Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.0 abk avant + lpg] Wariujace obroty

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
furgon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 08 sty 2007, 14:27

[b4 2.0 abk avant + lpg] Wariujace obroty

Post autor: furgon » 24 lis 2008, 19:00

Witam
Od pewnego czasu mam problem z moim b4. Kilka tygodni temu pojawił sie następujący problem. Na zimnym silniku, po zdjęciu nogi z gazu obroty bardzo spadały, czasami do tego stopnia że maszyna gasła, czasami tak spadły że zapaliły się kontrolki ale nie gasł. Dało sie żyć, żona miała większe problemy :) Bestia poszła na regulacje do gazownika, wymiana filtra gazu ciekłego i sprawa wróciła do normy.
Wczoraj jechałem do znajomych (ok 60 km w jedną stronę) i samochodzik trochę mnie przestraszył. Totalna wariacja z obrotami. Chwilami samochód zachowywał się jak bym miał w nim tempomat :) (obroty nie spadały, bez nogi na gazie trzymał prędkość), czasami, po wysprzęgleniu, rosły, za chwile spadały. Jeżeli nie spadły, to kilkukrotne "stuknięcie" w pedał gazu pomagało. Pomyślałem że pewnie linka się gdzieś zacina, jednak w chwili kiedy obroty się "zablokowały" na ok 3 000 zatrzymałem się i zajrzałem pod maskę mając nadzieje że cofnę linkę i wszystko wróci do normy. Niestety okazało się że jest w pozycji - zdjęta noga z gazu. Kilkukrotne przegazowanie spowodowało że obroty wróciły do normy. Miałem już podobny problem z tym samochodem w ubiegłym roku, ale stało sie tak 2-3 razy i znikło. Dzisiaj jeździłem i było ok. Proszę o pomoc jak opanować to usroństwo.

Awatar użytkownika
benek77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 356
Rejestracja: 09 lis 2007, 16:51
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: benek77 » 24 lis 2008, 21:27

Jeżeli obroty się zacinają lub też wolno opadają po zdjęciu nogi z gazu to do wymiany prawdopodobnie regulator wolnych obrotów czyli krokowiec.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 24 lis 2008, 21:30

benek77 pisze:Jeżeli obroty się zacinają lub też wolno opadają po zdjęciu nogi z gazu to do wymiany prawdopodobnie regulator wolnych obrotów czyli krokowiec.
Ewentualnie, do przeczyszczenia.

furgon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 08 sty 2007, 14:27

Post autor: furgon » 24 lis 2008, 23:35

oki, a gdzie ten smyk się mieści i z czym go jeść?

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 25 lis 2008, 00:15

furgon pisze:gdzie ten smyk się mieści
zaraz obok kolektora ssącego, nad wtryskami. Podpięta jest do niego, kostka z dwoma pinami i dwa węże.
furgon pisze:i z czym go jeść?
Zdemontować, przepłukać benzyna lub naftą, zamontować i sprawdzić czy jest poprawa ;-)

Awatar użytkownika
fajgi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 13 lip 2008, 10:40
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: fajgi » 25 lis 2008, 09:33

a jak nie krokowiec to moze lewe powietrze łapie, spr dolot moze gdzies masz pekniete cos lekko i bedzie tez wariowal...ja mialem tak u siebie :!:

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 25 lis 2008, 10:13

Latem tez miałem taki objaw tylko ze na luzie wchodził na obroty ponad 4000. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu obroty nadal były wysokie. Objaw minał dopiero po wypięciu wtyczki przeczyszczeniu. Od tej pory nie było juz problemów z obrotami.

furgon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 08 sty 2007, 14:27

Post autor: furgon » 25 lis 2008, 13:39

Dzieki Panowie, przy okazji czyszczenia krokowca sprawdzę czy nie łapie gdzieś lewizny

[ Dodano: 2009-03-23, 09:57 ]
Odgrzeje trochę stare kluchy. Problem opisany wyżej rozwiązał się po wymianie parownika. Mam jeszcze małe pytanie: z komory silnika dochodzi do mnie stukanie, cykanie , jak stukot zaworów. Dźwięk dochodzi z małej pierdółki, która mieści się przy wylocie z przepływki - taki mały metalowy bączek. Czy to cykanie jest normalne i co to za urządzonko ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl