Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[90 B3 2.3 NG bez lpg] częste stukanie w silniku

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
stempel87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 05 lis 2008, 14:12
Lokalizacja: Elbląg

[90 B3 2.3 NG bez lpg] częste stukanie w silniku

Post autor: stempel87 » 06 lis 2008, 12:39

Witam. Jestem posiadaczem audi 90 2.3 NG, wersja 133-konna, rok 1990. Od jakiegoś czasu z silnika dochodzą nieprzyjemne stuki, z tym że nie zawsze, na początku występowały sporadycznie a teraz dzieje się tak coraz częściej, bez względu na to czy samochód jest "zimny" czy "ciepły". Gdy auto chodzi na wolnych obrotach pracuje ładnie lecz gdy dodam gazu to wchodzi na obroty a wraz z tym te pukanie, a gdy puszcze gaz to jeszce przez chwilke popuka i przestaje. Stuki te dochodzą najprawdopodobniej z okolicy zaworów. Najgorsze jest to że to puka często ale nie zawsze, więc nigdy nie można przewidzieć kiedy to zacznie pukać. Kiedyś wkońcu zaczęło pukać w momencie gdy jechałem w oklicy autoserwisu to mechanik nie wiedział co może być przyczyną, myślał, myślał i nic nie wymyślił :-/ Wysłał mnie do innego mechanika, od razu do niego pojechałem i stało sie najlepsze w momencie gdy zajechałem pod warsztat auto przestało pukać i mechanik nic nie mógł stwierdzić, wszystko grało. Stało się tak kolejne 2 razy że auto naprawiało się niemalże zaraz przed wjazdem na warsztat :-( Nie mam pojęcia co może mu dolegać, jeden z mechaników który nie miał okazji akurat tego posłuchać stwierdził, że tak może pukać "szklanka" w zaworach, która może się podwieszać i pukać. Proszę o jakieś podpowiedzi, może ktoś miał podobny przypadek. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 06 lis 2008, 12:42

najtaniej: wymień olej na lepszy. drożej - wymień popychacze hydrauliczne. Najdrożej - panewki być może się odzywają.... zacznij od zmiany oleju na lepszy. Tylko nie mineralny...

Awatar użytkownika
stempel87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 05 lis 2008, 14:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: stempel87 » 06 lis 2008, 12:56

oleju używam półsyntetycznego, wraz z filtrem wymieniany jakieś 7 tys km temu, z tym że zaczeło pukać po zrobieniu jakieś 3-4 tys km od wymiany oleju więc czy to także mogę zaliczać do przyczyn? A panewki 1 mechanik wykluczył ze względu na to że gdyby to były panewki to by ciągle pukało i już dawno auto by stało, bo ja z tą usterką zrobiłem ok 3-4 tys km. Trzeba się zastanowić nad tymi popychaczami hydraulicznymi. Dzięki pozdrawiam

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 06 lis 2008, 12:59

Że tak nieśmiało zasugeruję, może to vacum-pompa się odzywa. :roll:

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 06 lis 2008, 18:50

Vacumpompa, miałem to samo.

Awatar użytkownika
stempel87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 05 lis 2008, 14:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: stempel87 » 07 lis 2008, 12:48

Witam. Byłem dziś u innego mechanika akurat jak pukało w silniku i sprawdził że pukanie dochodzi z zaworów i tam będzie szukał przyczyny, wszystko okaże się gdy zostawie mu auto w przyszłym tygodniu do naprawy. Pozdrawiam dzięki za podpowiedzi

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 08 lis 2008, 17:33

a spróbuj sam popychacz pompy podciśnienia przestawić w drugą stronę... podobno to pomaga czasem

Awatar użytkownika
Kermit85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 583
Rejestracja: 05 paź 2008, 10:56
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Kermit85 » 09 lis 2008, 09:47

Nie wiem, ale miałem kiedyś coś podobnego w innym autku.

Nie chcę Cię straszyć, ale przyczyną pukania w najgorszym wypadku może być pęknięty sworzeń na jednym tłoku lub luz na tulei korbowodu.

Pukanie wtedy może być słyszalne na górze silnika, gdy dochodzi do GMP i wraca, a to
że raz je słychać, a raz nie to dla tego, że pęknięty sworzeń może się obrócić i powstaje raz mniejszy a raz większy luz.

Taka jest moja sugestia, ale mogę się mylić i oby tak było.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl