Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT] Jak zimny nie chce palic

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
olga
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 01 lis 2008, 07:50

[80 B4 2.0 ABT] Jak zimny nie chce palic

Post autor: olga » 01 lis 2008, 19:34

[80 B4 2.0 ABT] witam mam problem z odpalaniem auta jak jest zimny.Na pycha od razu pali i jak jest ciepły to nie mam problemu z odpalaniem a jak postoi z dwa dni to nie chce odpalic.co to moze byc?wymienialem kable wysokiego napiecia i swiece.[/b]

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 01 lis 2008, 19:41

czujnik temperatury?

Awatar użytkownika
maniekmac
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 520
Rejestracja: 15 paź 2008, 17:41
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Kodeń

Post autor: maniekmac » 01 lis 2008, 21:29

może akumulator masz minimalnie za słaby i brak mu tego pierwszego uderzenia do rozruchu a później już ma łatwiej?

olga
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 01 lis 2008, 07:50

Post autor: olga » 02 lis 2008, 09:05

akumulator dobrze kreci

[ Dodano: 2008-11-02, 10:00 ]
a co ma z tym wspólnego czujnik temperatury?

[ Dodano: 2008-11-02, 10:01 ]
a co ma z tym wsoplnego czujnik temperatury?

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 02 lis 2008, 11:27

niebieski czujnik temperatury podaje sygnał do ECU że silnik jest zimny i należy mu dać "ssanie"

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 02 lis 2008, 12:09

olga pisze:a co ma z tym wspólnego czujnik temperatury?
Darecki3037 pisze:niebieski czujnik temperatury podaje sygnał do ECU że silnik jest zimny i należy mu dać "ssanie"
gdy ten czujnik jest uszkodzony lub zamulony (słabe styki w kostce) to wtedy nawet przy dodatnich temperaturach ECU odczytuje sygnał z czujnika i wzbogaca mieszankę o dodatkową porcję paliwa :arrow: efektem tego jest zalewanie cylindrów i trudnosci przy odpalenia, a także wzrost zużycia paliwa
kolejnym efektem tego może (ale nie musi) jest rozjazd mapy wtrysku z ECU bo komputer głupieje

Miałem tak kiedyś i na uwalonym czujniku auto (jak sie udało zapalić) paliło koło 22l/100km

swoją drogą jeśli wymieniłeś kable i świece to popatrz jeszcze pod kopułkę i ocen w jakim jest stanie (ewentualnie podczyść styki i porządnie wyczyść) to samo tyczy się palca (rozdzielacza zapłonu)

PS popraw sobie dane w profilu zwłaszcza odnośnie silnika :arrow: zamiast BENZ wpisz ABT (bo taki masz silnik) ułatwi to identyfikację przez innich klubowiczów

olga
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 01 lis 2008, 07:50

Post autor: olga » 02 lis 2008, 19:46

dzieki ale w ktorym miejscu znajduje sie ten czujnik

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 02 lis 2008, 20:38

czujnik masz zaznaczony na zdjęciu. żeby go wyjąć musisz zdjąć wtyczkę i czujnik wyjąć z plastikowego króćca. tylko uważaj, bo łatwo można uszkodzić tą wtyczkę ;-)
Ps. czujnik lepiej wyjmować na zimnym silniku żeby nie wywalało płynu z układu chłodzenia po wyjęciu czujnika (układ jest ciśnieniowy)

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 02 lis 2008, 20:55

Kopułkę i palec też wymieniłeś :-)

olga
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 01 lis 2008, 07:50

Post autor: olga » 02 lis 2008, 22:54

dzieki kolego za informacje a czy ten czujnik moge sam sprawdzic czy musze zostawic auto u mechanika czego nie chce robic

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 02 lis 2008, 23:45

olga pisze:dzieki kolego za informacje a czy ten czujnik moge sam sprawdzic czy musze zostawic auto u mechanika czego nie chce robic
Tak możesz go sprawdzić samodzielnie. potrzebny ci bedzie multimetr cyfrowy (lub analogowy w zależnosci jaki posiadasz)

Odepnij wtyczkę od czujnika i ustaw miernik na omomierz i zmierz jego oporność

teraz tak:

Jak silnik jest zimny tj temp ok 20 oC jego opór wynosi 2000-3000 Ohm
jak silnik jest gorący tj temp ok 90 oC jego opór wynosi 200-300 Ohm

Ogólnie jest tak im większa temperatura tym mniejszy opór

jeśli po podpieciu miernika nic nie pokazuje (przerwa) czujnik jest uwalony
jesli na goracym silniku pokazuje opor rzędu 1000 , 2000 lub 3000 Ohm czujnik jest uwalony

najlepiej go wyjąć i sprawdzić na zewnątrz i podgrzać zapalniczką czy wsadzić do gorącej wody i zmierzyć.

PS nie uruchamiach autka bez wpiętej kostki do czujnika bo ECU złapie bład czujnika temp i mapa wtrysku sie moze spitolić.

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 03 lis 2008, 11:57

to ECU jest trochę cwańsze niż nam się wydaje. Odpięcie czujnika na krótki czas (np 2 minuty) nie będzie odczytane jako błąd, komputer ignoruje chwilowe zaburzenia. Dopiero wielokrotne stwierdzenie że coś nie łączy czy ma inne parametry jest zapisywane jako błąd. Tak że chwilowe wypięcie wtyczki na pracującym silniku w celu pomiaru oporności miernikiem nie spowoduję załapania błędu.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 03 lis 2008, 17:40

Darecki3037 pisze:Tak że chwilowe wypięcie wtyczki na pracującym silniku w celu pomiaru oporności miernikiem nie spowoduję załapania błędu.
ja u siebie gdy wypne wtyczke gdy silnik pracuje i mam podpiętego VAGa i sprawdzam Kody błędów to wyskakuje od razu

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 03 lis 2008, 18:36

być może wtedy jest w trybie serwisowym czyli "wie" że jest testowany dlatego wszystko pokazuje na bieżąco. Ja to u mnie sprawdzałem i odpinanie wtyczek od czujników nie powoduje złapania błędów, natomiast zgaszenie silnika i uruchomienie go ponownie bez podpiętego czujnika powoduje że błąd jest zapamiętywany.

Awatar użytkownika
greegwhite
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 11 lis 2007, 19:45
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: greegwhite » 08 lis 2008, 13:44

Witam.Czytamm ten temat i sam nie wiem co dolega mojemu autku.Mam problem z paleniem rano tak samo jak kolega wyzej.Wsiadam i zaczynam krecic silnikiem...krece az akumulator sie rozladuje i nie odpali.Raz wlasnie odpielem ten niebieski czujnik i odpalilem odrazu.Z podpietą wtyczka czujnika nie chce zapalic,dopiero potem jak sie zagrzeje to pali normalnie.Kupilem nowy czujnik i dalej to samo:/ sam juz nie wiem.Wymienilem kopolke razem z palcec.NIEPOMOGLO :roll: Pomocy prosze.

POZDRAWIAM SERDECZNIE <lol>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl