[B3/B4]Podświetlenie przycisku szyberdachu
[B3/B4]Podświetlenie przycisku szyberdachu
Witam, czy w audi 80 b4 sedan tdi mają podświetlenie przycisku el. otwierania szyberka ? i włączania lampki oświetlenia kabiny.Czy są te przyciski podświetlane?
Ostatnio zmieniony 28 mar 2007, 11:32 przez rabbit, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Jest tak jak mówi kolega. Mam tylko pytanie, jmm: co oznacza to: "najprawdopodobniej zimne luty w przełączniku i dlatego nie działa", bo u mnie też właśnie to podświetlanie nie działa, a wiem że jest tam czerwona dioda, bo rozbierałem juz to :lol:jmm pisze:Przycisk w lampce kabiny nie, w szyberdachu powinno się podświetlać, najprawdopodobniej zimne luty w przełączniku i dlatego nie działa.
Bo u mnie też nie działa, to znaczy działa jak chce, raz świeci się piekmnie, innym razem wogóleLabiel pisze:Jest tak jak mówi kolega. Mam tylko pytanie, jmm: co oznacza to: "najprawdopodobniej zimne luty w przełączniku i dlatego nie działa", bo u mnie też właśnie to podświetlanie nie działa, a wiem że jest tam czerwona dioda, bo rozbierałem juz to :lol:jmm pisze:Przycisk w lampce kabiny nie, w szyberdachu powinno się podświetlać, najprawdopodobniej zimne luty w przełączniku i dlatego nie działa.
Wydedukowałem, że wina leży w diodzie, o znaczy luty juz są stare i nie łączy
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
No więc tak. Na początku podważasz cały ten panel gdzie jest ten przełącznik i lampka. On wychodzi, odłanczasz tam kable żebyś miał go na wierzchu. Żeby dobrać sie do samej djody musisz zdjąć przełącznik. Delikatnie, czymś mały podważasz go od boku, jest lekko gumowaty, więc tak zaraz nie pęknie. Ostrożnie musisz go wyjąć kombinując jakoś. Zaraz pod tym przyciskiem masz tą upragnoną diodę. U mnie miała ona jeszcze jakąś folijke ochronną więc juz jej nie ruszałem. Nie wiedziałem co może być przyczyną jej nie działania, nie miałem zapasowej djody więc wolałem nic wiecej nie ruszać. Ale z tymi lutami możecie mieć racje, bo przyciski od szyb też mi czasem łączą czasem nie. Jutro muszę sie za to zabrać, mam troche czasu wolnego. Jak by co na pewno dam znać i będą też fotki
re podświetlenie el szyb
no koledzy u mnie tak samo raz świeci raz miga a raz wogóle ciemno.Labiel dzięki za rady dziś postaram sie zobaczeć na to i zrobie foto relacje;-) w drzwiach narazie mam obawy czy sobie poradze też by sie przydałą dobra foto relacja..
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Właśnie w drzwiach też kiedyś sie za to zabierałem, ale nie mogłem wyciągnąć tego panelu z przyciskami i zrezygnowałem. Teraz idę zjeść śniadanko i biorę sie do pracy.
[ Dodano: 2007-03-29, 12:53 ]
Udało sie. Dobrałem sie do tej diody podświetlania przycisku szyberdachu. Jak już to ja zrobie dam znać o wynikach i opisze dokładnie krok po kroku jak sie do niej dorwać. Pozdrawiam.
Jupi. :lol: Zrobione. Podświetlanie szyberdachu juz działa. Teraz podziele sie trochę doświadczenie. No więc na początek to trzeba wyjąć całą tą konsole, gdzie jest światło kabiny i ten przełącznik do szyberdachu. To nie powinno nikomu sprawić kłopotów. Podważyć lekko i wyjdzie. Do odłaczenia są tzry przewody. Jeden od światła, drugi od szyberdachu (w obu są to okstki) a trzeci to masa, który trzeba odkręcić od dachu (klócz 10). Gdy juz wyciągniemy całą tą konsole możemy zabrać sie za sam przełacznik szyberdachu. Żeby go wyjąć (chodzi mi o całość, ta kostką z kablami i przełacznikiem) trzeba lekko podważyć ją od boku. Troszke uwagi, cierpliowści i powinno wyjść. Żeby dostać sie do djody trzeba rozebrać cały ten przełącznik. Najpierw musimy zdjąć ten przycisk który naciskamy. To też nie powinno sprawić kłopotów. Podważyć go lekko i wyjdzie. Terqaz chyba najtrudniejsza część. Jak spojrzymy do środka, po wyjęciu przycisku to cała obudowa przełacznika jest czarna a w środku będą wystawać 4 siwe elementy. Nas będą interesować dwa cypelki znajduące się po środku kródszych boków przełacznika. Otóż trzeba jeden z nich naciskać i jednocześnie od drugiej strony poważać zamykanie przełacznika. Tak samo po drugiej stronie i przełącznik powinien sie nam otworzyć tak jak na zdjeciu. Wyciągamy zawartość przełącznika i wszytsko juz jest na wierzchu. Naszym oczą ukaże sie ta upragniona dioda. Można teraz sprawdzić co tam nie gra. Być moze któryś lut nie łaczy. U mnie akurat wina leżała po stronie samej diody. Wyjąłem ją i wlutowałem nową, którą wyjąłem ze starego zasilacza. Czasami montują takei małe czerowne diody, no i na coś wreszcie sie przydała :mrgreen:
[ Dodano: 2007-03-29, 12:53 ]
Udało sie. Dobrałem sie do tej diody podświetlania przycisku szyberdachu. Jak już to ja zrobie dam znać o wynikach i opisze dokładnie krok po kroku jak sie do niej dorwać. Pozdrawiam.
Jupi. :lol: Zrobione. Podświetlanie szyberdachu juz działa. Teraz podziele sie trochę doświadczenie. No więc na początek to trzeba wyjąć całą tą konsole, gdzie jest światło kabiny i ten przełącznik do szyberdachu. To nie powinno nikomu sprawić kłopotów. Podważyć lekko i wyjdzie. Do odłaczenia są tzry przewody. Jeden od światła, drugi od szyberdachu (w obu są to okstki) a trzeci to masa, który trzeba odkręcić od dachu (klócz 10). Gdy juz wyciągniemy całą tą konsole możemy zabrać sie za sam przełacznik szyberdachu. Żeby go wyjąć (chodzi mi o całość, ta kostką z kablami i przełacznikiem) trzeba lekko podważyć ją od boku. Troszke uwagi, cierpliowści i powinno wyjść. Żeby dostać sie do djody trzeba rozebrać cały ten przełącznik. Najpierw musimy zdjąć ten przycisk który naciskamy. To też nie powinno sprawić kłopotów. Podważyć go lekko i wyjdzie. Terqaz chyba najtrudniejsza część. Jak spojrzymy do środka, po wyjęciu przycisku to cała obudowa przełacznika jest czarna a w środku będą wystawać 4 siwe elementy. Nas będą interesować dwa cypelki znajduące się po środku kródszych boków przełacznika. Otóż trzeba jeden z nich naciskać i jednocześnie od drugiej strony poważać zamykanie przełacznika. Tak samo po drugiej stronie i przełącznik powinien sie nam otworzyć tak jak na zdjeciu. Wyciągamy zawartość przełącznika i wszytsko juz jest na wierzchu. Naszym oczą ukaże sie ta upragniona dioda. Można teraz sprawdzić co tam nie gra. Być moze któryś lut nie łaczy. U mnie akurat wina leżała po stronie samej diody. Wyjąłem ją i wlutowałem nową, którą wyjąłem ze starego zasilacza. Czasami montują takei małe czerowne diody, no i na coś wreszcie sie przydała :mrgreen:
przycisk szyberka
no labiel gratuluje , ja wziołem sie za to do roboty zdjąłem ten panel z lamką wyciągnąłem przycisk podważając go od strony żarówki ale potem klops bo stwierdziłem że ten przełącznik jest nierozbieralny, chciałem wyjąć ten przycisk co sie naciska szyberek ale bałem sie że go urwie i zepsuje bo ma te cyknięcia ..z resztą zobaczcie samo czy macie taki sam przycisk poniżej foto z mojej robótki..
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Zgadza sie, to to samo i jest on rozbieralny, tylko trzeba być bardzo ostrożnym. Powiem ci że w przypadku szyberdachu to sprawa jest jeszcze dość prosta. Spróbuj zrobić to samo z panelem od szyb po stronie kierowcy. To jest dopiero nie lada zadanie, ale też udało mi sie dobrać do tych diód. Jedną nie łączącą naprawiłem, miałem zabierać sie za reszte, ale zrezygnowałem bo poważnie zastanawiam sie nad niebieskim podświetlanie. Zrobiłem kiedyś coś takiego w swoim Golfie MK2 i powiem że klimat był rewelacyjny. Miałem w nim jeszcze podświetlane nawiewy i klamki drzwi. Fajnie to wyglądało. Dlatego myślę nad całkowitym podświetlaniu swojej niuni na niebiesko. Nie chce robić jakiegoś wieś tuningu, delikatne i estetyczne podświetlenie ale na niebiesko. Najtrudniejesze będą jednak liczniki.
Labiel pisze:Właśnie w drzwiach też kiedyś sie za to zabierałem, ale nie mogłem wyciągnąć tego panelu z przyciskami i zrezygnowałem. Teraz idę zjeść śniadanko i biorę sie do pracy.
[ Dodano: 2007-03-29, 12:53 ]
Udało sie. Dobrałem sie do tej diody podświetlania przycisku szyberdachu. Jak już to ja zrobie dam znać o wynikach i opisze dokładnie krok po kroku jak sie do niej dorwać. Pozdrawiam.
Terqaz chyba najtrudniejsza część. Jak spojrzymy do środka, po wyjęciu przycisku to cała obudowa przełacznika jest czarna a w środku będą wystawać 4 siwe elementy. Nas będą interesować dwa cypelki znajduące się po środku kródszych boków przełacznika. Otóż trzeba jeden z nich naciskać i jednocześnie od drugiej strony poważać zamykanie przełacznika. Tak samo po drugiej stronie i przełącznik powinien sie nam otworzyć tak jak na zdjeciu.
Pomocy !!! - już nie mam siły na to ciortostwo - nie wiem , które cypki naciskać, pomóżcie mi to rozebrać . . . :oops:
Wystarczy poszukaćrav1980 pisze:Pomocy !!! - już nie mam siły na to ciortostwo - nie wiem , które cypki naciskać, pomóżcie mi to rozebrać . . . :oops:
https://audi80.pl/b4-all-wymiana-zar ... t45857.htm
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt: