pojechał do AC do Białegostoku, żeby tam zrobili z tym porządek. Ja niestety jestem ostatnio "zarobiony" i strasznie ciężko mi znaleźć wolną chwilę, a tu trzeba poświęcić trochę czasu na sprawdzenie co i jak.
Nie bardzo rozumiem jak mu się udało podnieść obroty :roll: . W ABK obroty jałowe na ciepłym silniku powinny osiągać 820 +/- 50 obr/min. Może Ci odpiął czujnik temperatury (niebieski) i tym samym oszukał ECU, że silnik jest zimny i pracuje na "ssaniu" (podwyższone obroty) bo jakoś nic innego nie przychodzi mi do głowy. Może grzebał coś przy przepływce albo przepustnicy :roll: .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl