Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8 gaźnik + gaz bez automatu] jak sobie radzicie ?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
adven

[80 B3 1.8 gaźnik + gaz bez automatu] jak sobie radzicie ?

Post autor: adven » 25 mar 2007, 15:24

Hi. Użytkuję Audi 80 B3 na gaźniku i z instalacją gazową. Słyszałem opinię, że w gaźnikowcach raczej się nie instaluje automatycznej kontrolki gazu (hm?). Ja mam w każdym razie manualny pstryczek z którym jest trochę zabawy. Kończąc jazdę przerzucam na benzynke lekko gazuję i jednocześnie gaszę silnik. Kilka ostatnich cyklów silnika zachodzi już na bęzynie poznaję to po innym dźwięku jednocześnie gaźnik napełnia się benzynką więc odpalam na benzynie (jak Bozia przykazała). Musze poczekać tą minutę aż benzyna zejdzie z gaźnika bo przy odpalaniu urzucam "0". Jak czuje, że benzyna wychodzi to wrzucam gaz i odpuszczam ssanie manualne. Skomplikowane ? Owszem, ale to chyba najleprzy jeśli nie jedyny algorytm. Jeśli gasze auto na chwile to odpalam na gazie bez tej całej zabawy - i tu tkwi moje zasadnicze pytanie: czy tak robiąc nie spsuje silnika? Faktem jest, że całe zeszłe lato odpalałem od razu bezproblemowo na gazie.. właściwie zawsze i w każdych warunkach temperaturowych odpala mi z gazu. Podzielcie się prosze Gaźnikowcy swoimi doświadczeniami związanymi z odpalaniem i pracą silnika na gazie.
Ostatnio zmieniony 25 mar 2007, 17:33 przez adven, łącznie zmieniany 1 raz.

GOMEZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 12 lut 2007, 23:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: GOMEZ » 25 mar 2007, 15:38

witaj, jak tak samo mam w swojej audi. i zawsze zapala mi na gazie i to bardzo dobrze. ja słyszałem że powinno sie jej dac benzyna i przejechać tak ze 20km po każdym zbiorniku gazu(ja mam 35l), nie wiem czy to prawda ale ja tak robie i jest wszystko oki.



też mnie to ciekawi jak powinno być??

Awatar użytkownika
Daniello85
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 793
Rejestracja: 06 mar 2007, 10:27
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: Daniello85 » 25 mar 2007, 23:13

ja odpalam cały czas z gazu niemam zadnych problemow

Andrzejewicz

Post autor: Andrzejewicz » 25 mar 2007, 23:14

Jakie to ma znaczenie jeżeli sprężanie mam około 11,5 a producent podaje 10. czy to przez półsyntetyczny olej?

[ Dodano: 2007-03-25, 23:18 ]
W 2.6 na zimnym silniku pracuje za głośno i minimalnie nierówno, a gdy jadę na obrotach ok 1,5 tys i wcisnę sprzęgło to obroty podnoszą się do 2 tys. O co chodzi? czujnik termiczny mam zepsuty ale to chyba nie to!?

[ Dodano: 2007-03-25, 23:23 ]
Czy ktoś z silnikiem 2.6 150 KM spalił mniej na mieście niż 12 litrów? w danych technicznych podają nawet 11 l. Ja nigdy nie zeszłem poniżej 13 a może to przyczyna usunięcia katalizatora i pozostawienia pustych puszek?

Awatar użytkownika
Daniello85
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 793
Rejestracja: 06 mar 2007, 10:27
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: Daniello85 » 26 mar 2007, 00:52

andrzejewicz chyba troche nie na temat 8-)

adven

Post autor: adven » 26 mar 2007, 12:06

Daniello85 pisze:ja odpalam cały czas z gazu niemam zadnych problemow
doprawdy? mnie tego bardzo wyraźnie odradzano. z przyczyny takiej, że gaz ma wyższą temperaturę spalania niż benzyna więc na zimnym silniku różnica zbyt duża może doprowadzić do naprężeń i tarć. dlatego tak sie brandzluję z tym mieszaniem przełącznikiem zamiast jechać z miejsca. proszę zwrócić uwagę, że w przypadku automatycznej kontrolki gazu, komputer przy odpalaniu puszcza do silnika benzynkę i dopiero później wrzuca gaz..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga