[80 B3 1.8 PM LPG] Problem z praca na PB (błedy VAG )
[80 B3 1.8 PM LPG] Problem z praca na PB (błedy VAG )
Witam serdecznie.
Od jakiegoś czasu mam problem ze swoim autem tzn. z jego pracą na PB. Mianowicie auto na Pb zaczyna chodzić dopiero po zdjęciu klem z aku (czyli klasyczny rozjazd mapy = zła emulacja), jednak nawet po zresetowaniu sterownika auto szarpie przy około 2tys obrotów ponadto mocniejsze wciśnięcie gazu skutkuje strzałami z filtra powietrza. Przewertowałem forum i znalazłem posty dotyczące emulacji sondy lambda, jednak u mnie problem polega na tym iż nie wiem w jaki sposób podłączyć się do sterownika sondy lambda oraz jaki użyć interfejs, stąd prośba do zorientowanych o poradę, dodaje foto sterownika
Auto ponadto zostało podłączone pod komputer i wypluwa takie oto błędy
Na LPG sprawuje się bardzo dobrze, ponadto gaz mam juz kilka lat natomiast problem z praca na Pb pojawił się jakiś rok temu, proszę o jakieś sugestie dodam tylko filtr powietrza paliwa nowy
Od jakiegoś czasu mam problem ze swoim autem tzn. z jego pracą na PB. Mianowicie auto na Pb zaczyna chodzić dopiero po zdjęciu klem z aku (czyli klasyczny rozjazd mapy = zła emulacja), jednak nawet po zresetowaniu sterownika auto szarpie przy około 2tys obrotów ponadto mocniejsze wciśnięcie gazu skutkuje strzałami z filtra powietrza. Przewertowałem forum i znalazłem posty dotyczące emulacji sondy lambda, jednak u mnie problem polega na tym iż nie wiem w jaki sposób podłączyć się do sterownika sondy lambda oraz jaki użyć interfejs, stąd prośba do zorientowanych o poradę, dodaje foto sterownika
Auto ponadto zostało podłączone pod komputer i wypluwa takie oto błędy
Na LPG sprawuje się bardzo dobrze, ponadto gaz mam juz kilka lat natomiast problem z praca na Pb pojawił się jakiś rok temu, proszę o jakieś sugestie dodam tylko filtr powietrza paliwa nowy
z tego co widzę to masz Centralkę Autronic chyba AL-700
moze to ci się przyda
jeśli chodzi o program to chyba coś mam musze sprawdzić w swoim bałaganie na dysku
jesli chodzi o interfejs to zwykły od viakena do LPG podejdzie
byle tylko przed podłączeniem fejsu sprawdzić co jest na którym pinie
jak źle podepniesz zasilanie to spalisz fejs i/lub port com kompie
najważniejsze zeby poprawnie podłączyć + i -
jak zamienisz linie K i L między sobą to nic sie nie stanie tylko nie bedzie komunikacji
co do błędów
00515 - błąd czujnika wałka rozrządu (czujnik halla) prawdopodobnie sprawdzałeś błędy na wyłączonym silniku więc stad ten błąd. nim sie nie przejmuj jak zapalisz silnik i sprawdzisz błędy to go nie będzie.
00561 - Regulacja składu mieszanki, kontrola dodawania mieszanki po odpięciu akku gdy mapa wtrysku jest rozjechana auto jest odpalone na mapie awaryjnej stąd ten bład. skasuj błędy i zrób adaptację wtrysku. pisało o tym na forum
00518 - Błąd czujnika położenia przepustnicy TPS (Throttle position Sensor)
zrób VAGiem adaptacje TPSu pisałem o tym w dziale warszat zrób to sam (albo z koleżanką <ok> ) tu masz linka viewtopic.php?t=21878
w razie czego pisz
moze to ci się przyda
jeśli chodzi o program to chyba coś mam musze sprawdzić w swoim bałaganie na dysku
jesli chodzi o interfejs to zwykły od viakena do LPG podejdzie
byle tylko przed podłączeniem fejsu sprawdzić co jest na którym pinie
jak źle podepniesz zasilanie to spalisz fejs i/lub port com kompie
najważniejsze zeby poprawnie podłączyć + i -
jak zamienisz linie K i L między sobą to nic sie nie stanie tylko nie bedzie komunikacji
co do błędów
00515 - błąd czujnika wałka rozrządu (czujnik halla) prawdopodobnie sprawdzałeś błędy na wyłączonym silniku więc stad ten błąd. nim sie nie przejmuj jak zapalisz silnik i sprawdzisz błędy to go nie będzie.
00561 - Regulacja składu mieszanki, kontrola dodawania mieszanki po odpięciu akku gdy mapa wtrysku jest rozjechana auto jest odpalone na mapie awaryjnej stąd ten bład. skasuj błędy i zrób adaptację wtrysku. pisało o tym na forum
00518 - Błąd czujnika położenia przepustnicy TPS (Throttle position Sensor)
zrób VAGiem adaptacje TPSu pisałem o tym w dziale warszat zrób to sam (albo z koleżanką <ok> ) tu masz linka viewtopic.php?t=21878
w razie czego pisz
ale to chyba jest zależne od tego jak gaziarze przecieli sonde i jak sie wpieli. ale po zmasowaniu sondy powinien wyskoczyć VAG 525k44761 pisze:Błąd mieszanki nie powinien wystąpić po odłączeniu klem. Natomiast może wystąpić po rozgrzaniu sondy lambda i stwierdzenia, że komputer ma mierny wpływ na dawkowanie paliwa
we fabii 1.2htp po odpięci klem (wymiana akku) miałem własnie błąd mieszanki.
Porównywanie Skody 1.2 (słowa fabia nie umiem wypowiedzieć, bo wybucham śmiechem, a najbardziej śmieszne jest to htp - zawsze mam ubaw jak takie coś wyprzedzam) z jej prymitywną podróbką Boschowskiego wstryku LH-Motronic do KE-Jetronica to jakieś nieporozumienie.
Sorki za offtop.
Generalnie z tą sondą i błędem mieszanki możesz mieć faktycznie rację.
Sorki za offtop.
Generalnie z tą sondą i błędem mieszanki możesz mieć faktycznie rację.
Witam i dziękuje za zainteresowanie tematem.widmo pisze:z tego co widzę to masz Centralkę Autronic chyba AL-700
moze to ci się przyda
Obrazek
Obrazek
jeśli chodzi o program to chyba coś mam musze sprawdzić w swoim bałaganie na dysku
jesli chodzi o interfejs to zwykły od viakena do LPG podejdzie
byle tylko przed podłączeniem fejsu sprawdzić co jest na którym pinie
jak źle podepniesz zasilanie to spalisz fejs i/lub port com kompie
najważniejsze zeby poprawnie podłączyć + i -
jak zamienisz linie K i L między sobą to nic sie nie stanie tylko nie bedzie komunikacji
co do błędów
00515 - błąd czujnika wałka rozrządu (czujnik halla) prawdopodobnie sprawdzałeś błędy na wyłączonym silniku więc stad ten błąd. nim sie nie przejmuj jak zapalisz silnik i sprawdzisz błędy to go nie będzie.
00561 - Regulacja składu mieszanki, kontrola dodawania mieszanki po odpięciu akku gdy mapa wtrysku jest rozjechana auto jest odpalone na mapie awaryjnej stąd ten bład. skasuj błędy i zrób adaptację wtrysku. pisało o tym na forum
00518 - Błąd czujnika położenia przepustnicy TPS (Throttle position Sensor)
zrób VAGiem adaptacje TPSu pisałem o tym w dziale warszat zrób to sam (albo z koleżanką <ok> ) tu masz linka viewtopic.php?t=21878
w razie czego pisz
Problem coraz bardziej nasila się, czasem szarpanie na Pb jest juz wkurzające ponadto zapomniałem powiedzieć ze jakieś 5 lat temu zmieniana była pompa paliwa i jak twierdził mechanik jakiś impulsator <--- gdzie on sie znajduje i jakie ma zadanie?? czy był to wymysł mechanika??
W tym momencie moje podejrzenia pada tez po części na pompkę paliwa ponieważ jest ja dosyć mocno słychać.
Co do podłączenia do komputera i kalibracji TPSu pojawił się następny problem VAG-COM się łączy po kilku próbach a następnie po paru sekundach zrywa połączenie i wyświetla komunikat „ zbyt wiele prób komunikacji”, proszę o poradę jak to ugryźć tak co by nie narazić się na zbędne wydatki od czego zacząć naprawę zasilania PB pozdrawiam
Wolę grzebać przy Skodzie i podróbce wtrysku boscha niz w Matizie zapewne wiesz jaki jest tam dostęp do poszczególnych czesci. Chyba każda instrukcja serwisowa do matiza zaczyna się od słów " Zdemontuj reflektor(y) przednie i akumulator ..."k44761 pisze:Porównywanie Skody 1.2 (słowa fabia nie umiem wypowiedzieć, bo wybucham śmiechem, a najbardziej śmieszne jest to htp - zawsze mam ubaw jak takie coś wyprzedzam) z jej prymitywną podróbką Boschowskiego wstryku LH-Motronic do KE-Jetronica to jakieś nieporozumienie.
Sorki za offtop.
Impulsator ??? nie mam bladego pojęcia to co moze być ani gdzie sie znajduje.Pomich pisze:Witam i dziękuje za zainteresowanie tematem.
Problem coraz bardziej nasila się, czasem szarpanie na Pb jest juz wkurzające ponadto zapomniałem powiedzieć ze jakieś 5 lat temu zmieniana była pompa paliwa i jak twierdził mechanik jakiś impulsator <--- gdzie on sie znajduje i jakie ma zadanie?? czy był to wymysł mechanika??
W tym momencie moje podejrzenia pada tez po części na pompkę paliwa ponieważ jest ja dosyć mocno słychać.
Co do podłączenia do komputera i kalibracji TPSu pojawił się następny problem VAG-COM się łączy po kilku próbach a następnie po paru sekundach zrywa połączenie i wyświetla komunikat „ zbyt wiele prób komunikacji”, proszę o poradę jak to ugryźć tak co by nie narazić się na zbędne wydatki od czego zacząć naprawę zasilania PB pozdrawiam
ale wydaje mi się ze może to być jakieś urządzenie elektryczne które steruje pracą pompki paliwa w sposób impulsowy. chodzi mi tutaj o jakiś układ elektroniczny który w czasie jazdy na LPG odcina pompke paliwa i czasami ją załącza w formie impulsów.
jeśli występują błędy przy komunikacji z VAGiem
to wejdź w opcje VAG-com i zmien opcje BAUD RATE (może być 0, 240, 19200) tylko takie 3 wartości u mnie przyjmuje jak nie mogę się skomunikować.
Zawsze jak sie wpinam w b4 z 1Z i/lub w abs to musze zmienić Baud Rate na 240
WOJTEK26 mozesz rozszerzyc temat jak odpowietrzyc ten regulator i gdzie on sie znajduje ??WOJTEK26 pisze:Na poczatek zrób porządna adaptacje na PB jeżeli objawy nie ustapią to sprawdź cisnienie paliwa i spróbój odpowietrzyc regulator cisnienia, kolega oofol ma takie cuda że jak zaczyna poszarpywac odpowietrzy regulatro i auto wraca do normy a jeździ tylko na PB.
- haha Tutaj się uśmiałem Masz 100% racjiWolę grzebać przy Skodzie i podróbce wtrysku boscha niz w Matizie zapewne wiesz jaki jest tam dostęp do poszczególnych czesci. Chyba każda instrukcja serwisowa do matiza zaczyna się od słów " Zdemontuj reflektor(y) przednie i akumulator ..."
WOJTEK26, z tego co wiem, to on powinien się sam odpowietrzyć.
ok posprawdzam wszystko na poczatek postaram sie podlaczyc do kompa w aucie jak i w instalacji gazowej zabiore sie za to jutro.
Dziekuje za odpowiedzi
WIDMO ta opcja BAUD RATE ---> czy to tam gdzie mam PROTOCOL OPTIONS a nastepnie start baud??
Pozatym moze ktos z was ma do sprzedania wtryskiwacz, pytam poniewaz mam u siebie z Passata jest on taki sam poza drobnym szczegołem jakim jest mocowanie puszki filtra
Pozdrawiam
Dziekuje za odpowiedzi
WIDMO ta opcja BAUD RATE ---> czy to tam gdzie mam PROTOCOL OPTIONS a nastepnie start baud??
Pozatym moze ktos z was ma do sprzedania wtryskiwacz, pytam poniewaz mam u siebie z Passata jest on taki sam poza drobnym szczegołem jakim jest mocowanie puszki filtra
Pozdrawiam
Podnosze tematwidmo pisze:z tego co widzę to masz Centralkę Autronic chyba AL-700
moze to ci się przyda
Obrazek
Obrazek
jeśli chodzi o program to chyba coś mam musze sprawdzić w swoim bałaganie na dysku
jesli chodzi o interfejs to zwykły od viakena do LPG podejdzie
byle tylko przed podłączeniem fejsu sprawdzić co jest na którym pinie
jak źle podepniesz zasilanie to spalisz fejs i/lub port com kompie
najważniejsze zeby poprawnie podłączyć + i -
jak zamienisz linie K i L między sobą to nic sie nie stanie tylko nie bedzie komunikacji
co do błędów
00515 - błąd czujnika wałka rozrządu (czujnik halla) prawdopodobnie sprawdzałeś błędy na wyłączonym silniku więc stad ten błąd. nim sie nie przejmuj jak zapalisz silnik i sprawdzisz błędy to go nie będzie.
00561 - Regulacja składu mieszanki, kontrola dodawania mieszanki po odpięciu akku gdy mapa wtrysku jest rozjechana auto jest odpalone na mapie awaryjnej stąd ten bład. skasuj błędy i zrób adaptację wtrysku. pisało o tym na forum
00518 - Błąd czujnika położenia przepustnicy TPS (Throttle position Sensor)
zrób VAGiem adaptacje TPSu pisałem o tym w dziale warszat zrób to sam (albo z koleżanką <ok> ) tu masz linka https://audi80.pl/viewtopic.php?t=21878
w razie czego pisz
nadal nie udało mi sie opanowac problemu, czy aby wpiac sie do centralki gazu potrzebny jest interfejs specjalny do gazu czy tez wystarczy taki http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=74 pozatym u mnie na wyjsciuz centralki gazu nie ma zasilania prosze o porade co z tym dalej robic pozdrawiam