Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0E ABK] Temperatura silnika i wentylatory

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
dziadek21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 16 lut 2007, 11:32
Lokalizacja: Genewa

Post autor: dziadek21 » 28 lut 2007, 16:04

1.To czyli wyciagnac wtyczke
2.Sprawdzic czy styki w niej sa zwarte razem
3.Jak sa to je rozlaczyc
4.Uruchomic silnik i sprawdzic czy WENTYL sie wlacza czy nie!!!
5.Jak sie wlacza to termostat do wymiany!

O to Ci chodzilo???

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 28 lut 2007, 16:04

Najpierw zdejmij gumę z czujnika a potem wyciągnij wtyczkę.

dziadek21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 16 lut 2007, 11:32
Lokalizacja: Genewa

Post autor: dziadek21 » 28 lut 2007, 16:06

Tak tez robilem ale teraz bede musial uzyc troche wiecej sily

[ Dodano: 2007-03-02, 23:45 ]
Szanowni koledzy klubowicze!!!
Wyciagnalem ten czujnik temperatury i Audiczka po odpaleniu
normalnie chodzi....wentylator sie nie wlacza, wszystko elegancko!
Nic nie wyje nic nie buczy....chodzi jak trzeba!
Czy w takim razie CZUJNIK JEST DO WYMIANY????
Czy moge jezdzic z odlaczonym czujnikiem????
W poniedzialek smigne do warsztatu i niech to robia!!!!
CZY JEST TO WINA CZUJNIKA TEMPERATURY???
PROSZE O ODPOWIEDZ!

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 05 mar 2007, 19:16

Tak, masz rację. Jest to ewidentna wina czujnika temperatury. Tylko nie kupuj jakiejś podróbki, bo one niewiele sa warte. W tych silnikach czujnik musi działać tak jak fabryka kazała a nie jak wyszło producentowi. Jeżeli chcesz sie jeszcze upewnić to weź kawałek przewodziku i połącz ze sobą dwa kontakty we wtyczce. Wentylatory powinny chodzić na dwóch biegach przy różnym połączeniu zworki. Możesz wkładać dowolnie, nic nie uszkodzisz. Na trzy możliwe kombinacje połączenia zworką dwóch wtyków powinienes mieć dwa rodzaje obrotów wentylatora. Jezeli tes przebiegł pomyślnie śmigaj do sklepu po czujnik.

Awatar użytkownika
Organista18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 491
Rejestracja: 07 gru 2006, 16:17
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: Organista18 » 05 mar 2007, 19:22

I nie warto z tym śmigać na warsztat. Szkoda pieniędzy, samemu można ten czujnik wymienić 8-)

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 05 mar 2007, 20:47

Pod warunkiem, że ma się odpowiedni klucz do odkręcenia tego czujnika. W ogólnodostepnych sklepach motoryzacyjnych może być problem z dokupieniem takowego.

Awatar użytkownika
Organista18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 491
Rejestracja: 07 gru 2006, 16:17
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: Organista18 » 05 mar 2007, 21:04

Może się mylę... ale wydaje mi się, że ten czujnik jest na zwykły klucz płaski (19 lub 22) nie pamiętam dokładnie, ale jak wymieniałem u siebie, to nie zajęło mi to dłużej niż 15 min. Z tym, że ja mam trochę inny silnik, ale myslę, że wymiana czujnika ta sama 8-)

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 05 mar 2007, 21:15

W B3 to i owszem dało sie go odkręcić płaskim kluczykiem. Jeżeli komuś się uda "zapieczony" czujnik wykręcić (lub nowy dobrze dokręcić) bez wyjmowania chłodnicy z auta płaskim kluczem to postawię mu na którymś ze zlotów skrzynkę piwa. Ja dorobiłem sobie specjalny kluczyk tulejkowy. Rozmiar to chyba 30 o ile mnie pamięć nie myli.

dziadek21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 16 lut 2007, 11:32
Lokalizacja: Genewa

Post autor: dziadek21 » 06 mar 2007, 00:01

Wstawilem Audiczke dzis do mechaniora z rana( mechanik z pochodzenia jest Wlochem)!!!
Po calym dniu zadzwonilem do niego i powiedzial ze auto mam odebrac jutro na wieczor bo oni nie maja czujnika BO TEN MODEL AUDI 80 ( B4) 2.0 115KM automat z 92r jak to on powiedzial jest MALO POPULARNY :shock: :shock: :shock: !!! Troche mnie to zdziwilo bo takich samochodow pelno smiga po swiecie a czujnik temperatury jest chyba taki sam w wiekszosci (lub w kazdej) 80 B4-----tak mi sie wydaje,ale moge sie mylic!!!
Troche mnie 'pacan' wkurzyl tym ze na glupia w sumie wymiane czujnika potrzebuja az tyle czasu (zawodowcy)!!!
Jutro odbiore auto i sie dokladnie okaze co i jak bylo do wymiany!!!! ;-)

Dodam ze za usluge calej tej zabawy NIC NIE ZAPLACE!!!!![/b]

Awatar użytkownika
PROKOP
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 06 sty 2007, 17:20
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Post autor: PROKOP » 26 mar 2007, 19:41

[audi 80 b4 2.0 115km] WITAM! Mam ten sam problem z tym czujnikiem. po przekreceniu zapłonu wentylatory zalaczają i tak wyja juz na stale dopuki nie zgasze! po wypięciu wtyczki z niebieskiego czujnika wentylator nie załacza sie juz!
teraz mam dwa pytania!
1. Ja mam silnik ABK i mam ten czujnik po stronie pasażera a nie kierowcy, czy to normalne?
2. ile taki czujnik kosztuje?
POZDRAWIAM!

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 26 mar 2007, 19:51

PROKOP, Ten czujnik przy kolektorze to koszt 35zł HP

smukly_joe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 04 kwie 2007, 09:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: smukly_joe » 05 cze 2009, 20:26

Podlacze sie do tematu.

U mnie tez wentylator zwariowal.

Wlaczyl sie jakies 5min po uruchomieniu zimnego silnika i nie mial ochoty sie wylaczyc. Prawie caly czas pracowal, w ciagu przeszlo godzinnej jazdy wylaczyl sie tylko na chwile. Auto trafilo do warsztatu gdzie pracowali nad nim od poniedzialku... Dzisiaj zadowolony odebralem samochod i po przejechaniu kilkunastu kilometrow problem sie powtorzyl...

Wszystko zaczelo sie po podrozy z Warszawy do Gdanska i spowrotem w okropnm deszczu... Moze cos sie zamoczylo i zwariowalo. Wiem, ze leciala mi woda przez dziure od linki maski... Mam kaluze pod fotelem, tyle ze nie wiem czy moze to miec cos wspolnego...

Macie jakies pomysly?

Mam niedzialajaca klimatyzacje, gdy nacisne przycisk a/c wlacza sie wentylator.

Mam jeszcze pytanie: Mam dwa wentylatory, czy oba powinny chodzic? Czy tylko jeden bo drugi jest od klimy? Zawsze gdy zagrzal sie silnik wlaczal sie wentylator od strony pasazera, teraz po robocie "fachowcow" chodza dwa wentylatory. Czasem nie powinno byc tak, ze jeden sie wlacza gdy silnik sie zagrzeje a drugi gdy wlacze a/c?

troche sie rozpisalem... mam nadzieje, ze w miare zrozumiale

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 18 cze 2009, 16:41

smukly_joe ja mam w ABK automacie 2 wentylatory, co prawda bez klimy ale zawsze dwa mi chodziły jednocześnie. U Ciebie wydaje mi się, że problem tkwi w termostacie, silnik nie osiąga dużej temp, a z tego co napisałeś wygląda jakby chodził tylko górny obieg, ale jest jeszcze jedna rzecz... sprawdź ten czujnik mały przy kolektorze ssącym od przodu auta (to jest chyba czujnik temp w kabinie silnika). Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl