Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.6TD SB] problem z kontrolką oleju + przekaźnik

ODPOWIEDZ
Henry
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 01 paź 2008, 23:27
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

[80 B3 1.6TD SB] problem z kontrolką oleju + przekaźnik

Post autor: Henry » 18 lis 2008, 22:24

Witam wczoraj po umyci silnika zaczeła mi szaleć kontrolka ciśnienia oleju, zapalała się na kilkanaście minut i gasła, albo delikatnie się żarzyła i gasła i znowu się żarzyła.
Sprawdziłem ciśnienie oleju i jest dobrze, styki na czujnikach były wilgotne więc je osuszyłem i posmarowałem smarem miedzianym, wsuwki na kablach dobrze siedzą, a dziś z rana odpalając auto zauważyłem że po przekręceniu kluczyka na zapłon nie zapala się kontrolka oleju i wraz z przekręceniem kluczyka na zapłon słychać jak jakiś przekaźnik/stycznik "cyka".
I tu pytanie czy kable od czujników oleju są podłączone do jakiegoś przekaźnika/stycznika??? Jutro z rana odbieram ori czujniki które dziś zamówiłem, ale jeśli to nie pomoże to już sam nie wiem co :-(

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 19 lis 2008, 08:49

Henry pisze:I tu pytanie czy kable od czujników oleju są podłączone do jakiegoś przekaźnika/stycznika???
Wielokrotnie o tym pisałem, poczytaj posty search.php?mode=results
Jeżeli będziesz miał jakieś wątpliwości lub niejasności to chętnie odpowiem.
Sprawdź czy przypadkiem nie zamieniłeś przewodów między czujnikami bo wszystko na to wskazuje. Przewód niebiesko-czarny do czujnika 0,3 bara (czarna izolacja), przewód biało-szary 0,9 bara (biała izolacja)

Henry
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 01 paź 2008, 23:27
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Henry » 19 lis 2008, 09:02

Mobilek wczoraj spędziłem 2godz. w szukajce i chyba źle formułowałem temat, ale dziś znalazłem :-P jade niedługo na szrot po nowe przekaźniki bo czujniki oleju już mam. Jeśli nic nie pomoże to dalej będę prosił o pomoc.

[ Dodano: 2008-11-19, 23:27 ]
<ok> Problem rozwiązany. Przetrzepałem z elektrykiem instalacje od czujników i sprawdziliśmy przekaźniki, wszystko było ok i nie rozumieliśmy co jest grane bo wczoraj sprawdzałem przewody od czujników dotykając je do masy i też była lipa, więc mieliśmy nie lada rozkminke. Ale pomyślałem co mi zaszkodzi sprawdze to jeszcze raz, i tym razem okazało się że czujnik niskiego ciśnienia jest walnięty :!: tylko że wtedy paliła by się kontrolka oleju cały czas, a ona przestała działać. Dobra wymienie czujniki i będzie po sprawie odkręciłem stare i porównuje je z nowymi czujnik wyskokiego jest ok, ale niskiego już nie stary- 0.15-0.30b, a nowy 0.25+/-0.1b? więc go nie montowałem tylko wykręciłem z głowicy od VW brązowy czujnik o oznaczeni 0.15-0.45b obdzwoniłem jak narazie 2 sklepy i nie maja takiego jak miałem więc tu moje pytanie czy mogę zostawić ten 0.15-0.45 czy lepiej ten 0.25+/-0.1??? Jeśli oby 2 nie mogą być to jutro szukam dalej albo jade do ASO.
Ale po założeniu tego czujnika z VW wszystko wróciło do normy kontrolka zapala się po przekręceniu kluczyka i gaśnie po rozruchu.

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 20 lis 2008, 08:29

Henry pisze:okazało się że czujnik niskiego ciśnienia jest walnięty tylko że wtedy paliła by się kontrolka oleju cały czas, a ona przestała działać.
Niekoniecznie, jeżeli w czujniku nie ma przejścia na masę to kontrolka się nie zapali.
Henry pisze:czy mogę zostawić ten 0.15-0.45 czy lepiej ten 0.25+/-0.1??? Jeśli oby 2 nie mogą być to jutro szukam dalej albo jade do ASO.
Na jednym czujniku masz określony zakres pomiaru (0,15-0,45 bara) a na drugim tolerancję (0,25 +/-0,1 bara) i wynika z tego że ten nowy czujnik ma obniżony górny próg o 0,1 bara, co w niczym nie przeszkadza, a nawet troszkę wcześniej będzie gasił kontrolkę przy spadku ciśnienia oleju. Reasumując tak jeden jak i drugi czujnik jest dobry, i nie ma większego znaczenia, który z nich założysz. Osobiście preferuję części oryginalne także jeśli stary ori czujnik jest w pełni sprawny, to zostaw strary i będzie ok.

Henry
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 01 paź 2008, 23:27
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Henry » 20 lis 2008, 08:39

Mobilek dzięki za wszelką pomoc, czyli tak jak mówisz zostawie ten ori z VW 0.15-0.45b.



Można zamykać

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl