Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.3 NG]problem z chłodzeniem - dramat

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
czipsik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 22 lis 2008, 20:42

[2.3 NG]problem z chłodzeniem - dramat

Post autor: czipsik » 22 lis 2008, 21:12

Witam.
Sytuacja jest dramatyczna. Dziś w czasie jazdy zauważyłem że temperatura osiągła 100C (dodam że przejechałem niewielki dystans około 4km w mieście w chłodny dzieań około 2C) Zatrzymałem się i zauwżyłem że wyżóca mi płyn ze zbiorniczka i to zimny a nie ciepły:/ Co jest grane?? Wiem że termostat jest ok bo wymieniłem bo miałem wczesniej problemy podobne ale tak nie było jeszcze tak dramatycznie
Ostatnio zmieniony 23 lis 2008, 00:35 przez czipsik, łącznie zmieniany 1 raz.

krzysiekb3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 08 sty 2008, 23:44
Lokalizacja: Bezwola\ lubelskie

Post autor: krzysiekb3 » 22 lis 2008, 22:19

Przede wszystkim napisz co masz pod maseczką i na czym ganiasz (PB czy LPG). Skoro wykluczasz termostat, poza tym po 4 km i niskiej temp i tak by nie zdążył sie otworzyć sprawdź czy ci sie układ nie zapowietrzył, bo jeżeli nie mogła paść pompa wodna. ewentualnie pojeć do warsztatu niech ci sprawdzą czy nie masz dwutlenku w płynie w zeszłym roku koledze passat kipiał w podobny sposób i okazało się że padła uszczelka pod głowicą i gnało w kanał wodny robiąc ciśnienie i buzowało się.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 22 lis 2008, 22:37

ustalmy jedno: samo wywala Ci ten płyn z układu czy wywala Ci go jak na rozgrzanym silniku odkręcasz korek od zbiorniczka?
jeśli nie odkręcałeś korka, a płyn zaczęło wyrzucac samoczynnie, to sprawdź czy nie masz jakiejś nieszczelności w układzie. nigdzie nie wycieka Ci płyn? sprawdź czy nie kapie Ci z któca znajdującego się z tyłu bloku silnika, z którego wychodzi wąż do nagrzewnicy (nieszczelnośc w układzie powodowałaby powstawanie podciśnienia, które w następstwie zwiększania objętości płynu wraz ze wzrostem temperatury powodując jego wywalanie z układu - układ jest ciśnieniowy)
poza tym to, że wymieniłeś termostat wcale nie oznacza, że jest on sprawny. sprawdź czy węże układy chłodzenia się nagrzewają czy pozostają zimne. jeśli któryś pozostaje zimny, to napisz który.
zakładam, że odpowietrzyłeś układ
czy sytuacja którą opisujesz wystąpiła po jakiejś Twojej ingerencji czy też awaria nastąpiła bez Twojej wcześniejszej ingerencji?
Ostatnio zmieniony 22 lis 2008, 22:39 przez grze, łącznie zmieniany 1 raz.

czipsik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 22 lis 2008, 20:42

Post autor: czipsik » 22 lis 2008, 22:39

Dzięki za radę. Pod maską mam LPG. Jutro z rana sprawdze olej bo dziś kukałem ale były ciemności egipskie więc nie wiele widziałem. Jutro się przyjrzę z rana dokładniej bo dziś olej wydawał się jakiś inny jakby z płynem a rano sprawdzałem stan i był kryształ. Czy jeśli to glowica mogę dojechać do znajomego mechnika dystans 40 km ?

[ Dodano: 2008-11-22, 22:42 ]
Tzn maiłem ten problem więc kupiłem termostat i wymieniłem chodź stary też był dobry. Zalałem plynem w taki sposób żeby mi nie wywalało poniżej min. I było ok tzn około miesiąca do dziś:/
Ostatnio zmieniony 24 lis 2008, 23:09 przez czipsik, łącznie zmieniany 1 raz.

krzysiekb3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 08 sty 2008, 23:44
Lokalizacja: Bezwola\ lubelskie

Post autor: krzysiekb3 » 22 lis 2008, 22:44

Jeżeli miałeś kryształki na miarce to możliwe ci poszedł płyn w olej a auto lepiej odholuj lub zawieź lawetą bo jeżeli to ustrojstwo osiadło na którejś z panewek to przy minusowej temp może ją po prostu obrócić przy odpaleniu i cześć motorku.
Ostatnio zmieniony 22 lis 2008, 23:06 przez krzysiekb3, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 22 lis 2008, 22:46

jeszcze nie wiadomo czy to głowica. masz jakiś wyciek z uszczelki pod głowicą? to może byc równie dobrze np. uszkodzony korek od zbiorniczka wyrównawczego albo pęknięty króciec zasysający powietrze.
sprawdź też co jest pod korkiem wlewu oleju - czy nie ma białego nalotu. kopci Ci na biało?
jeśli temperatura osiąga takie wartości jak wspomniałeś w takim tempie, to nie powinieneś jeździc autem dopóki go nie naprawisz żeby nie doprowadzic do przegrzania silnika w głupi sposób :-/
pamiętaj o uzupełnieniu poziom płynu w układzie. odpowietrzałeś ukłąd czy tylko nalałeś go poniżej minimum po wymianie termostatu? jeśli nie, to musisz go odpowietrzyc. koniecznie sprawdź czy wszystkie węże układu się nagrzewają. jeśli temperatura będzie zabardzo rosła, to od razu wyłączaj.
a tak poza tym poczytaj sobie ten temat: viewtopic.php?t=16424&highlight=uszczel ... %B3owic%2A
Ostatnio zmieniony 22 lis 2008, 22:53 przez grze, łącznie zmieniany 1 raz.

czipsik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 22 lis 2008, 20:42

Post autor: czipsik » 22 lis 2008, 22:53

niewiem jak z korkiem jest nie orginalny ale jest już tak kilka lat i nie było wcześniej problemu. co do kopcenia to kopci jest na gazie a holowanie raczej zły pomysł bo auto w automacie :/

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 22 lis 2008, 22:55

przeczytaj temat, do którego podałem Ci link powyżej. jest tam sporo o odpowietrzaniu układu i skutkach nieodpowietrzenia itd.

czipsik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 22 lis 2008, 20:42

Post autor: czipsik » 22 lis 2008, 22:55

auto odpowietrzone a wszystkie przewody się grzeją. Jutro odpale i opisze co się dziej i jak. Dzięki chłopaki

krzysiekb3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 08 sty 2008, 23:44
Lokalizacja: Bezwola\ lubelskie

Post autor: krzysiekb3 » 22 lis 2008, 23:03

Na pozycji N można holować.

czipsik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 22 lis 2008, 20:42

i coraz gorzej

Post autor: czipsik » 24 lis 2008, 22:40

dzis rano odpalam temertaura rosnie osiaga 100C wywala plyn w dodatku zimny przewody do chlodnicy zimne co jest grane :/ poczym po jakims czasie wszytko ok wszystkie przewody cieple.
A najlepsze jest to ze jak auto jest cieple to mam stan w zbiorniczku wyrownawczym a jak wystygnie to pustka zupelna:/ gdzie si epodziewa ten plyn ?(??)*

* - nie zgodne z Regulaminem!
Ostatnio zmieniony 24 lis 2008, 23:11 przez czipsik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 24 lis 2008, 23:13

Wymień korek od zbiorniczka.

czipsik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 22 lis 2008, 20:42

Post autor: czipsik » 24 lis 2008, 23:35

możliwe że to korek chyba bylo by to zbyt proste ;/ próbowałem inne dopasować ale zawsze to samo :(

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 25 lis 2008, 00:12

czipsik pisze:możliwe że to korek chyba bylo by to zbyt proste
Oj, by się kolega zdziwił. Ludziom już takie cyrki z układem chłodzenia się działy że o mało silników nie chcieli przekładać a po wymianie na oryginalny korek (nie jakieś podróby po 5 zł) wszystko ustawało.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 25 lis 2008, 16:04

jeśli chodzi o ori korek, to pytałem o niego w ASO i cena 60 zł :shock:
pomyślałem, że warto o tym wspomnieć, bo może komuś się przydać ta informacja ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl