[80 B3 2.0 3A] mały problem z obrotami
[80 B3 2.0 3A] mały problem z obrotami
Witam. mam takie małe pytanko. Posiadam problem z obrotami, mianowicie przy delikatnym ruszeniu autkiem szczególnie na wstecznym i wciśnięciu sprzęgła obroty spadają do około 200 obr. i ładnie sie podnoszą. czasem sie też to zdarza np. przy dojeżdżaniu do świateł gdy zwalniając trzymam go na biegu do 1 tys i dopiero wciskam sprzęgło to sie dzieje to samo. niby to nie jest jakaś poważna sprawa ale denerwująca za pomoc będę bardzo wdzięczny :mrgreen: Pozdro
- Hołowczyc20
- Audi 80 Klub
- Posty: 804
- Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
- Lokalizacja: Mielec
ale jest starannie przeczyszczony bo ogólnie na początku było gorzej z tymi obrotami a po przeczyszczeniu tylko ten objaw został... chyba ze wymienić go.... zapomniałem jeszcze dodać że jak stoi na luzie to obroty falują ale minimalnie o jakieś 50 obr i jak też podczas postoju wciśnie sie bardzo delikatnie pedał gazu to obroty spadają do około 500obr i odrazu się wyrównuje do 1000obr/min ale jak normalnie się naciśnie gaz to nie ma problemu...
- Hołowczyc20
- Audi 80 Klub
- Posty: 804
- Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
- Lokalizacja: Mielec
ja u siebie tez silniczek czyscilem, po pol roku dosc glosno chodzi (cos w nim skrzypi bardziej brzmi to jak szorowanie)obroty maleja max o 100 i psikam do niego preparat do ochrony uladow elektronicznych i dziala jak tra lala(nie mam wd40).
Raczej to nic dobrego,ale dziala.
Sprawdz jeszcze obejmy czy gdzies nie lapie lewego powietrza u mnie zasysalo przy tej dolnej.
Raczej to nic dobrego,ale dziala.
Sprawdz jeszcze obejmy czy gdzies nie lapie lewego powietrza u mnie zasysalo przy tej dolnej.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
Panowie - nie od razu silniczek krokowy na wszystkie bolączki z obrotami
Do sprawdzenia masz dwie rzeczy: ustawienie spoczynkowe przepustnicy - zobacz czy nikt tam nie grzebał, oraz skład mieszanki. Dokładnie taki objaw jak posiadasz występuje wtedy, gdy mieszanka jest ustawiona na zbyt ubogą.
Oczywiście kwestię szczelności dolotu pomijam - ten system wtryskowy do poprawnej pracy wymaga ABSOLUTNIE szczelnego dolotu. Sprawdź w związku z tym, czy uszczelki na wtryskiwaczach nie sparciały - jest to niestety częsty i kiepsko-diagnozowalny problem.
Najlepiej sprawdzić to podczas pracy silnika na biegu jałowym, pomiędzy właściwy wtryskiwacz a plastikowy kołnierz napisikaj trochę WD-40 i zobacz, czy zostanie wessany. Jeśli tak - uszczelki masz do wymiany.
Spójrz na trójniczek, który masz pomiędzy kolektorem ssącym, odpowietrzaniem wtryskiwaczy a odmą. Jest tam kalibrowana szczelina. Czasem zdarza się, że on pęka albo ktoś go wywala.
Być może, ale wcale nie musi być to również kwestią wytartych ścieżek w potencjometrze przepływomierza.
Do sprawdzenia masz dwie rzeczy: ustawienie spoczynkowe przepustnicy - zobacz czy nikt tam nie grzebał, oraz skład mieszanki. Dokładnie taki objaw jak posiadasz występuje wtedy, gdy mieszanka jest ustawiona na zbyt ubogą.
Oczywiście kwestię szczelności dolotu pomijam - ten system wtryskowy do poprawnej pracy wymaga ABSOLUTNIE szczelnego dolotu. Sprawdź w związku z tym, czy uszczelki na wtryskiwaczach nie sparciały - jest to niestety częsty i kiepsko-diagnozowalny problem.
Najlepiej sprawdzić to podczas pracy silnika na biegu jałowym, pomiędzy właściwy wtryskiwacz a plastikowy kołnierz napisikaj trochę WD-40 i zobacz, czy zostanie wessany. Jeśli tak - uszczelki masz do wymiany.
Spójrz na trójniczek, który masz pomiędzy kolektorem ssącym, odpowietrzaniem wtryskiwaczy a odmą. Jest tam kalibrowana szczelina. Czasem zdarza się, że on pęka albo ktoś go wywala.
Być może, ale wcale nie musi być to również kwestią wytartych ścieżek w potencjometrze przepływomierza.