[80 B3 1,8 PM] proszek na spodzie akumulatora
[80 B3 1,8 PM] proszek na spodzie akumulatora
Dzisiaj po wyjęciu akumulatora bo się rozładował zauważyłem na spodzie komory, gdzie znajduje się akumulator biały taki proszek.Czy jest to normalne zjawisko? Jezeli nie to co może być powodem,że taki proszek jest w tej komorze.W jaki sposób sprawdzić czy jest akumulator właściwie ładowany i czy działa regulator napięcia bo co jakiś czas muszę ładować akumulator bo mi się wyładowuje.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
biały proszek to normalne zjawisko. Sprawdzanie ładowania w domowym zakresie to jedynie pomiar napięcia ładowania miernikiem na zaciskach akumulatora. Na wyłączonym silniku powinno być nie niższe 11,5V. Po uruchomieniu silnika ładowanie powinno utrzymywać się w granicach 13,8-14,5V przy wyłączonych i włączonych wszystkich odbiornikach (światła dmuchawa klima itd). Sprawdź również poziom elektrolitu w akumulatorze, jeśli jest mało dolej wody destylowanej do odpowiedniego poziomu. Jeśli akumulator rozładowywuje się przez noc trzeba zrobić pomiar poboru prądu na postoju. Pobór nie powinien przekraczać 0,2A prądu na potrzeby np alarmu zegarka centralnego zamka. Jeśli pobór jest większy to należy szukać pożeracza prądu. Żeby ograniczyć osadzanie się białego nalotu z akumulatora można przykleić sobie na smarze monetę aluminiową (np starą 1zł) koło + , ona będzie ściągać nalot i co jakiś czas wystarczy ją oczyścić.
ladowałem akumulator cala noc.Rano podłaczyłem do samochodu i na wylaczonym silniku miałem 12,8V.Potem właczyłem silnik i bylo ladowanie 14,1V a po wlaczeniu radia ,swiateł, nawiewów i wszystkiego co sie da spadlo do 13,92.
Mam pytanie jak sprawdzić pobór prądu bo może coś robi mi zwarcie albo pobiera za dużo pradu. I druga możliwośc już akumulator naciąga kopyta?
Mam pytanie jak sprawdzić pobór prądu bo może coś robi mi zwarcie albo pobiera za dużo pradu. I druga możliwośc już akumulator naciąga kopyta?
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
no to parametry elektryczne masz w miarę ok. Zakładam że nie posiadasz miernika cęgowego bo to droga zabawka, więc... Żeby sprawdzić pobór prądu trzeba mieć amperomierz który należy wpiąć pomiędzy +akumulatora a kleme + instalacji (klema osobno aku osobno, rozpina się tak żeby przepływ zrobić przez amperomierz czyli szeregowo). Dokonaj pomiaru, jeśli wyjdzie więcej jak 0,2A to wyciągaj po kolei bezpieczniki od central alarm radio service itd. Aż dojdziesz do tego co bierze ten prąd. Jeśli akumulator ma więcej jak 3 lata to jest opcja prawdopodobna że to już jego qniec.
Pobór prądu sprawdzasz wpinając amperomierz pomiędzy zacisk, a klemę.
Nie wiem tylko, czy powinno się odłączać "+" czy "-".
Ogólnie jedna klema przykręcona do akumulatora a drugą odpinasz np. "+" przykręcony do aku to odkręcasz "-" i między bolec minusowy aku, a klemę wpinasz amperomierz.
Jak coś pokręciłem to proszę, aby ktoś poprawił
Nie wiem tylko, czy powinno się odłączać "+" czy "-".
Ogólnie jedna klema przykręcona do akumulatora a drugą odpinasz np. "+" przykręcony do aku to odkręcasz "-" i między bolec minusowy aku, a klemę wpinasz amperomierz.
Jak coś pokręciłem to proszę, aby ktoś poprawił
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk