[80/90 B3/B4] podświetlenie el. szyb
[B3/B4]Podświetlenie przycisków od szyb
Witam, mam dość denerwujący problem, mianowicie podświetlenie przycisku od szyby kierowcu w tym panelu na podlokietniku mi wariuje, raz jest, a raz go nie ma bez jakiejs reguły, wiecie może jak się do tego zabrać?
Ja mialem to samo, ale ostatnio naprawilo sie. Chyba stalo sie to z mojej winy, bo wszystko dzialalo do momentu jak czyscilem auto i uzylem plaka. Najpierw nie mialem podswietlenia dwoch przyciskow, pozniej jednego a teraz juz wszystkie swieca. Znajomy powiedzial mi ze plak robi zwarcie ale czy to prawda to nie wiem. Pozdrawiam.
Jak doszedłeś do tego miejsca to mozna powiedzieć, że najgorszą robotę wykonałeś :mrgreen:jmm pisze:A jak je rozebrac, bo juz kilka razy się do tego zabierałem i po zdjeciu osłonki z piktogramem się przerażam i wycofujęklepa pisze:Niełączy mam to samo no i zabralem sie do wymiany diody i opornika czyli zalutowałem nowa diode i jest ok.
Ja u siebie wymieniłem diody na nowe, poświeciły kilka dni i przestały, rozebrałem ponownie, poprawiłem luty i znowu to samo. Już mi się znudziło więc dałem sobie spokój. Ale ostatnio coraz częściej myślę o ponownym rozebraniu tego szajsu i zrobieniu z tym porządku.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 01 gru 2006, 23:40
- Lokalizacja: Siedlce
Podświetlenie przycisków szyb
Dobry wieczór! Myślę, ze są tam diody LED- czerwone. U mnie nie świecą się wszystkie kierunki na przycisku od sterowania el. lusterkami. Sam jeszcze nie rozbierałem, bo nie wiedziałem jak to wyjąc. Jeżeli dobrze wnioskuję z tego co przeczytałem, to są tam LED-y które się przepalają ponieważ płynie za duży prąd przez nie. Stąd też dioda i opornik który ogranicza prąd ( dioda zabezpiecza przed przypadkową zamianą plusa z minusem. Dioda to zwykła dioda prostownicza na obojetne napięcie. Ważna jest tylko polaryzacja( z której strony jest pasek namalowany). Opornik nie wiem jakiej jest wartości. Można go ewentualnie zmierzy miernikiem. Ja proponuję zamienic go na 800 omów co daje prąd przy 12V 15mA.Nawet przy 15V powinno wystarczyc żeby dioda się nie spaliła. A może powiecie mi jak wyjąc tą częśc z podłokietnika kierowcy z podświetleniem regulacji elektrycznych lusterek?
Przyłączam się do tematu. Powiedzcie mi ludzie.. żeby dorwać się do tych wszystkich przełączników od strony kierowcy to trzeba odkręcić rączkę z tego co się orientuje tyle że.. tam jest chyba jedna śruba a później co? Czy to jest z dwóch części? Plastik od dolnej części rączki jest na jakiś zaciskach? Jak to wygląda bo nie chce na mrozie kombinować.. :oops:
WITAM!foxbat pisze:I tradycyjnie trzeba uważac żeby nie wyskoczyły sprężynki :!: . Jak szogun0 pisze trzeba wylutowac 2 maleńkie żarówki (NIE DIODY) i wstawic nowe i po krzyku. Na prawdę prosta robota
Nie wiem o jakim modelu (z którego roku) piszesz bo w moim b4 (model 94) w przycisku są diody z opornikiem. Sam rozbierałem jeden wyłącznik 2 razy ponieważ za pierwszym razem miałem dobrany za mały opornik. Lepiej dobrać większy niż powinien byc to wówczas nie ma kłopotu z diodą.
Dodatkowo przy rozbieraniu trzeba trochę popatrzyć na konstrukcję przycisku i niestety rozebrać na "wygwałt" .
Ten moduł pod kierownicą nie ma wpływu na podświetlenie przycisków od szyb - podświetlenie zasilane jest z tych samych styków co sterowanie szyby. Dzisiaj postanowiłem zrobić z tym porządek, po przeczyszczeniu wsuwek na przycisku zaczęło się znowu świecić, w drugim przycisku padła dioda i trzeba będzie wlutować nową.yankes pisze:a ja wyczytalem juz dawno chyba na akp ze to nie laczy jakies gniazdo pod kierownica ze tam jest jakis modul i trzeba wyczyscic piny mi tez migaja czasem wszystkie podswietlenia ale zadko informacja niesprawdzona pozdro