[B3 1.8S] przerywa w czasie jazdy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 21 paź 2008, 18:16
- Lokalizacja: Hrubieszów
[B3 1.8S] przerywa w czasie jazdy
Witam i proszę o pomoc.Od jakiegoś czasu moje audi 1.8 s na jednopunkcie przerywa w czasie jazdy kiedy przejadę kilka kilometrów na wyższych obrotach to przerywa i gaśnie jak zwalniam gaz.czasem jeżdżę dłuższy czas i nic się nie dzieje.odpala zawsze bez problemu i chodzi w miarę równo.restart komputera czasem wystarcza.świece, palec, kopułka i przewody wysokiego napięcia wymieniłem, filtry też.Pozdrawiam i proszę o pomoc
Ostatnio zmieniony 21 paź 2008, 20:35 przez marencjusz_84, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 21 paź 2008, 18:16
- Lokalizacja: Hrubieszów
- Oofol
- Forum Audi 80
- Posty: 3143
- Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
- Lokalizacja: Karkonosze/ORK
- Kontakt:
Mam dokładnie ten sam problem w tym samym silniku.
Dodam ze swojej strony że auto na zimnym jedzie ładnie ale kiedy się zagrzeje - temp. wzrasta powyżej roboczej silnik zaczyna szarpać. Doszedłem do takiego wniosku /z obserwacji/ że po prostu po rozgrzaniu się silnika dostaje on taką samą dawkę paliwa jak na ssaniu i się zalewa. Winą tego jest chyba czujnik temperatury który umieszczony jest na obudowie wtrysku. Nasuwa się pytanie jak to naprawić bez wymiany wtrysku?
Dodam ze swojej strony że auto na zimnym jedzie ładnie ale kiedy się zagrzeje - temp. wzrasta powyżej roboczej silnik zaczyna szarpać. Doszedłem do takiego wniosku /z obserwacji/ że po prostu po rozgrzaniu się silnika dostaje on taką samą dawkę paliwa jak na ssaniu i się zalewa. Winą tego jest chyba czujnik temperatury który umieszczony jest na obudowie wtrysku. Nasuwa się pytanie jak to naprawić bez wymiany wtrysku?
Czujnik IAT na obudowie wtrysku nie wpływa na skład mieszanki paliwowo-powietrznej, tylko na kąt wyprzedzenia zapłonu.
Za skład mieszanki i jej wzbogacanie odpowiada czujnik temperatury cieczy chłodzącej, niebieski. Ten czujnik sprawdź. Jest to czujnik NTC, więc jeśli będzie uszkodzony (rozwarcie) komputer "widzi" jego nieskończenie dużą oporność, interpretując to jako niska temperatura silnika. Wtedy wzbogaca mieszankę.
Za skład mieszanki i jej wzbogacanie odpowiada czujnik temperatury cieczy chłodzącej, niebieski. Ten czujnik sprawdź. Jest to czujnik NTC, więc jeśli będzie uszkodzony (rozwarcie) komputer "widzi" jego nieskończenie dużą oporność, interpretując to jako niska temperatura silnika. Wtedy wzbogaca mieszankę.
- Oofol
- Forum Audi 80
- Posty: 3143
- Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
- Lokalizacja: Karkonosze/ORK
- Kontakt:
ok, pogrzebałem trochę wczoraj - pomierzyłem czujniki, dzisiaj sprawdziłem sondę i wszystko jest sprawne. Dodam że wczoraj po zabawie w kanale okazał się dziurawy katalizator - właściwie zaślepka w miejscu na sondę przerdzewiała i z stamtąd brzydko mówiąc "pierdziało". Nagwintowałem otwór i wkręciłem śrubkę. Myślałem że to może być przyczyną ale nie zauważyłem zmian po tym zabiegu. Dzisiaj jednak po sprawdzeniu ponownie czujnika od ECU i sondy wpadłem na genialny pomysł reseta ECU - odłączyłem klemę minusową na jakąś minutę a potem zapaliłem silnik - i co? I przestał szarpać. Pozwoliłem mu się zagrzać /zebrać na nowo dane - dwa razy/ do momentu włączenia wentylatora chłodnicy, przejechałem się i po problemie
Banalne ale widocznie dziura w kacie wprowadziła zamieszanie a ECU odnotował błędy. W każdym razie restart ECU już mi drugi raz pomógł.
Polecam kolegom to samo <ok>
... wracam do tematu...
Dzisiaj akcja się powtórzyła... Ni z tego ni z owego znowu zaczęło szarpać ale w trasie - silnik nie był nadto zagrzany... Reset ECU pomógł ponownie ale co jest przyczyną tych #$!@#& szarpań... Powoli tracę cierpliwość...
Znowu zaszarpało... Zmierzyłem sonde jeszcze raz i co? I zuuuupełnie nic!!! Od 3 dni jeżdżę bez sondy - obroty są minimalnie niższe (o może 20-30) niż normalnie ale autko od 3 dni śmigaj jak młody Bóg <mikolaj>
Przed wczoraj zakupiłem nową sondę NTK i zabrałem się za wymianę (jazda bez sondy skutkowała spalaniem większym o prawie 2l). Wykręciłem moją sondę i okazało się że kabelek był urwany... Rozgiąłem konektor, zarobiłem kabel, zagniotłem i okazało się że sonda podaje teraz poprawne wartości i jak do dzisiaj auto jeździ tak jak przed awarią!!!
Banalne ale widocznie dziura w kacie wprowadziła zamieszanie a ECU odnotował błędy. W każdym razie restart ECU już mi drugi raz pomógł.
Polecam kolegom to samo <ok>
... wracam do tematu...
Dzisiaj akcja się powtórzyła... Ni z tego ni z owego znowu zaczęło szarpać ale w trasie - silnik nie był nadto zagrzany... Reset ECU pomógł ponownie ale co jest przyczyną tych #$!@#& szarpań... Powoli tracę cierpliwość...
Znowu zaszarpało... Zmierzyłem sonde jeszcze raz i co? I zuuuupełnie nic!!! Od 3 dni jeżdżę bez sondy - obroty są minimalnie niższe (o może 20-30) niż normalnie ale autko od 3 dni śmigaj jak młody Bóg <mikolaj>
Przed wczoraj zakupiłem nową sondę NTK i zabrałem się za wymianę (jazda bez sondy skutkowała spalaniem większym o prawie 2l). Wykręciłem moją sondę i okazało się że kabelek był urwany... Rozgiąłem konektor, zarobiłem kabel, zagniotłem i okazało się że sonda podaje teraz poprawne wartości i jak do dzisiaj auto jeździ tak jak przed awarią!!!
Re: [B3 1.8S] przerywa w czasie jazdy
marencjusz_84 pisze:Witam i proszę o pomoc.Od jakiegoś czasu moje audi 1.8 s na jednopunkcie przerywa w czasie jazdy kiedy przejadę kilka kilometrów na wyższych obrotach to przerywa i gaśnie jak zwalniam gaz.czasem jeżdżę dłuższy czas i nic się nie dzieje.odpala zawsze bez problemu i chodzi w miarę równo.restart komputera czasem wystarcza.świece, palec, kopułka i przewody wysokiego napięcia wymieniłem, filtry też.Pozdrawiam i proszę o pomoc
mam ten sam problem stawiam na pompe dzieje sie to od czasu do czasu byłem już u NAPRAWDE fachmenów w elektronice nic nie znależłi
dzieki kolego za rade min co prawda zbyt duzo nie pali ale drazni mnie to ze dzieje sie to od czasu do czasu szczerze to wolalbym zeby zgasl na drodze na dobre wtedy by było wiadomo czyli stawiasz na lambde tak?
[ Dodano: 2009-04-11, 09:10 ]
a powiedz mi kolego czy sie orientujesz czy idzie sonde wyciagnac od gory jest dostep???
[ Dodano: 2009-04-11, 09:10 ]
a powiedz mi kolego czy sie orientujesz czy idzie sonde wyciagnac od gory jest dostep???