Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Czy trzeba wyważać turbine?.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
sisu32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 25 paź 2007, 19:32
Lokalizacja: Wisła

[1.9TDI 1Z] Czy trzeba wyważać turbine?.

Post autor: sisu32 » 29 paź 2008, 22:05

Witam. Mam fajną turbine ( z silnika 1Z 1.9 TDi) ale była ona długi czas nie używana i aluminium zaczęło się utleniać co doprowadziło do zablokowania wirnika i będe musiał ją rozebrać i wyczyścić. Gdy rozkręce wirnik i poskręcam z powrotem to będę musiał ją zawieźć gdzieś do wyważenia czy nie będzie to konieczne ? Oczywiście chciałbym żeby mi jeszcze jakiś czas służyła :-D
Ostatnio zmieniony 01 sty 2009, 09:39 przez sisu32, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
penki00 (usunięty)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:02
Lokalizacja: Tychy

Post autor: penki00 (usunięty) » 30 paź 2008, 00:24

Jeśli się myle to prosze mnie poprawić,ale utlenianie aluminium nie ma nic wspólnego z zablokowaniem wirnika,bo oś wirnika jest ułożyskowana,a łożysko to nie aluminum,i jesli tam wdała sie korozja to nie pozostaje nic innego jak regeneracja,jeśli porozbierasz i wyczyścisz to zrobią sie luzy i wirnik długo nie pociągnie,a raczej jego ośka,zacznie puszczać oliwe do IC,a co do Twojego pytania,to jesli zaznaczysz jak było fabrycznie jakimiś cechami i poskręcasz identycznie,to wyważanie nie bedzie konieczne,ale przy zablokowanej ośce rewelacji to nie będzie,bo po mojemu to tak jak byś odkręcił miskę olejową i zostawił na kilka miesięcy,czyli złapało by wał z panewkami.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 30 paź 2008, 07:59

Z tego co piszesz wg mnie pozostaje tylko pełna regeneracja <ok>

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 30 paź 2008, 08:59

sisu32 pisze:Gdy rozkręce wirnik i poskręcam z powrotem to będę musiał ją zawieźć gdzieś do wyważenia czy nie będzie to konieczne ?
Turbina jest elementem tak samo dokładnie pasowanym jak pompa wtryskowa, wirnik obraca się z prędkością kilku nastu tysięcy obr/min więc możesz sobie wyobrazić co stanie się z ośką i łożyskiem ślizgowym bez wyważenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl