Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9TDI 1Z]szarpie ......... szarpie

monisia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 25 mar 2007, 23:51

[80 B4 1.9TDI 1Z]szarpie ......... szarpie

Post autor: monisia » 26 mar 2007, 17:18

Witam,

od kilku dni szarpie moim audi gdy sie rozgrzeje .... są to szarpnięcia kilkusekundowe lecz w przeciwieństwie do innych uzytkownikoów zdazaja sie na kazdym biegu oraz na luzie
czy moze byc to spowodowane paliwem złej jakości ? szarpniecia sa dosc mocne i częste
........ to jest jak gdyby ułamkowo sekundowe zdławienie mocy

zastosowałam wczoraj płyn do czyszczenia wtrysków który wlewa sie do baku ..... ale nic z tego szarpie i szarpie
wszystkie filtry byly wymieniane jakies 5000 km temu
czy to poważna sprawa ?
czy mozna jezdzic z takimi objawami bo u mechanika wolne terminy dopiero za kilka dni

czy raczej odsatwic auto aby sie bardziej nie psuło

ratunku ........
Monika
Ostatnio zmieniony 26 mar 2007, 18:24 przez monisia, łącznie zmieniany 1 raz.

kris666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 26 mar 2007, 10:57

Post autor: kris666 » 26 mar 2007, 17:55

miałem podobny problem, okazało się że to czujnik położenia wału korbowego

macius
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 22 mar 2007, 17:55
Lokalizacja: olkusz

Re: [80 B4 1.9TDI 1Z]szarpie ......... szarpie

Post autor: macius » 26 mar 2007, 18:51

monisia pisze:Witam,

od kilku dni szarpie moim audi gdy sie rozgrzeje .... są to szarpnięcia kilkusekundowe lecz w przeciwieństwie do innych uzytkownikoów zdazaja sie na kazdym biegu oraz na luzie
czy moze byc to spowodowane paliwem złej jakości ? szarpniecia sa dosc mocne i częste
........ to jest jak gdyby ułamkowo sekundowe zdławienie mocy

zastosowałam wczoraj płyn do czyszczenia wtrysków który wlewa sie do baku ..... ale nic z tego szarpie i szarpie
wszystkie filtry byly wymieniane jakies 5000 km temu
czy to poważna sprawa ?
czy mozna jezdzic z takimi objawami bo u mechanika wolne terminy dopiero za kilka dni

czy raczej odsatwic auto aby sie bardziej nie psuło

ratunku ........
Monika
Moze cos wiecej na temat tych szarpniec? w jakich okolicznosciach, podczas ponownego dodania gazu zaraz po popuszczeniu? Tak wlasnie u mnie objawial sie zabrudzony nastawnik na pompie wtryskowej, dotego falowaly wolne obroty.

monisia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 25 mar 2007, 23:51

Post autor: monisia » 26 mar 2007, 19:35

jak zaczyna szarpac to szarpie z byle powodu .. jak dodaje gazu i jak nie dodaje ..... jak go przepędze 130km/h to czasem przestaje na chwile .....

macius
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 22 mar 2007, 17:55
Lokalizacja: olkusz

Post autor: macius » 26 mar 2007, 22:18

a gdy zaczyna szarpac i depniesz mu na max to tez szarpie czy idzie ladnie?

monisia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 25 mar 2007, 23:51

Post autor: monisia » 26 mar 2007, 23:00

jak depne na gaz tez szarpie jeszcze przez chwile .............. pozniej spokoj przez jakis czas i znow .... nie szarpie jak jest zimny :) czyli rano na krotki dystans :)

Maciej78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 27 lip 2007, 20:02
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Maciej78 » 06 sie 2007, 19:26

Dołączę się.
U mnie są identyczne objawy od jakiegoś czasu. Czy może rozwiązałaś ten problem jak tak to daj znać co mam sprawdzić. Z góry dzięki.

Pozdrawiam
Maciek

pawellox
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 02 lip 2007, 22:51
Lokalizacja: bialystok

Post autor: pawellox » 06 sie 2007, 19:33

Witeczka odpowiedz jest mysle ze w miare prosta jest to albo "nastawnik" w pompie daje takie objawy jak tu wspominasz koszt czyszczenia tego to okolo 300-400zl lub przeplywomierz sprawdzic mozna to poprzez odlaczenie z deki rozdzielczej kostki podpietej do predkosciomierza poprostu go odlaczyc jezeli po takim zabiegu objawy ustapią bedzie wszystk ok w jezdzie to znaczy ze nastawnik a czyni sie tak dlatego ze zmienia sie podobno natezenie pradu wiec zrub tak jak mowie a wyjdzie czy to napewno to w razie pytan gg 6620603 pozdrawiam pawel bialystok:) 8-)

Maciej78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 27 lip 2007, 20:02
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Maciej78 » 06 sie 2007, 19:48

Dzięki za radę najpierw spróbuję odłączyć prędkościomierz. Jak to zrobię dam znać czy przestało. Mam jeszcze jedno pytanie, jak wymieniałem żarówki od podświetlania deski to może coś źle złożyłem i to miało jakiś wpływ na to, że szarpie.

pawellox
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 02 lip 2007, 22:51
Lokalizacja: bialystok

Post autor: pawellox » 07 sie 2007, 20:47

mysle ze nie ja dzis odebralem autko z naprawy u mnie to byl wlasnie nastawnik teraz jest wszystko ok a szarpie nie ze cos zle podlaczyles odlaczaj i mow jak efekty z prekosciomierzem pozdrawiam

PIACHU
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 01 lip 2007, 23:02
Lokalizacja: węgorzewo

Post autor: PIACHU » 07 sie 2007, 21:27

ja myślę ze to jest wina brudnego nastawnika! pozdrawiam i życzę szerokości________piachu

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 07 sie 2007, 22:03

Dokładnie nastawnik na 90%. Było wiele razy opisywane. Poza tym jak TDI szrpie to zawsze nastawnik :cry: . No prawie zawsze :-/

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 10 sie 2007, 11:41

Objawiami szarpania w 1Z moze byc:

1. Nastawnik w pompie - trzeba ustalic czy jest indukcyjny czy potencjometryczny w starszych typach byl ten drugi - jest nierozbieralny - nienaprawialny.
2. Wtrysk sterujacy - zuzyty lub padajacy ew. przerwane polaczenie z ECU ( ja to mialem)
3. Duzo innych rzeczy :-)

Bez podpiecia VAG a sie nie obejdzie.

Pozdr

iceman1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 02 sie 2007, 16:42
Lokalizacja: Łódź/Piotrków Tryb.

[80 B4 1.9TDI]

Post autor: iceman1982 » 08 lis 2007, 09:52

Witam,
mam bardzo podobny problem. Od dwóch dni silnik mi zaczął szarpać. Kilkakrotnie jak przyspieszałem przy wyższych obrotach mi przerwał na moment. Dwa dni temu zauważyłem, że silnik szarpie. Po odpaleniu jest ok przez moment. Potem silnik pracuje nierówno. Jak przyspieszam (wciskam gaz) to jest ok, ale jak zwalniam lub staram się jechać ze stałą prędkością to zaczyna przerywać i szarpać (zwłaszcza kiedy jadę na niskich obrotach). Na postoju silnik jakby sam dodaje gazu a czasem gaśnie. Czy to jest to samo co u was?

Może wiecie gdzie w okolicach Łodzi lub Piotrkowa Trybunalskiego podjechać do mechanika na VAGa?

Jak coś to proszę o informację.
GG: 2608416

Pozdrawiam

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 08 lis 2007, 11:29

Zacznij od wym świec i przewodów WN. Posprawdzaj równiez szczelność układu dolotowego, to na poczatek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl