[80 B3]pompa paliwa
-
- Forum Audi 80
- Posty: 41
- Rejestracja: 24 lut 2007, 15:30
- Kontakt:
[80 B3]pompa paliwa
witajcie, dopiero co rozwiazalem jeden problem a tu juz kolejny (jakas czarna seria ;-(
problem z pompa paliwa- uruchamiam silnik i raz dziala- raz nie. zatem wsadzilem glowe pod auto, poruszlem kablami i o dziwo wystartowala (na 5 min).. i tak mam ciagle. wjechalem na kanal, przeczyscilem styki i nasmarowalem wodka 40- to samo. zatem pomysl mam taki, zeby sprawdzic, czy mam napiecie na stykach przy pompce w chwili gdy krece silnikiem, ale wiem, ze wina moze byc tez po stronie elektryki a pompka jest ok. Dlatego pytanie o przekaznik- jak sprawdzic czy dziala i ktory to w tej nieszczesnej skrzynce ?
ps. ktos sprobuje odpowiedziec czemu stopilo mi ta kostke? problem one
pozdro
problem z pompa paliwa- uruchamiam silnik i raz dziala- raz nie. zatem wsadzilem glowe pod auto, poruszlem kablami i o dziwo wystartowala (na 5 min).. i tak mam ciagle. wjechalem na kanal, przeczyscilem styki i nasmarowalem wodka 40- to samo. zatem pomysl mam taki, zeby sprawdzic, czy mam napiecie na stykach przy pompce w chwili gdy krece silnikiem, ale wiem, ze wina moze byc tez po stronie elektryki a pompka jest ok. Dlatego pytanie o przekaznik- jak sprawdzic czy dziala i ktory to w tej nieszczesnej skrzynce ?
ps. ktos sprobuje odpowiedziec czemu stopilo mi ta kostke? problem one
pozdro
"Skończyły" się szczotki w pompie i po poruszeniu pompą na chwilę zadziała.
Uszkodziło się jedno z uzwojeń, bądź styk na komutatorze silnika pompy i gdy po wyłaczeniu silnika szczotka trafi na taka "przerwę" ma potem problem by wystartować po podaniu napięcia.
Moim zdaniem masz jednak padnietą pompę.
Przekaźnik dla pompy ma na wierzchu dodatkowe gniazdo na bezpiecznik i jest zamontowany w przednim rzędzie przekaźników jako drugi od prawej. Miejsce na listwie bezpieczników ma oznaczenie 10.
Uszkodziło się jedno z uzwojeń, bądź styk na komutatorze silnika pompy i gdy po wyłaczeniu silnika szczotka trafi na taka "przerwę" ma potem problem by wystartować po podaniu napięcia.
Moim zdaniem masz jednak padnietą pompę.
Przekaźnik dla pompy ma na wierzchu dodatkowe gniazdo na bezpiecznik i jest zamontowany w przednim rzędzie przekaźników jako drugi od prawej. Miejsce na listwie bezpieczników ma oznaczenie 10.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 41
- Rejestracja: 24 lut 2007, 15:30
- Kontakt:
czyli teoretycznie gdybym wyjal pompe i podlaczyl do pradu bede wstanie zaobserwowac jej nietypowe zachowanie?- acha przypomnialem sobie, ze od dluzszego czasu pompa bzyczala, szczegolnie jak zimno bylo.
czy 'babranie' sie z pompa ma sens (stopien trudnosci- jestem na etapie regeneracji rozrusznika ;- ) ) czy trzeba nowencje?
dzieki czarekj!
czy 'babranie' sie z pompa ma sens (stopien trudnosci- jestem na etapie regeneracji rozrusznika ;- ) ) czy trzeba nowencje?
dzieki czarekj!
Pompę możesz rozebrać jedynie w celach edukacyjnych. Nie zalecam naprawy pompy paliwa jest to za bardzo niebezpieczne i prawie niewykonalne bez jej dodatkowego uszkodzenia. Tylko wymina na nową. Na początek proponuję Ci podłączenie żarówki 12 V takiej od postojówek - np 10 W na przewodzie o długości ok 2m (tak żeby świeciła w kabinie) podłączonej bezpośrednio przy pompie. Pozwoli Ci to skontrolować napięcie na pompie. Jeżeli żarówka będzie świeciła wtedy kiedy pompa przestaje pracowac będziesz na 100% pewny, ze to pompa jest wadliwa.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 41
- Rejestracja: 24 lut 2007, 15:30
- Kontakt:
Kup pompę z odpowiednim ciśnieniem tłoczenia. Przed zakupem sprawdż w książce lub spisz numery z oryginału. Nie daj sie skusić na oferty tego typu, ze pompa jest uniwersalna bo ma duże ciśnienie tłoczenia. Generalnie i tak "zgrubnie" pompy dzieli się na te do pełnego wtrysku i jednopunktowego. Zakładam że masz silniczek PM, więc kup pompę do monowtrysku. Jeżeli dasz się ponieść fantazji i kupisz pompę od pełnego wtrysku to sterownik nie "zapanuje" nad tak bogatą mieszanką a regulator ciśnienia paliwa przy takim ciśnieniu długo nie pociągnie.
Co do żarówki to czasami trafiają mi się klienci którzy rękoma i nogami bronią się przed koniecznością wymiany pompy sądząc pewnie że chcę ich naciągnąc na koszty. Więc ja wtedy podłączam im taką kontrolkę w kabinie i dostają "olśnienia" gdy lampka świeci a pompa nie chodzi.
Na tą pompę tak mocno się nie napalaj, przystopuj się z wydatkami i poczekaj na wynik jazdy z żaróweczką.
Co do żarówki to czasami trafiają mi się klienci którzy rękoma i nogami bronią się przed koniecznością wymiany pompy sądząc pewnie że chcę ich naciągnąc na koszty. Więc ja wtedy podłączam im taką kontrolkę w kabinie i dostają "olśnienia" gdy lampka świeci a pompa nie chodzi.
Na tą pompę tak mocno się nie napalaj, przystopuj się z wydatkami i poczekaj na wynik jazdy z żaróweczką.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 41
- Rejestracja: 24 lut 2007, 15:30
- Kontakt:
mam wielopunktowy wtrysk mechaniczny, oczywiscie porownam numery i jesli trzeba bedzie ja wymienic to moze pojezdze po hurtowniach- czasem im lezy na pólkach duzo oryginalnych czesci i sprzedaja tanio- bo im nie schodzi. myslalem tez, zeby pojezdzic po szrotach i wyjac z jakiejs rozbitej b3. czy majac numer z pompy mozna w katalogach sprawdzic cisnienia tychze pomp ?
- Organista18
- Forum Audi 80
- Posty: 491
- Rejestracja: 07 gru 2006, 16:17
- Lokalizacja: Lębork
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 41
- Rejestracja: 24 lut 2007, 15:30
- Kontakt:
oj to raczej nie. calkiem inna. to wielkie pudelko obok to co robi? u mnie jest malutki stabilizator cisnienia i dwa walce- jeden filtr drugie 'cus' to moja kochana pompka ;- )
dzis stanalem z powodu braku gazu. co z tego, ze pol baku benzyny jak pompka nie moze...
kilkukrotne opukiwania pomogly- tak jak mowil czarekj.
dzis stanalem z powodu braku gazu. co z tego, ze pol baku benzyny jak pompka nie moze...
kilkukrotne opukiwania pomogly- tak jak mowil czarekj.
Czyli eksperyment z żarówka sie udał? Skoro tak to poszukaj drugiej pompy. Nie polecam używanych bo to tylko pozorny zysk. Ciężko Ci będzie po wyglądzie ocenić jej stan. Kup nówkę. Polecam firmę z USA (nie pamiętam nazwy), ale produkuje dobry towar za przystepna cenę. Połowa ceny Bosch-a lub VDO a jakość taka sama.