[1.9TDI 1Z] Podgrzewacz płynu chłodniczego.
Dobra, to teraz ustalmy jak sprawdzic czy to ustrojstwo dziala, wczoraj odpialem czujnik temperatury, ten na wezu wodnym przy samym bloku silnika (niebieski bodajze) swiece elegancko zagrzaly (Kontrolka) a na swiecach od wody nic (sprawdzane wszystkie pokolei zaraz po odpaleniu i po jakis 3 minutach), koledzy na forum golfa pisza ze odpowiedzialne sa za nie dwa przekazniki j325 i j353 (chyba) czy w audiku bedzie tak samo? bo u mnie takowych przekaznikow nie ma (przypominam ze nie ma u mnie krucca ze swiecami a jedynie sama instalacja) czy moglby to ktos u siebie zobaczyc, czy moze ktos bedzie to wiedzial bo chcialem to u siebie uruchomic, zeby wiedziec czy oplaca sie kruciec kupowac.
[80 B4 1Z. 94r.] Podgrzewacz płynu chłodniczego
Witam,
Kupiłem właśnie te grzałki z anglika i teraz mam pytanie- z tego co sie orientuję tymi grzałkami steruje "komputer silnika " według schematu z VW Vento odbywa się to na pinach 6 oraz 26 w 68pinowym złączu sterownika .Są 2 moce grzania na 6pinie wychodzi sterowanie na przekaźnik który załącza 2 grzałki (świece żarowe ) -większa moc oraz na pinie 26 kolejny przekaźnik załącza mniejszą moc .I teraz moje pytanie jak to wygląda w Audi b4 (1Z) rok 1993 czy każdy sterownik silnika jest już przygotowany do współpracy z w/w grzałkami ?? Czy musze dobierać się do złącza sterownika aby obsadzić pin 6 oraz 26 czy znajdę to wyprowadzone gdzieś pod kierownicą ??
Pozdrawiam <ok>
Kupiłem właśnie te grzałki z anglika i teraz mam pytanie- z tego co sie orientuję tymi grzałkami steruje "komputer silnika " według schematu z VW Vento odbywa się to na pinach 6 oraz 26 w 68pinowym złączu sterownika .Są 2 moce grzania na 6pinie wychodzi sterowanie na przekaźnik który załącza 2 grzałki (świece żarowe ) -większa moc oraz na pinie 26 kolejny przekaźnik załącza mniejszą moc .I teraz moje pytanie jak to wygląda w Audi b4 (1Z) rok 1993 czy każdy sterownik silnika jest już przygotowany do współpracy z w/w grzałkami ?? Czy musze dobierać się do złącza sterownika aby obsadzić pin 6 oraz 26 czy znajdę to wyprowadzone gdzieś pod kierownicą ??
Pozdrawiam <ok>
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Raczej będziesz ciągnął nowe kable od ecu bo wiązka na 80% nie będzie wyposażona w brakujące piny, tym bardziej że nie masz tego użądzonka ori (tak dobrze rozumiem - starsze auto niż modele z podgrzewaczami) tak wiec wiązka pewno na tych pinach będzie pusta. Pytanie po co bawić się w montaż tego skoro jet to zupełnie nie potrzebne tym bardziej przy zimach jakie panują obecnie w naszym klimacie?
Solskier pisze: Pytanie po co bawić się w montaż tego skoro jet to zupełnie nie potrzebne tym bardziej przy zimach jakie panują obecnie w naszym klimacie?
Myślę że to jest nawet bardzo przydatne z 2 powodów 1 to : silnik szybciej osiągnie optymalną temperaturę pracy i może nawet mniej palić <mikolaj> a 2 Z powodów to taki że moja dziewczyna jest strasznym zmarzlakiem :mrgreen:
A wracając do sprawy : wiązkę muszę pociągnąć do ecu - ok ale czy ecu jest przygotowane do sterowania tymi grzałkami ??
Pozdrawiam
Jeżeli samochód stoi w garażu to wydaje się zbędne, ale garażując pod chmurką jest jak najbardziej zasadne biorąc pod uwagę sytuację: rano jest około -5 stopni szron na szybach i wilgoć w powietrzu, która osadza nową warstwę szronu po zdrapaniu tego pierwszego.Solskier pisze:Pytanie po co bawić się w montaż tego skoro jet to zupełnie nie potrzebne tym bardziej przy zimach jakie panują obecnie w naszym klimacie?
Wiadomo jak ciężko grzeją się turbodoładowane silniki diesela przy minusowej temperaturze, i nie pomoże tu zastawianie chłodnicy i wymiana termostatu (nawet gdy posiadamy osłonę od spodu) gdy do cylindrów wpada lodowate powietrze chłodzone przez IC-ka. Tak czy siak zanim silnik osiągnie ok 50 stopni, takie grzałki wg mnie to super sprawa.
ECU jest przystosowane do sterowania przekaźnikami do tych grzałek jeden o wartości 60A (dwie grzałki) a drugi 30A (jedna)Mat24 pisze:ale czy ecu jest przygotowane do sterowania tymi grzałkami ??
Grzałki grzałkami ale pozostaje jeszcze jedna sprawa. Sprawne działanie EGR pomaga dogrzać silnik (chyba jedyny jego plus).Mobilek pisze:Wiadomo jak ciężko grzeją się turbodoładowane silniki diesela przy minusowej temperaturze, i nie pomoże tu zastawianie chłodnicy i wymiana termostatu (nawet gdy posiadamy osłonę od spodu) gdy do cylindrów wpada lodowate powietrze chłodzone przez IC-ka. Tak czy siak zanim silnik osiągnie ok 50 stopni, takie grzałki wg mnie to super sprawa.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Mat24, Miałem kiedyś avanta 93rok na boschu i tych podgrzewaczy tam nie było, zauważyłem (albo zbiego okoliczności) iż pojawiają się one dopiero po 94roku (pierburg), ale trzeba dokładnie sprawdzić ecu bo np Board Computer nie był montowany w zadnym TDI a i tak w obu (starszy i nowszy) są wyprowadzone na to piny. <ok>
Solskier - Bardzo pocieszająca wiadomość- już naszykowałem 2 przewody aby się wpiąć w ecu , tam konektory są takie jak w kostkach ISO do radia ?? Jak będę miał czas to podłączę to do ecu z jakąś żarówką i sprawdzę czy będą ludzie z tego, a potem będę szukać jakiejś chłodni aby Audiczkę wychłodzić <mikolaj> :mrgreen:
pozdrawiam <ok>
pozdrawiam <ok>