[2.3 NG] zamontowanie wtrysku digifant?
[2.3 NG] zamontowanie wtrysku digifant?
witam. obiło mi sie o uszy że można do ng zamontowac elektorniczny wtrysk digifant z transportera t4 ( 2.5, 5 cylindrów), czy ktos robił cos takiego? a dlaczego przyszeł taki pomysł chyba wie każdy kto ma audi z mechanicznym wtryskiem i gazem...widziałem golfa II gti z przerobionym wtryskiem na elektroniczny i śmigało to ładnie. zapraszam do dyskusji
-
- Forum Audi 80
- Posty: 94
- Rejestracja: 15 gru 2007, 22:54
- Lokalizacja: dolny śląsk
Jak najbardziej przeróbka wykonalna i wskazana.Mam u siebie ( w VW CORRADO) założony wtrysk sterowany elektrycznie w silniku gdzie był mechaniczny.
Potrzebujecz
-ECU
-ori wiązke do niego
-przepływomierz
-czujnik temperaturu cieczy
-puche filtra
-gniazda wtryskiwaczy (plastykowe,wkrecane w głowice-18zł w ASO)
-wtryskiwacze
-listwa wtryskowa z regulatorem cisnienia
-prawdopodobnie swicze na przepustnice okreslajace jej zamkniecie/otwarcie maksymalne
-silniczek krokowy(mozliweze bedzie pasował Twój z k-jeta)
Powodzenia
Potrzebujecz
-ECU
-ori wiązke do niego
-przepływomierz
-czujnik temperaturu cieczy
-puche filtra
-gniazda wtryskiwaczy (plastykowe,wkrecane w głowice-18zł w ASO)
-wtryskiwacze
-listwa wtryskowa z regulatorem cisnienia
-prawdopodobnie swicze na przepustnice okreslajace jej zamkniecie/otwarcie maksymalne
-silniczek krokowy(mozliweze bedzie pasował Twój z k-jeta)
Powodzenia
-
- Forum Audi 80
- Posty: 94
- Rejestracja: 15 gru 2007, 22:54
- Lokalizacja: dolny śląsk
-
- Forum Audi 80
- Posty: 94
- Rejestracja: 15 gru 2007, 22:54
- Lokalizacja: dolny śląsk
Widzę, że kolega ma podobne pmysły jak ja. Wydaje mi się, że pomysł jest całkiem realny. Jeżeli uporasz się z zamontowaniem wtryskiwaczy i listwy wtryskowej reszta to "pestka".
Ja przymierzam się do wstawienia do swojego ABK układu wtryskowego od Transportera z silnikiem 2,0 i nowszym przepływomierzem.
Ja przymierzam się do wstawienia do swojego ABK układu wtryskowego od Transportera z silnikiem 2,0 i nowszym przepływomierzem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 94
- Rejestracja: 15 gru 2007, 22:54
- Lokalizacja: dolny śląsk
Samo zamontowanie wtruskiwaczy to banalna sprawa.Wykręcasz mosięzne gniazda wtrysków z kjeta i wkręcasz wsześniej zakupione w ASO plastikowe gniazda pod wtryski sterowane elektrycznie,na to wszystko listwa wtryskowa i gotowe...jest jedno ale...czy listwa ma takie samo rozstawienie wtrysków w Audi co w VW 2.5 ?
Ja np. listwe do swojego auta dorabiałem sam.Wytoczyłem sobie wsio co potrzebne i pospawałem...potem test na szczelność przy użyciu 10 bar sprężonego powietrza i gotowe <ok>
Aha ...w moim aucie do obudzenia drzemiących z powodu wtrysku koników potrzebny był jeszcze mały sofcik,bo kiedy silnik był jeszcze na N/A zalewało go z dołu.
Ja np. listwe do swojego auta dorabiałem sam.Wytoczyłem sobie wsio co potrzebne i pospawałem...potem test na szczelność przy użyciu 10 bar sprężonego powietrza i gotowe <ok>
Aha ...w moim aucie do obudzenia drzemiących z powodu wtrysku koników potrzebny był jeszcze mały sofcik,bo kiedy silnik był jeszcze na N/A zalewało go z dołu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 94
- Rejestracja: 15 gru 2007, 22:54
- Lokalizacja: dolny śląsk
udało sie z tym digifantem w ng
bardzo jestem ciekawy co tam potrzebne jest
-
- Forum Audi 80
- Posty: 94
- Rejestracja: 15 gru 2007, 22:54
- Lokalizacja: dolny śląsk
Sprawa wykonalna ale kosztowna. Efekty jak najbardziej zadowalaljace, mniejsze spalanie, wieksza moc, rowniejsza praca silnika. haczyk, jest jeszcze jeden-odciecie; NG ma je na 7100rpm natomiast wiekszosc digifantow to bodajrze 6500rpm ale do zrobienia wszystko, kolejna sprawa to po zmontowaniu wszystkiego nalezy zestroic silnik i wtrysk, koszta u ludzi ktorzy to robia 600-1000Pln, w cenie usuniecie odciecia.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=156247 K-Jjet=Digi
Sprawa wyglada prosciej w przypadku wtrysku Ke-Motronic(ACE) bo np moze zostac ori wiazka.
http://www.corrado.com.pl/forums/index. ... opic=25746 KE-Motronic=Digi
Jest jeszcze jedna opcja a mianowicie zaszczepienie wtrysku elektronicznego od 7A (nie przeszkadza roznica w liczbie cylindrow), wtedy nie ma problemu odciecia i smiga nalezycie bez strojenia.
Nie jest prawda jak ktos napisal ze wtrysk musi byc od VW T4 2,5, moze to byc dowolny Digifant od VW(silniki PG, G60, ABF) a no wlasnie ABF tez ma odciecie na 7100rpm, generalnie im nowszy wtrysk tym bardziej rozwojowy.
Co do listwy wtryskowej to trzeba kupic gotowa do takiego przeszczepu(ebay.de) albo zrobic custom samemu lub przez kogos kto to robi.
I pamietajcie www.google.pl i wiesz wszystko <ok>
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=156247 K-Jjet=Digi
Sprawa wyglada prosciej w przypadku wtrysku Ke-Motronic(ACE) bo np moze zostac ori wiazka.
http://www.corrado.com.pl/forums/index. ... opic=25746 KE-Motronic=Digi
Jest jeszcze jedna opcja a mianowicie zaszczepienie wtrysku elektronicznego od 7A (nie przeszkadza roznica w liczbie cylindrow), wtedy nie ma problemu odciecia i smiga nalezycie bez strojenia.
Nie jest prawda jak ktos napisal ze wtrysk musi byc od VW T4 2,5, moze to byc dowolny Digifant od VW(silniki PG, G60, ABF) a no wlasnie ABF tez ma odciecie na 7100rpm, generalnie im nowszy wtrysk tym bardziej rozwojowy.
Co do listwy wtryskowej to trzeba kupic gotowa do takiego przeszczepu(ebay.de) albo zrobic custom samemu lub przez kogos kto to robi.
I pamietajcie www.google.pl i wiesz wszystko <ok>