[80 B4 2.0 ABT] Jak zimny nie chce palic
- greegwhite
- Forum Audi 80
- Posty: 26
- Rejestracja: 11 lis 2007, 19:45
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
To niestety wskazuje na układ paliwowy. Albo nie dostaje paliwa (pompa paliwa) albo za niskie ciśnienie. Sprawdzałeś na zimnym silniku ciśnienie paliwa powinno być od 0.8 do 1.2 bar po jednym przekręceniu kluczyka.olga pisze:ostatnio zaczołem go odpalac na ssani tzn.kilka razy przekrece kluczyk nie odpalajac go to odpala bez problemu
- greegwhite
- Forum Audi 80
- Posty: 26
- Rejestracja: 11 lis 2007, 19:45
- Lokalizacja: Kłodzko
Witam.Usterka usunięta:)
Audi śmiga jak wsiekała:)
Doszedłem sam co jej było...
...dostawała "Lewe powietrze"
Pozdrawiam.Grzegorz. <ok>
Audi śmiga jak wsiekała:)
Doszedłem sam co jej było...
...dostawała "Lewe powietrze"
Pozdrawiam.Grzegorz. <ok>
Ostatnio zmieniony 18 lis 2008, 14:32 przez greegwhite, łącznie zmieniany 3 razy.
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
olga, silnik kolegi greegwhite, to całkiem inna konstrukcja.
W Twoim przypadku to sprawdź dokładnie podstawe gumową pod "gaźnikiem" jeśli jest popękana to ją wymień. Najłatwiej to sprawdzić jak auto jest zapalone i chodzi na wolnych obrotach poruszaj obudową filtra tak aby cały zespół wtryskowy się ruszał i jak będzie się zmieniać praca silnika tzn. obroty będą się zmieniać to trzeba ją wymienić.
Co do ciśnienia paliwa to samemu będzie Ci ciężko zmierzyć jak nie posiadasz ciśnieniomierza. Poszukaj w okolicy może jakiś kolega posiada i Ci pożyczy oraz wytłumaczy co i jak. Aha i mam nadzieje że czujnik o którym wcześniej pisali koedzy jest sprawdzony, bo jeśli nie to trzeba by było od niego zacząć.
To porób na początek i daj znać jakie wyniki jak co to będziemy myśleć dalej.
W Twoim przypadku to sprawdź dokładnie podstawe gumową pod "gaźnikiem" jeśli jest popękana to ją wymień. Najłatwiej to sprawdzić jak auto jest zapalone i chodzi na wolnych obrotach poruszaj obudową filtra tak aby cały zespół wtryskowy się ruszał i jak będzie się zmieniać praca silnika tzn. obroty będą się zmieniać to trzeba ją wymienić.
Co do ciśnienia paliwa to samemu będzie Ci ciężko zmierzyć jak nie posiadasz ciśnieniomierza. Poszukaj w okolicy może jakiś kolega posiada i Ci pożyczy oraz wytłumaczy co i jak. Aha i mam nadzieje że czujnik o którym wcześniej pisali koedzy jest sprawdzony, bo jeśli nie to trzeba by było od niego zacząć.
To porób na początek i daj znać jakie wyniki jak co to będziemy myśleć dalej.
- greegwhite
- Forum Audi 80
- Posty: 26
- Rejestracja: 11 lis 2007, 19:45
- Lokalizacja: Kłodzko
Witam.kokolino1 pisze:W Twoim przypadku to sprawdź dokładnie podstawe gumową pod "gaźnikiem" jeśli jest popękana to ją wymień. Najłatwiej to sprawdzić jak auto jest zapalone i chodzi na wolnych obrotach poruszaj obudową filtra tak aby cały zespół wtryskowy się ruszał i jak będzie się zmieniać praca silnika tzn. obroty będą się zmieniać to trzeba ją wymienić.
Cały problem tkwił właśnie w gumie od filtra powietrza,wciągała lewe powietrze poprzez pękniecie gumy.Guma porostu pękła ze starości.Zamiast być guma po tylu latach stała się plastikiem i widocznie od drgań silnika porostu pękła.Właśnie poprzez ruszanie całym układem wtrysków i filtra silnik zmieniał swoje obroty...Pozdrawiam. 8-)
Pozdrawiam.
Witam
Czytalem na temat Tego Problemu duzo bo sam mam taki problem a mianowicie.
Silnik 2.3 benzyna (bez gazu) 136 km
Ja kupilem autko mialo Problem z wlasnie paleniem na zimno.
Nie mialo czujnika Temperatury - w tym miejscu byla wkrecona sruba i kostak soba gdzie tam wisiala. Kupilem wiec ten czujnik wkreciłem zamiast tej sruby i podpiolem pod kostke. Pisaliscie ze ECU widzi bład kiedy nie ma tego czujnika , i mam takie pytanie czy Dalej moze widziec ten blad i dawac dodatkowe ssanie ??
-Kolega mechanik mowil mi ze moze to byc wina tzw. 5 wtrysku wiec sprawdzilem go, paliwo wali z niego pod cisnieniem wiec jest ok.
~ Co moze byc nie tak ?? Jak go zapal to tylko wrwrwr i koniec i tak moze z 10 razy az zalapie i to trzeba mu na poczatku naciskac i puszczac pedal gazu co chwile zeby nie zdech.
Jaka moze byc przyczyna ?? Co mam sprawdzic ???
Czytalem na temat Tego Problemu duzo bo sam mam taki problem a mianowicie.
Silnik 2.3 benzyna (bez gazu) 136 km
Ja kupilem autko mialo Problem z wlasnie paleniem na zimno.
Nie mialo czujnika Temperatury - w tym miejscu byla wkrecona sruba i kostak soba gdzie tam wisiala. Kupilem wiec ten czujnik wkreciłem zamiast tej sruby i podpiolem pod kostke. Pisaliscie ze ECU widzi bład kiedy nie ma tego czujnika , i mam takie pytanie czy Dalej moze widziec ten blad i dawac dodatkowe ssanie ??
-Kolega mechanik mowil mi ze moze to byc wina tzw. 5 wtrysku wiec sprawdzilem go, paliwo wali z niego pod cisnieniem wiec jest ok.
~ Co moze byc nie tak ?? Jak go zapal to tylko wrwrwr i koniec i tak moze z 10 razy az zalapie i to trzeba mu na poczatku naciskac i puszczac pedal gazu co chwile zeby nie zdech.
Jaka moze byc przyczyna ?? Co mam sprawdzic ???
olga pisze:a masz moze kolego zdjecie gdzie to sie dokładnie znajduje?bo ja sprawdzałem tak jak pisał kolega wyżej i nie widziałem tam zadnej gumy
Ty musisz sprawdzić część numer 31 jest troche zabudowana ale nie jest źle
[ Dodano: 2008-12-03, 00:19 ]
ECU "widzi" takie błędy. nawet jeśli kostka była odpięta to komputer pamięta, że coś było nie tak. Komputer zawsze kataloguje błędy na ważne, mniej ważne i sporadyczne.juzek114 pisze:Pisaliscie ze ECU widzi bład kiedy nie ma tego czujnika , i mam takie pytanie czy Dalej moze widziec ten blad i dawac dodatkowe ssanie ??
-Kolega mechanik mowil mi ze moze to byc wina tzw. 5 wtrysku wiec sprawdzilem go, paliwo wali z niego pod cisnieniem wiec jest ok.
~ Co moze byc nie tak ?? Jak go zapal to tylko wrwrwr i koniec i tak moze z 10 razy az zalapie i to trzeba mu na poczatku naciskac i puszczac pedal gazu co chwile zeby nie zdech.
Jaka moze byc przyczyna ?? Co mam sprawdzic ???
Njalepiej było by sprawdzić czy ta kosta jest podpieta i czy kable od kostki nie są uwalone. sprawdź tez ten nowy czujnik bywało czesto ze nowy i jest padniety lub ma parametry z kosmosu.
sprawdź go miernikiem (omomierz na zakresie do 20k Ohm)
gdy silnik zimny duża oporność (rzędzu 3000 Ohm)
gdy silnik ciepły lub gorący to oporność mała rzędu 200-300 ohm (moze być mniej)
Najlepiej gdyby ktoś ci autko Vagiem sprawdził wtedy było by wiadomo co moze być nie tak i gdzie dokładnie szukać.
Nie pamietam jak jest w silniku NG (rzadko mam z nimi styczność) ale moze chodzi i wtrysk rozruchowy (tak jak w ABK) nie wtrysk na 1-2-3-4-5 cylindrze tylko ten co jest przykręcony do kolektora dolotowego) w okolicach przepustnicy
właśnie znalazłem o to o co mi chodziło.
Wymieniałem ten wtrsyk na inny niby dobry ale nie wiadomo czy na 100% dobry po pochodzil z uzywanego auto i lezal sobie juz jakis czas, wiec to tez nie mozna liczyc na to ze on byl dzialajacy. Sprawdze jak mowiles ten czujnik u kolegi no i tez podepnie on mi auto pod Vaga wiec Zobaczymy co pokaze....
czy wiecie co to moze byc jak zimny nie ma iskry iskra pojawia sie po przestaje krecic rozrusznikiem wtedy jest jeden przeskok iskry na pycha pali od razu i jak cieply tez pali akumulator jet dobry prad dochodzi do cewki zaplonowej czy to moze byc czujnik halla?
[ Dodano: 2009-08-19, 17:18 ]
witam;
[ Dodano: 2009-08-19, 17:23 ]
mam problem z moim autkiem jak jest zimna nie pali nie ma iskry na pycha odrazu zapali i jak podlacze aku pod prostownik na 15min to pali wymienilem kable kopulke palec aku czujnik halla cewke i modul prosze o porade :cry:
[ Dodano: 2009-08-19, 17:18 ]
witam;
[ Dodano: 2009-08-19, 17:23 ]
mam problem z moim autkiem jak jest zimna nie pali nie ma iskry na pycha odrazu zapali i jak podlacze aku pod prostownik na 15min to pali wymienilem kable kopulke palec aku czujnik halla cewke i modul prosze o porade :cry:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 02 lut 2011, 17:59
Witam jestem nowy na forum i chce opisać problem mojego audi b4 2.0 90km.
A mianowicie ciężko się je odpala z rana muszę parę razy uruchomić pompkę paliwa zanim odpali, czyli przekręcam parę razy kluczyk. Natomiast jak już odpali to cały dzień nie mam żadnego problemu z odpaleniem, najgorzej jest po mroźnej nocy wtedy jest bardzo ciężko odpalić. Wymieniłem filtr paliwa, co nie pomogło, sprawdzałem iskrę od cewki jest ok i na świecach tez . Czasami jak już nie chce odpalić bo np. przekręcam kluczyk 5 -8 razy i nie odpala myślę ze ją zalałem natomiast po wykręceniu świecy są one suche. Znalazłem sposób jak ja odpalać . Z rana ściągam obudowę filtru powietrza wlewam nakrętkę benzyny w gaźnik i normalnie pali :lol: dziwne bo po takim zabiegu chodzi już cały czas , wystarczy wlać nakrętkę i pali na dotyk. co to może być? Pompkę paliwa słychać po przekręceniu kluczyka?? Paliwa mam 1/2 baku Proszę o wasze zdanie!
A mianowicie ciężko się je odpala z rana muszę parę razy uruchomić pompkę paliwa zanim odpali, czyli przekręcam parę razy kluczyk. Natomiast jak już odpali to cały dzień nie mam żadnego problemu z odpaleniem, najgorzej jest po mroźnej nocy wtedy jest bardzo ciężko odpalić. Wymieniłem filtr paliwa, co nie pomogło, sprawdzałem iskrę od cewki jest ok i na świecach tez . Czasami jak już nie chce odpalić bo np. przekręcam kluczyk 5 -8 razy i nie odpala myślę ze ją zalałem natomiast po wykręceniu świecy są one suche. Znalazłem sposób jak ja odpalać . Z rana ściągam obudowę filtru powietrza wlewam nakrętkę benzyny w gaźnik i normalnie pali :lol: dziwne bo po takim zabiegu chodzi już cały czas , wystarczy wlać nakrętkę i pali na dotyk. co to może być? Pompkę paliwa słychać po przekręceniu kluczyka?? Paliwa mam 1/2 baku Proszę o wasze zdanie!