witam mam pytanie do speców od <quattro> jak wygląda ostatni tłumik a dlatego pytam bo byłem w sklepie zamówić i klapa podobno są dwa rodzaje .
1) porównał bym go do prostokąta i wejście spalin ma na środku firmy Bossal cena 900 zł
2) dużo mniejszy prawie o polowe kształtem beczkowaty wejście spalin z boku o cenę nie zapytałem
szukaj ki nie użyłem przyznaje się muszę coś kupić bo jeżdżę bez a sami wiecie jak to ryczy w końcu mi dowód zabiorą a nie wiem jak wygląda bo poprzedni właściciel włożył jakiegoś parcha
fotki mile widziane
[90 B3 2,3 NG ] układ wydechowy ostatni tłumik
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Mam B3 90 NG Quattro i rozpadł mi się końcowy w kwietniu.Zaproponowano mi tłumik za ok.1000zł.Zamontowałem nowy środkowy(ok.150zł+nowe rury(katalizator jest) a zamiast końcowego puściłem rure o tej samej średnicy co wydech.Nie jest za głośno a gada rasowo <ok>Z tego co pamiętam to orginalny końcowy jest poprzeczny,nie jest w kształcie walca jak tłumiki wzdłużne.Wyjście spalin ma z boku(kródszy bok tłumika od strony t/l błotnika).Jak wleziesz pod auto to w podłodze są org.haczyki mocujące tłumik przyspawane do podłogi.Po ich rozmieszczeniu oraz wielkości wnęki na tłumik ocenisz który pasuje.Pamiętaj że w quattro jest mniej miejsca na puszczenie wydechu niż w ośce.Rura wydechowa wchodzi nad półoś obok mostu z prawej strony pojazdu tworząc kolanko,po czym łączy się z tłumikiem końcowym(duże poprzeczne bydle).W moim przypadku wiem że sam środkowy długo nie da rady(zrobiłem na nim ok.8tyś.km)ale wole wymieniać co drugi sezon tłumik za 150zł niż ładować 1000zł na końcowy.Generalnie nie oszczędzam na aucie/częściach ale org.wydech jest jak dla mnie za cichutki i troszke dusi motorek