[80 B4 2.0 ABT LPG] Parametry Stag-a 100
[80 B4 2.0 ABT LPG] Parametry Stag-a 100
Witam, posiadam audi jak w temacie z instalacją gazową BRC Just Junior z którą miałem problemy ze spalaniem gazu 15l/100 km czasami mniej a czasami jeszcze więcej a idzie zima i aż strach pomyśleć ile wtedy by mi spalał, więc postanowiłem wymienić elektronikę na STAG 100, po kilku godzinach przekładki wszystko zadziałało jak powinno
Zwracam się do Was z prośbą o podanie jakiś sprawdzonych w praktyce parametrów w programie AcLpgWin dołączonym do w/w kontrolera i ewentualne sugestie co do wyregulowania wszystkiego, dodam że autko chodzi dobrze ale nie chcem żeby się okazało że przy następnym tankowaniu wyszło jeszcze więcej jak na BRC. Pozdrawiam.
Zwracam się do Was z prośbą o podanie jakiś sprawdzonych w praktyce parametrów w programie AcLpgWin dołączonym do w/w kontrolera i ewentualne sugestie co do wyregulowania wszystkiego, dodam że autko chodzi dobrze ale nie chcem żeby się okazało że przy następnym tankowaniu wyszło jeszcze więcej jak na BRC. Pozdrawiam.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
waldi73, nie ma czegoś takiego jak uniwersalne sprawdzone ustawienia. Każdą instalację stroi się indywidualnie do danego autka. Sugestie masz w moim artykule w dziale download/lpg na stronie centrum.
Ostatnio zmieniony 21 paź 2008, 19:33 przez Danek, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam ponownie, a więc tak: dla pewności wstawiłem nową sondę i nowe świece po tankowaniu trochę się zdziwiłem bo wyszło ponad 15 litrów na setkę (z tego połowa w trasie do 120km/h a połowa po mieście), teraz jestem w trakcie studiowania artykułu o LPG kolegi "Danka" i mam kilka pytań:
-która to śruba baypas, ta po prawej regulowana ręcznie ?? (u mnie jest wykręcona na 1,5 obrotu a ta druga na imbus jest wykręcona 6 obrotów)
-czy optymalny skład mieszanki będzie wtedy kiedy sonda oscyluje od 0,4 do 0,6 volta na wolnych i podwyższonych obrotach ??
-czy po zejściu z 3000 obrotów sonda ma odrazu pracować czy dopiero po jakimś czasie?
-na czujniku TPS mam ok.1,3V bez dotykania pedału gazu i ok. 4,8V przy wciśniętym na full bez odpalania silnika, czy to jest prawidłowe ?
pzdr
waldi73
-która to śruba baypas, ta po prawej regulowana ręcznie ?? (u mnie jest wykręcona na 1,5 obrotu a ta druga na imbus jest wykręcona 6 obrotów)
-czy optymalny skład mieszanki będzie wtedy kiedy sonda oscyluje od 0,4 do 0,6 volta na wolnych i podwyższonych obrotach ??
-czy po zejściu z 3000 obrotów sonda ma odrazu pracować czy dopiero po jakimś czasie?
-na czujniku TPS mam ok.1,3V bez dotykania pedału gazu i ok. 4,8V przy wciśniętym na full bez odpalania silnika, czy to jest prawidłowe ?
pzdr
waldi73
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Tak, akurat w BRC jest odwrotnie niż w pozostałych reduktorach .waldi73 pisze:która to śruba baypas, ta po prawej regulowana ręcznie ?
Tak, a najlepiej jak oscyluje 0-0,8V.waldi73 pisze:-czy optymalny skład mieszanki będzie wtedy kiedy sonda oscyluje od 0,4 do 0,6 volta na wolnych i podwyższonych obrotach ?
Praktycznie od razu po osiągnięciu obrotów biegu jałowego.waldi73 pisze:-czy po zejściu z 3000 obrotów sonda ma odrazu pracować czy dopiero po jakimś czasie?
Czy silnik był zimny czy rozgrzany? Jeśli zimny to sprawdź jak będzie rozgrzany. Jeśli na rozgrzanym to najprawdopodobniej masz źle podpięty TPS do kontrolera LPG (nie z tych pinów TPS-u wzięty sygnał). Przy rozgrzanym silniku napięcie na TPS-ie, na biegu jałowym powinno wynosić ok.0,6-0,7V.waldi73 pisze:-na czujniku TPS mam ok.1,3V bez dotykania pedału gazu i ok. 4,8V przy wciśniętym na full bez odpalania silnika, czy to jest prawidłowe ?
Na biegu jałowym przy rozgrzanym pracującym silniku mam ok. 0,8-0,9V, przy zgaszonym silniku mam 1,45V do 4,8V przy maksymalnie otwartej przepustnicy, czy to jest prawidłowe ?
P.S. dzisiaj rano pojezdziłem na benzynce i zauważyłem że dopóki silnik się dobrze się nie rozgrzał to przy schodzeniu z obrotów prawie mi gasł a obroty spadały do ok.400 i przy jezdzie na 2 lub 3 biegu przy trzymaniu obrotów na poziomie ok 2500 tak jakby delikatnie szarpał, może przyczyną tego jest to że mało jeżdzę na benzynie ?
jeszcze jedno, czy "bypas" zostawiamy zakręcony ?
[ Dodano: 2008-11-06, 15:08 ]
Witam ponownie, tym razem po zatankowaniu okazało się że spalił mi 13,5l/100km w trasie nie przekraczając 120km/h. W programie do staga nie ma czegoś takiego jak "PWA", rozumiem że to jest któraś z innych pozycji, tylko która ? i jak ją zablokuje celem regulacji reduktora to resztę mam poustawiać na "0" czy na taką samą wartość jak "PWA" ??
[ Dodano: 2008-11-06, 17:44 ]
Po kilku godzinach prób i błędów sonda zaczęła balansować na wolnych i przy 3tyś/min ale trochę długo czasu schodzi zanim się unormuje po zejściu z wysokich na wolne i jej balansowanie jest trochę nie równe, może ktoś spojrzałby na moje parametry ?, załączam plik z ustawieniami który można wczytać do programu AcLpgWin bez połączenia ze sterownikiem, dodam tylko że w "opcja otwarcia" zmieniłem na NIE, oraz CUT-OFF też na NIE i autko chodzi i zbiera się ok.
Największym problemem że nie mogłem tego ustawić była prędkość atutatora (100) po zwiększeniu na 250 zaczeło duużo szybciej reagować na regulacje i zmiany.
Pozdrawiam.
P.S. dzisiaj rano pojezdziłem na benzynce i zauważyłem że dopóki silnik się dobrze się nie rozgrzał to przy schodzeniu z obrotów prawie mi gasł a obroty spadały do ok.400 i przy jezdzie na 2 lub 3 biegu przy trzymaniu obrotów na poziomie ok 2500 tak jakby delikatnie szarpał, może przyczyną tego jest to że mało jeżdzę na benzynie ?
jeszcze jedno, czy "bypas" zostawiamy zakręcony ?
[ Dodano: 2008-11-06, 15:08 ]
Witam ponownie, tym razem po zatankowaniu okazało się że spalił mi 13,5l/100km w trasie nie przekraczając 120km/h. W programie do staga nie ma czegoś takiego jak "PWA", rozumiem że to jest któraś z innych pozycji, tylko która ? i jak ją zablokuje celem regulacji reduktora to resztę mam poustawiać na "0" czy na taką samą wartość jak "PWA" ??
[ Dodano: 2008-11-06, 17:44 ]
Po kilku godzinach prób i błędów sonda zaczęła balansować na wolnych i przy 3tyś/min ale trochę długo czasu schodzi zanim się unormuje po zejściu z wysokich na wolne i jej balansowanie jest trochę nie równe, może ktoś spojrzałby na moje parametry ?, załączam plik z ustawieniami który można wczytać do programu AcLpgWin bez połączenia ze sterownikiem, dodam tylko że w "opcja otwarcia" zmieniłem na NIE, oraz CUT-OFF też na NIE i autko chodzi i zbiera się ok.
Największym problemem że nie mogłem tego ustawić była prędkość atutatora (100) po zwiększeniu na 250 zaczeło duużo szybciej reagować na regulacje i zmiany.
Pozdrawiam.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
waldi73, z parametrów trudno jest wywnioskować cz masz to poprawnie poustawiane bo nie widać jak faktycznie pracuje instalacja. Zrób zapis wizualizacji czyli nagraj plik z podglądu podczas pracy silnika wtedy można będzie cokolwiek powiedzieć. PWA to parametr określony jako "pozycja aktuatora dla 3000" oraz "Pozycja aktuatora dla 900". Najlepiej jest gdy tak wyregulujesz instalację jeśli oba parametry mają tą samą wartość. Maks i min to zakres pracy attuatora. W przypadku staga ustalenie widełek na 0 jest nieco kłopotliwe, więc do regulacji można ustawić te same wartości co dla 3000 i 900. Po wyregulowaniu należy minimalną wartość obniżyć o 20% danej pozycji, a maksymalną zwiększyć o 20%. Czyli podczas regulacji ustawiasz przykładowo:
Maks poz aktuatora 125
Pozycja dla 3000 125
Pozycja dla 900 100
Minimalna poz 100
Po regulacji:
Maks poz 150
pozycja dla 3000 125
pozycja dla 900 100
minimalna poz 80
To tylko przykład, nie sugeruj się tymi wartościami, dla każdej instalacji może być inaczej.
Maks poz aktuatora 125
Pozycja dla 3000 125
Pozycja dla 900 100
Minimalna poz 100
Po regulacji:
Maks poz 150
pozycja dla 3000 125
pozycja dla 900 100
minimalna poz 80
To tylko przykład, nie sugeruj się tymi wartościami, dla każdej instalacji może być inaczej.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
waldi73, Coś jest nie tak. Minimalna pozycja attuatora dla 900 jest ustawiona w tym przypadku za wysoko. Zwróć uwagę, że attuator na wolnych obrotach praktycznie schodzi do minimum, a powinien oscylować w okolicach ustawionej wartości "pozycja dla 900". Z kolei przy podwyższonych obrotach attuator "leci" do maksa, a mieszanka mimo to jest przez dłuższy czas uboga. Szkoda, że nie ma na wykresie dłuższego przebiegu na wysokich obrotach. Na pewno masz zakręcony bypas?
Zastanawia mnie podobne zachowanie na benzynie ale tu może być kilka innych czynników wpływających na takie zachowanie.
Zastanawia mnie podobne zachowanie na benzynie ale tu może być kilka innych czynników wpływających na takie zachowanie.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
waldi73, zdecydowanie lepiej ustawione parametry (ustawienia attuatora) i lepiej reaguje cała instalacja na zmianę warunków (obroty). Trochę nisko ustawiłeś próg lambdy ale ostatecznie może być. Popraw tylko pozycję attuatora w momencie przełączania. Ustaw tam wartość taką jak dla pozycji przy 3000. Zmieniłbym też typ przełączania na "obroty w dół", nie będzie tak szarpało w czasie przełączania.
Witam, ustawiłem parametry tak jak podałeś, faktycznie mniej szarpie przy przejściu na gaz, tym razem spalanie wyszło mi dokładnie 10l/100km, temperatura na zewnątrz 9-10 stopni, jechałem w trasie nie przekraczając 120km/h przy 3800 obrotów (troche silnik jęczy tak jakby skrzynia była krótka), mam wrażenie że jest troche mułowaty, chyba już mniejszego spalania nie da się uzyskac ??
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Masz automatyczną skrzynię? 10/100 w trasie to nieco za dużo (chyba, że to automat bo jakoś te obroty wysokie). Ja w trasie swoim ABT spalam 8,5-9,5 (w zależności od warunków - wyprzedzanie itp.) przy prędkościach ok. 100km/h i ok. 2500 obr. Myślę, że w Twoim wypadku (tak wysokie obroty) to całkiem możliwe , że te 10 łyknie.
- radziobiker
- Forum Audi 80
- Posty: 346
- Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
- Lokalizacja: Bożepole Małe
-
- Forum Audi 80
- Posty: 46
- Rejestracja: 26 lip 2009, 10:29
Witam ,Danek czytajac twoje posty widze ze jestes specem i znasz sie na tematach zwiazanych z Lpg .Mam problem bo moja audi dodaje sama gazu i ten problej jest tylko na Lpg, na benzynie jest wszysko ok .Ustawienie emulacji sondy mialem ustawione na mase wiec zmienilem na odlonczona i dalej jest to samo.Czasami potrafi zawiesic obroty na chwile tak przy 2500 obr. posiadam sterownik Bingo M i reduktor Tomasetto.Pozdrawiam