Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Podgrzewacz płynu chłodniczego.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
willi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 989
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:12
Lokalizacja: KONOTOP-LUBUSKIE

Post autor: willi » 02 lis 2008, 21:48

Solskier pisze:Jest to stosowane po to iż w starszych TDIkach (zwłaszcza w T3/T4 słyszalne były przypadki) częstego pękania głowic z racji wychłodzenia zbytniego płynu.
dokładnie tak jak napisałeś ale i w nowych modelach również montują takie ustrojstwa np. renault laguna II ford focus

[ Dodano: 2008-11-02, 21:55 ]
właśnie jutro zaczne rezanko i będe montował podgrzewacz z forda i pompke z mercedesa 124 co ułatwi mi pużniej eksploatacje autka w zimie tym bardziej że autko stoi na dworze. :mrgreen:

może ktoś z was wie gdzie można dostać sterownik jak w webasto niedrogo :?:

Mat24
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 27 paź 2008, 17:35
Lokalizacja: Pabianice -Łódzkie

Post autor: Mat24 » 03 lis 2008, 12:31

colorumia pisze:witam mam takie pytanie czy w każdym 1Z takie udogodnienie było montowane? jeśli miał by ktoś zdjęcie jak to wygląda to z góry dziękuje
Witać <ok> No właśnie nie w każdym 1Z było to zakładane ja nam z 93 i niestety nie mam :cry:
A na forum znalazłem zdjęcie zrobione przez kolegę Solskier
http://images34.fotosik.pl/89/332fdf3a09d4771emed.jpg

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 03 lis 2008, 13:31

Mat24 pisze:Witać <ok> No właśnie nie w każdym 1Z było to zakładane ja nam z 93 i niestety nie mam :cry:
A na forum znalazłem zdjęcie zrobione przez kolegę Solskier
http://images34.fotosik.p...09d4771emed.jpg
No tak ale ta Audi na zdjeciu to 96rok jest. Miałem prędzej zielonego avanta który był z 93r (włoska wersja) i on nie miał takich podgrzewaczy.

zaczek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 23 kwie 2008, 18:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zaczek » 03 lis 2008, 17:00

Ponowie swoje pytanie, czy wie ktos jakie sa numery przekaznikow ktore steruja podgrzewaczem i gdzie sie znajduja, czy w skrzynce z bezpiecznikami czy gdzies indziej.

Awatar użytkownika
MichałK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 09 lis 2007, 01:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: MichałK » 03 gru 2008, 01:48

A nie lepiej pomyslec o osobnym sterowniu takim podgrzewaniem? Podgrzewacz + czujnik ktory po przekroczeniu jakiejs temperatury bedzie wyłączać układ i do tego jakis przerywacz zeby dac co jakis czas odpocząc swiecą. Mysle nad takim układem i czujnik temperatury ktory bedzie wyłączał układ zanlazłem ale odcina napiecie przy 65C , ale zawsze to cos... pozostaje kwestia przerywacza i wł/wył przy uruchomieniu silnika , Wiecie moze od jakiej tempreatury silnik nie zuzywa wiecej paliwa i pracuje optymalnie ? Bo o to mi głównie chodzi żeby zmniejszyć spalanie.

zaczek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 23 kwie 2008, 18:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zaczek » 03 gru 2008, 11:13

Tez o tym myslalem, 65stopni wydaje mi sie wystarczajaca temperatura, a jesli chodzi o wlaczanie tego ustrojstwa po uruchomieniu silnika to napewno jakis przekaznik zalatwi sprawe, tylko teraz prozba do kogos kto zna sie na elektryce i narysuje nam schemacik polaczenia tego wszystkiego.

Awatar użytkownika
MichałK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 09 lis 2007, 01:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: MichałK » 05 gru 2008, 13:58

Pozostaje jeszcze problem ze te śwece nie moga ciagle grzać bo beda sie palic i topic kable... Mam juz lepszy pomysl na podgrzewacz ale jesczae mysle jak go zrobic zeby był wydajny i bezpieczny dla silnika.

zaczek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 23 kwie 2008, 18:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zaczek » 05 gru 2008, 17:42

http://www.allegro.pl/item498619253_sam ... 6_3_a.html
Myśle nad czyms takim, podlaczyc to przez zaplon, czyli wlaczamy silnik, swiece grzeja, silnik osiaga 70C i czujniczek nam odlacza. Obciazenie max 6,3A czyli chyba jeden czujnik bylby na 1 świece, albo przez jakis przekaznik, ale to jak wyzej pisalem musial by to rozrysowac ktos kto zna sie troche na elektryce.

Awatar użytkownika
MichałK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 09 lis 2007, 01:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: MichałK » 05 gru 2008, 19:02

Jes to banalne rozwiazanie z nowszych dieslów - wymiennik ciepła na przewodzie od zaworu Egr :-D , Nie trzeba swiec , nie pobiera produ , nie trzeba bawic sie z przekaźnikami , nie trzeba tym sterowac bo z tego co sie orientuje zawor jest otwarty jak silnik jest niedogrzany ( A jesli nawet zamyka go zanim sie nagrzeje to sterowanie mozna zrobic ) . Albo to zrobic samemu albo kupic juz gotowy i tylko go przerobic zeby pasował do 1Z. Jest tylko jedna wada - jak sie rozszczelni do moze ciec płyn do silnika... a podobno jest to dosyc czesta usterka... A pozatym ciekawe jaka jest tego wydajnośc grzewcza...
A moje pytanie jest takie : kiedy dokładnie zawor egr jest otwarty ? Bo Jesli cały czas az do uzyskania optymalnej temperatury przez silnik to to rozwiazanie jest chyba najlepsze.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 05 gru 2008, 22:24

a ja nie mam czegos takiego o czy piszecie i nie mam żadnych problemów z eksploatacją samochodu w zime. 3 lata temu jak były u nas takie mocne mrozy po 30 stopni samochód 24h na dobe stał na zewnątrz i nie było z nim żadnego problemu.do tej pory zimy się nie boje ;-) więc w zasadzie zastanawiam się co założenie takiego ustrojstwa by zmieniło jak przez 14 lat tego nie było i nic się nie stało...

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 06 gru 2008, 00:38

zaczek pisze:http://www.allegro.pl/item498619253_sam ... 6_3_a.html
Myśle nad czyms takim, podlaczyc to przez zaplon, czyli wlaczamy silnik, swiece grzeja, silnik osiaga 70C i czujniczek nam odlacza. Obciazenie max 6,3A czyli chyba jeden czujnik bylby na 1 świece, albo przez jakis przekaznik, ale to jak wyzej pisalem musial by to rozrysowac ktos kto zna sie troche na elektryce.
świeca ma 10-12A więc jeden czujnik nie da rady, przekaźnik może pomóc ale musi wytrzymać z 50A.

Awatar użytkownika
MichałK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 09 lis 2007, 01:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: MichałK » 06 gru 2008, 01:00

Ja znalazłem wyłącznik termiczny wkrecany ( kosztował 12zł)

Bez przekaźnika sie nie obejdzie , lepiej spalić przekaznik niz czujnik...

Dowiedziałem sie ze ktos juz takie cos montował i nie bedzie to działać bez przerywacza ktory co jakis czas odcinał by napiecie bo kable sie strasznie grzeja.
hudy pisze:a ja nie mam czegos takiego o czy piszecie i nie mam żadnych problemów z eksploatacją samochodu w zime. 3 lata temu jak były u nas takie mocne mrozy po 30 stopni samochód 24h na dobe stał na zewnątrz i nie było z nim żadnego problemu.do tej pory zimy się nie boje ;-) więc w zasadzie zastanawiam się co założenie takiego ustrojstwa by zmieniło jak przez 14 lat tego nie było i nic się nie stało...
Owszem problemu nie ma , ale przez dodatkowe ogrzewanie płynu silnik bedzie szybciej osiagał optymalna temperature i mniej sie zuzywał , Ja robie odcinki po 10 - 15 km i majac dodatkowe ogrzwanie myśle ze spalanie spadłoby mi o conajmniej 0,5 litra na 100km . Jazde na zimnym silniku mozna porównać do jazdy z zepsutym termostatem...

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 06 gru 2008, 01:05

MichałK pisze:Ja znalazłem wyłącznik termiczny wkrecany ( kosztował 12zł)
Owszem problemu nie ma , ale przez dodatkowe ogrzewanie płynu silnik bedzie szybciej osiagał optymalna temperature i mniej sie zuzywał , Ja robie odcinki po 10 - 15 km i majac dodatkowe ogrzwanie myśle ze spalanie spadłoby mi o conajmniej 0,5 litra na 100km . Jazde na zimnym silniku mozna porównać do jazdy z zepsutym termostatem...
Skoro robisz takie odcinki to sadzę, ze ubocznym skutkiem zamontowana takiego czegos może być szybciej padający akumulator, bo 50A stałego poboru prądu to jest troche, + światła, radio, wiatraki itp i bilans prądu może być ujemny :-?

Awatar użytkownika
MichałK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 09 lis 2007, 01:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: MichałK » 06 gru 2008, 01:14

Dlatego zmieniłem koncepcje i jak cos takiego zrobie to na zasadzie wymiennika ciepła na rurce z zaworu egr. Ale z drugiej strony taki podgrzewacz nie działa długo bo silnik w toledo II 1.9 ma temperature 90 stopni po przejechaniu około 2 km.

zaczek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 23 kwie 2008, 18:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zaczek » 06 gru 2008, 11:34

Wydaje mi sie ze EGR dziala tylko na wolnych obrotach, niech mnie ktos poprawi jesli sie myle. Poza tym gdy robisz taki wymiennik na rurce idacej do EGR nie zapomnij o dodatkowym termostacie bo stojac w korkach w lecie wentylator moze nie nadazyc. A co do grzejacych sie kabli do swiec to od przerywacza lepszym rozwiazaniem wydaje mi sie opornik. dobieramy go tak zeby pobor pradu nie przekraczal 5A i podlaczamy przez wyzej podany wylacznik termiczny.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl