Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3] problem ze swiatlami

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
czester-11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk

[b3] problem ze swiatlami

Post autor: czester-11 » 03 lis 2008, 10:17

mam problem ze swiatlami. juz 3 "pajaka" zmianiam i zobaczylem ze mam wypalone jedno gniazdo w kostce od przelacznikow za kazdym razem gdzies mi wcina swiatla mijania i drogowe , poprostu przepala cos na stykach w przelaczniku, kumpel stwierdzil ze to wina przekaznika ze do konca nie zamyka obiegu pradu i pare razy mi rozladowal sie przez to akumulator. :(

czy ktos moze mi powiedziec jaki ma symbol ten przekaznik ? czy jest on pod polka czy to ktorys z tych w skrzynce bezpiecnikow pod maska ?

Awatar użytkownika
dexx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 567
Rejestracja: 28 lut 2008, 15:59
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Post autor: dexx » 03 lis 2008, 10:28

Hmm o ile mi wiadomo to w b3 nie ma instalacji na przekaźnikach... może masz za duże żarówki i po prostu na pająka przychodzi za duże obciążenie? Zrób instalacje na przekaźnikach, nowe kable itp. tak żeby pająk załączał przekaźnik a nie zarówki <ok> poszukaj na forum jak to zrobic <ok> powinno pomóc :mrgreen:

Awatar użytkownika
KLAKSON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1767
Rejestracja: 02 paź 2007, 17:58
Lokalizacja: Harderwijk, Holandia
Kontakt:

Post autor: KLAKSON » 03 lis 2008, 10:32

dexx pisze:może masz za duże żarówki
hmm to musiał by mieć jakieś 160W te żarówki :-P . Ja miałem u siebie przez ponad rok założone 100W i nic sie nie robiło. Prawdopodobnie gdzieś w Twoim aucie masz zwarcie. Bo jak piszesz, że to już Twój 3 pająk i zawsze się pali to wina leży w kablach :-D . Nikt nie grzebał tam wcześniej?

Awatar użytkownika
dexx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 567
Rejestracja: 28 lut 2008, 15:59
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Post autor: dexx » 03 lis 2008, 10:41

No wiesz, trzeba wziąć wszystko pod uwagę <ok> Ale chyba faktycznie będzie gdzieś zwarcie :-?

Awatar użytkownika
KLAKSON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1767
Rejestracja: 02 paź 2007, 17:58
Lokalizacja: Harderwijk, Holandia
Kontakt:

Post autor: KLAKSON » 03 lis 2008, 10:52

No ale wątpliwa sprawa aby czester-11 śmigał na rajdowych żarówach 8-) . Musi gdzieś sie robić zwarcie. Jeżeli ktoś nie grzebał wcześniej przy instalacji to może się kabelki przepaliły i robią zwarcie. Wyjmij pająka, odkręć półkę pod kierą i leć kabelkami aż do bezpieczników (o a pro po bezpieczników, może masz u siebie za duży bezpiecznik i Ci go nie pali tylko po kablach idzie) :?: :roll:

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 03 lis 2008, 12:21

KLAKSON pisze:(o a pro po bezpieczników, może masz u siebie za duży bezpiecznik i Ci go nie pali tylko po kablach idzie) :?: :roll:
na pokrywce ob bezpieczników powinieneś mieć napisane jakie powinny być bezpieczniki w poszczególnych gniazdach, warto sprawdzić

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 03 lis 2008, 12:30

odepnij pająka, odepnij wtyczki od reflektorów i sprawdź miernikiem czy nie ma przebicia na kablach mijania/drogowe do masy. Potem sprawdź czy dobry styk ma masa przy reflektorach. Miernik w pierwszym przypadku powinien wskazywać 1 czyli brak przejścia do masy , w drugim 0 czyli idealny styk masy.

Awatar użytkownika
czester-11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk

Post autor: czester-11 » 03 lis 2008, 13:01

ale jak wlancza sie swiatla to w pierwszej pozycji czyli postojowe slychac jak przekaznik pstryka raz... to musi byc jakis przekaznik. czy prad plynie przez tego pajaka? bo mam zalozone halogeny dodatkowe 60w i podpiete pod kostki tak ze jak wlanczam dlugie to mi sie pala tez te haogeny , wiec mam 150W na strone czyli z tego co pisa niektorzy to moze to byc przyczyna prawda ??

Awatar użytkownika
dexx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 567
Rejestracja: 28 lut 2008, 15:59
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Post autor: dexx » 03 lis 2008, 13:25

Tak, jak się włącza postojówki to jakiś przekaźniczek sie załącza, ale nie będzie on związany ze światłami. Hmm czyli to jednak będzie przez za duże obciążenie pająka <ok> Więc kolego montuj przekaźniki i będziesz mógł mieć takie światła jak masz <ok> swoją drogą też miałem sobie założyć halogenki zapalane z długimi <ok> I na drugi raz uważaj z takimi mocami, bo jeszcze coś może sie zapalić... :-? I pewnie bezpiecznik masz za duży :roll:

[ Dodano: 2008-11-03, 13:28 ]
KLAKSON pisze:hmm to musiał by mieć jakieś 160W te żarówki :-P .
czester-11 pisze:więc mam 150W na strone.
blisko blisko <lol>

Awatar użytkownika
KLAKSON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1767
Rejestracja: 02 paź 2007, 17:58
Lokalizacja: Harderwijk, Holandia
Kontakt:

Post autor: KLAKSON » 03 lis 2008, 13:42

dexx pisze:czester-11 napisał/a:
więc mam 150W na strone.
Masz serio 150W na stronę ? :shock: to już masz przyczynę palenia sie pająka

Awatar użytkownika
czester-11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk

Post autor: czester-11 » 03 lis 2008, 18:06

dzieki za podpowiedzi , wiec narazie odlacze to i jak bede mial czas to zaloze te przekazniki . a bezpiecznik mam dobry 10 A zielony chyba ze od dlugich jest oddzielny bezpiecznik..

ace
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 21 maja 2008, 18:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: ace » 03 lis 2008, 19:22

może żarówki jednak mają coś do tego? mi po wymianie na ''setki'' też się tak stało a może to tylko zbieg okoliczności

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 03 lis 2008, 22:20

czester-11 pisze:dzieki za podpowiedzi , wiec narazie odlacze to i jak bede mial czas to zaloze te przekazniki . a bezpiecznik mam dobry 10 A zielony chyba ze od dlugich jest oddzielny bezpiecznik..
prawe światło pozycyjne przednie i tylne - 5A
lewe światło pozycyjne przednie i tylne - 5A
prawe światło drogowe , lampka kontrolna światła drogowego -10A
prawe światło drogowe -10A
prawe światło mijania -10A
lewe światło mijania -10A

Awatar użytkownika
marasss2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 29 lis 2008, 17:58

Post autor: marasss2 » 02 lip 2009, 19:34

Troche odgrzebany temat ale nie znalazlem nic podobnego. A wiec mam coupe i z przodu lampy zaspolone czyli odzielne zarówki od długich i mijania i po naprawię pająka zauważyłem że i tak strasznie on się grzeje więc szukałem przyczyny i tu moje pytanie czy w każdej coupe na długich świecą dwie żarówki czyli ta od długich i ta druga dwuwłóknowa też swieci tyle że tam świeci włókno od długich wiec dobrze ael w takim wypadku to jest ok 120 W na strone czyli niecałe 10 A a bezpiecznik tyle właśnie wynosi czy nie powinien byc troszkę wiekszy np 15 czy może ktoś juz mi przyrobił swiatla i dorzucił po jeszcze jednej żarówce

Awatar użytkownika
czester-11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk

Post autor: czester-11 » 03 lip 2009, 00:10

nie posiadam takich lamp ale mampodobne doswiadczenie z polonezem ;)) mialem 4 lampy i ori w kazdej powinna byc zzarowka jedno wloknowa, ja mialem cos zmodzone ze wszystkie lamoy byly na H4 i po zapaleniu dlugich palily sie wszystkie 4 a nie te od dlugich tylko.

Mozliwe ze masz zmostkowane cos przy kostce zobacz czy czasem jakis nie ori kabelek tam nie zamieszkal :) nie radze dawac wiekszego bezpiecznika bo wtedy zamiast ci go przepalic to ci moze instalacje zjarac.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl