Ciekawostka - paliwo>rzepak ?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ciekawostka - paliwo>rzepak ?
Chciałem usłyszeć tutaj wasze opinie o jeździe na oleju rzepakowym. Sam juz testowałem go w poprzednim autku Golf Mk II 1,6D. Zazwyczaj robiłem mu mieszanki, ale przez pewien czas gdy było upalnie jeździłem na samym oleju rzepakowym. Musze powiedzieć ze to było nie to auto. Autko było o wiele cichsze i rwało do przodu jak głupie. Byłem w szoku. Gdyby nie to że olej ten nie lubi niskich temperatur, bo wtedy gęstnieje i nie spala sie do końca (powtaja nagary na wtryskach) to jeździłbym na nim cały czas. Jakie są wasze opinie na ten temat??
Ostatnio zmieniony 03 paź 2011, 11:29 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Silnika to szkoda zalewać tym co nazywają olejem napędowym. Na co drugiej stacji zamiast dobrego paliwka to jest niezły szmelc, chyba że nieźle sie płaci to można zalać coś porządnego. Prawda jest taka że olej rzepakowy pod każdym względem jest o wiele lepszy od zwykłej ropy, tylko nikt za bardzo o tym nie mówi. Jedyny mankament to taki, że nie za bardzo olej rzepakowy nadaje sie na zimną porę, bo gęstnieje za bardzo i wtedy nie spala sie do końca, powstaje wtedy nagar na wtryskach. Ale z domieszką 80% ropa, 20% olej rzepkowy mozna spokojnie jeździć cały rok, a latem gdy jest bardzo ciepło można spokojnie zwiększyć ta dawkę. 1% oleju rzepakowego w paliwie to kilkudziesiecio krotnie lepsze smarowanie silnika.
Witam, tu troszke sie moge powypowiadac, ogolnie samo paliwo rzepakowe wolal bym, abyscie nie stosowali czemu:
- olej rzepakowy ma wieksza gestosc
- olej rzepakowy ma wieksza lepkosc
- olej rzepakowy tworzy na dluzsza mete duzo nagaru,
Ale nie napisalem ze nie mozna mieszac, zgadzam sie z przedmowca ze na niektorych stacjach tankuje sie "paliwo", bo w polsce dzieje sie dziwne zjawisko, ze jak paliwo wyjezdza z rafinerii to po drodze cos z nim sie dzieje, oczywiscie tracac swoja jakosc, (nigdy nie zyska na jakosci) .
Ale przejdzmy do lania samego rzepaku, ta inna lepkosc i gestosc, powoduje szybsze zurzycie sie elementow wtrysku, poniewaz ta sprezona ciecz do cisnien rzedu 20 MPa musi byc wtrysnieta i jak sie domyslacie im gesztrze paliwo tym wystepuja wieksze cisnienia w ukladzie, obciazajac pompe wtryskowa, a im wieksza lepkosc paliwa tym szybciej strumien paliwa przeplywajacy przez iglice wtryskiwacza powoduje szybsze jej wyzlobienie, co powoduje pozniej ze na zwyklej ropie otwor jest juz tak duzy ze wtryski zaczynaja lac. Prawda jest ze silniki starszej generacji na rzepaku pracuja lepiej (mniejsze cisnienia otwarcia wtrysku - mniejsza dokladnosc wykonania), np. spostrzezenie mojego kolegi ktory jezdzi citroenem xantia 1.9TD, zauwazyl on np. latwiejsze odpalanie, spowodowane jest to iz paliwo ma wieksza gestosc, co ma wplyw na wieksze cisnienie w ukladzie wtryskowym i lepsze rozprowadzenie mieszanki. Nagary ktore opisywalem powstaja, ale nie tak szybko. Ogolnie rzecz biorac oleje takie sa nienormowane, co ma wplyw na jakosc spalania ich w silniku, (mozna to porownac tak, powiedzmy ze kazdy bedzie musial upiec placek, oczywiscie kazdy z tych samych produktow i jezeli uda sie kazdemu to moge sie zalozyc ze kazdy placek bedzie smakowal inaczej) tak samo jest z tymi olejami, je tez sie gotuje. Obecnie prowadzone sa badania, na silnikach grupy VAG, sa to silniki 1.9 TDI 115KM, jak cos ciekawego bedzie sie dzialo to opisze . POZDRAWIAM i zycze przyjemnej eksploatacji.
- olej rzepakowy ma wieksza gestosc
- olej rzepakowy ma wieksza lepkosc
- olej rzepakowy tworzy na dluzsza mete duzo nagaru,
Ale nie napisalem ze nie mozna mieszac, zgadzam sie z przedmowca ze na niektorych stacjach tankuje sie "paliwo", bo w polsce dzieje sie dziwne zjawisko, ze jak paliwo wyjezdza z rafinerii to po drodze cos z nim sie dzieje, oczywiscie tracac swoja jakosc, (nigdy nie zyska na jakosci) .
Ale przejdzmy do lania samego rzepaku, ta inna lepkosc i gestosc, powoduje szybsze zurzycie sie elementow wtrysku, poniewaz ta sprezona ciecz do cisnien rzedu 20 MPa musi byc wtrysnieta i jak sie domyslacie im gesztrze paliwo tym wystepuja wieksze cisnienia w ukladzie, obciazajac pompe wtryskowa, a im wieksza lepkosc paliwa tym szybciej strumien paliwa przeplywajacy przez iglice wtryskiwacza powoduje szybsze jej wyzlobienie, co powoduje pozniej ze na zwyklej ropie otwor jest juz tak duzy ze wtryski zaczynaja lac. Prawda jest ze silniki starszej generacji na rzepaku pracuja lepiej (mniejsze cisnienia otwarcia wtrysku - mniejsza dokladnosc wykonania), np. spostrzezenie mojego kolegi ktory jezdzi citroenem xantia 1.9TD, zauwazyl on np. latwiejsze odpalanie, spowodowane jest to iz paliwo ma wieksza gestosc, co ma wplyw na wieksze cisnienie w ukladzie wtryskowym i lepsze rozprowadzenie mieszanki. Nagary ktore opisywalem powstaja, ale nie tak szybko. Ogolnie rzecz biorac oleje takie sa nienormowane, co ma wplyw na jakosc spalania ich w silniku, (mozna to porownac tak, powiedzmy ze kazdy bedzie musial upiec placek, oczywiscie kazdy z tych samych produktow i jezeli uda sie kazdemu to moge sie zalozyc ze kazdy placek bedzie smakowal inaczej) tak samo jest z tymi olejami, je tez sie gotuje. Obecnie prowadzone sa badania, na silnikach grupy VAG, sa to silniki 1.9 TDI 115KM, jak cos ciekawego bedzie sie dzialo to opisze . POZDRAWIAM i zycze przyjemnej eksploatacji.