Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9 TDI 1Z] Problem z mocą i spalaniem

GJ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 21 lut 2007, 23:16
Lokalizacja: Sokółka

Post autor: GJ » 30 mar 2007, 20:26

mam nadzieje ze to cos pomoze tu tam gdzie strzalka to zaworek n75Obrazek

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 05 kwie 2007, 14:51

Okazało się że to cięgno u mnie chodzi w rękach ok 15mm w lewo i odbija bo go trochu rozruszałem.
Zauwarzyłem małą poprawe ale nie jest to co powinno być..
Niestety zdjęcie kolegi GJ mi nie otworzy więc pytam dalej??
Mam jakieś takie ustrojstwo przy pokrywie filtra powietrza to jest n75??
Jest to krztałtu dwuch rurek połączonych ze sobą w czarnej ogudowie z widniejącyni białymi nr.
Są do tego podpięte dwa przewody popdciśnienia i wpięta wtyczka. Jedem przewód podcisnienia biegnie do urządzenia nad turbiną a drugi biegnie pod akumulatorem i dalej w okolice serwa. A historia z tym przewodem była taka, ze były przepalone od kwasu akumulat. Połączyłem je, bo było ich tam dwa ale nie wiem czy dobrze.
Ten drugi biegnie w okolice prawego halogena w zderzaku. Jakby ktoś miał schemat jak powinny być połączone to byłoby super.
Ale może w tym nie tkwi problem musze zapewne podłączyć pod kompa.
I jeszcze jedno przepływke można czyścić np. elektrosolem??
Pozdrawiam :-D

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 05 cze 2007, 12:27

Malinka, chcąc serdecznie wszystkim podziękować, niechcący otworzyła nowy topic i w nim pisze:(...)
Podziękowania dla wszystkich którzy odpowiedzieli na mój temat

Usterka została usunięta, okazało się że był przerwany przewód powietrza pod akumulatorem który zapewne prowadzi do zaworu N75.

Pozdrawiam

Korzonek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 05 mar 2007, 10:20
Lokalizacja: Wschód

[80 B4 1.9 TDI 1Z] Problem z mocą i spalaniem

Post autor: Korzonek » 22 paź 2007, 21:27

[80 B4 1.9 TDI 1Z] Witam wszystkich mam problem jak w temacie otóż od pewnego czasu zauważyłem znaczący wzrost spalania oleju napędowego oraz zaczął silnik brać mi olej czego wcześniej nie było jeździłem od wymiany do wymiany bez dolewania a jeszcze jeżdze na syntetyku. Przy tym zauważyłem ze spadła mi moc silnika tzn. przy przyspieszaniu na biegach 4 i 5 słychać buczenie silnika oraz mizerne przyspieszenie a jak jeszcze kilku chłopa w aucie szkoda gadać. Nadmieniam że nie widać dymu z tyłu auta chyba że do podłogi pedał ale to jest chyba normalne a jeszcze jakiś czas temu wymieniłem przewód gumowy bo się przetarł i sączył się olej z zaworu N75 do puszki pod turbiną. Czy to mogło wpłynąć na to wszystko jak było on przetarty. Wypowiedzcie się prosze gdzie łapki wsadzić żeby to zrobić, dzięki.

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 22 paź 2007, 21:37

wszystko to co opisujesz wskazuje niestety na turbinę.

Korzonek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 05 mar 2007, 10:20
Lokalizacja: Wschód

Post autor: Korzonek » 22 paź 2007, 21:42

Rozumiem ale dziś wszystko rozebrałem przeczyściłem przewody turbine sprawdzałem brak luzu oraz łopatki są no ale jestem laikiem więc wierze Tobie. Co w tym przypadku regeneracja czy używaną kupić.

hubresm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 20 sie 2007, 13:14
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: hubresm » 23 paź 2007, 12:27

Wcześniej sprawdz jakie ciśnienie daje ta turbina, jak niemasz manometru to jedz do jakiegoś mechanika sprawdzi i będzie wszystko jasne.

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 23 paź 2007, 12:44

Korzonek pisze: jestem laikiem więc wierze Tobie.
Nie no co Ty jedź do machaniora, podłącz pod kompa, logi dynamiczne.....

To tylko moje podejrzenie, które wg twoich opisów może być mylne.

Na początek posprawdzaj WSZYSTKIE przewody i przewodziki podciśnienieowe/ciśnieniowe/nadciśnieniowe no wszystkie znajdujące się po lewej stronie w komorze silnika.

Korzonek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 05 mar 2007, 10:20
Lokalizacja: Wschód

Post autor: Korzonek » 23 paź 2007, 21:23

Wszystko jest fajnie jeszcze brakuje tu tego właśnie mechaniora z kompem ale to też nie problem pojade do miastowych ok. Czy domowym sposobem sprawdzić tej turbinki sie nie da w jakiś sposób.

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 23 paź 2007, 21:33

możesz podłączyć zegarek i zobaczyć podczas jazdy ile pompuje (mając go w środku), kiedy włącza się zawór upustowy i przede wszystkim ile pompuje,

coś na ten styl http://allegro.pl/item259440319_cisnien ... 2_bar.html

Korzonek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 05 mar 2007, 10:20
Lokalizacja: Wschód

Post autor: Korzonek » 24 paź 2007, 14:02

Hej dzięki to ja już to zrobie w najbliższym czasie, a jeszcze jedno mam pytanie dlaczego i co jest powodem jak można to określić ,,CYKANIEM,, tego zaworu regulatora N75, bo jak wyłącze silnik podniose maske słychać cykanie tego zaworu i wyczuwalne drganie jakby coś się w środku przełączało ale to też nie występuje zawsze może to jest przyczyna moich spostrzeżeń i wadliwej pracy silnika a jak nie to czy jest to normalne że on cyka.

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 24 paź 2007, 15:51

On taki jest skubaniec :-D raz cyka raz nie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl