[80 B3 1.8s] Nie odpala na zimnym silniku
[80 B3 1.8s] Nie odpala na zimnym silniku
Witam, od dość dawna mam taki problem otóż, gdy rano próbuje odpalić silnik na LPG to muszę go baaaardzo długo kręcić rozrusznikiem zanim zacznie w ogóle coś łapać, jak wcisnę pedał gazu to załapie szybciej, jak wyciągnę mu ssanie to też szybciej odpala ale nie tak jak to było gdy go kupiłem. Wymieniony zostały świece na NGK, przewody WN, kopułka została przeczyszczona, wymieniony został filterek od gazu (był chyba od nowości a instalacja ma już 7 lat), wnętrzności reduktora (u gazownika-zrobił też regulacje) a problem pozostał, lecz wystarczy że slinik pochodzi 10min. i później już pali na dotyk z tym że obroty jakie ma wtedy to ok 600-800 i całym samochodem telepie, jak się bardziej nagrzeje to tak 1000, 1100, wydaje mi się że wahają się w zależności od temperatury. O co chodzi? ja nie mechanik więc pojęcia nie mam.
Wczoraj doszedł nowy obiaw, po przejechaniu 5km przy dojeździe do skrzyżowania silnik zgasł, jak odpaliłem to obroty minimalne, samochodem telepie i tak już zostało do końca jazdy a silnik był ciepły, na PB śmiga elegancko. No rozumiem że lepiej jest odpalać na PB ale dziwna sprawa bo większość ludzi odpala i jeździ na LPG i wszystko jest dobrze, tzn. nie mają takich cudów. Gdzieś na forum czytałem o rurkach z podciśnieniem które lecą do gaźnika, u mnie te rurki w sumie są połączone ale są brudne i nie wiem czy to to działa. to podciśnienie może mieć wpływ na te obroty??
ja od 2,5 roku odpalam tylko na LPG i czasami też mam podobne problemy jak Ty, mogą one wynikać z wielu powodów, słaba iskra, źle ustawiony gaz.
jeżeli odpalasz auto tylko na LPG tak jak ja to musisz się liczyć z tym że co jakiś czas musisz gaz ustawić, ponieważ drgania membrany coś tam rozregulowują
Jeżeli masz ciężko odpalić na gazie jak silnik jest zimny to możesz mieć:
- lipne świece, wymiana co 18-20 tyś, 3 elektrodowe są dobre, w VW i Audi nie ma to znaczenia ale w innych złomkach lepsze są jedno elektrodowe. ja używam NGK 3 elekt.
- lipna iskra spowodowana spadkiem napięcia przy rozruchu, bądź starą instalacją elektryczną - pomaga dodatkowy przekaźnik do zapłonu
- źle ustawiony gaz - za uboga mieszanka
Reduktor wcale tak szybko nie pada, wiem to po sobie i moim kuzynie, obaj odpalamy 98 % na LPG
jeżeli odpalasz auto tylko na LPG tak jak ja to musisz się liczyć z tym że co jakiś czas musisz gaz ustawić, ponieważ drgania membrany coś tam rozregulowują
Jeżeli masz ciężko odpalić na gazie jak silnik jest zimny to możesz mieć:
- lipne świece, wymiana co 18-20 tyś, 3 elektrodowe są dobre, w VW i Audi nie ma to znaczenia ale w innych złomkach lepsze są jedno elektrodowe. ja używam NGK 3 elekt.
- lipna iskra spowodowana spadkiem napięcia przy rozruchu, bądź starą instalacją elektryczną - pomaga dodatkowy przekaźnik do zapłonu
- źle ustawiony gaz - za uboga mieszanka
Reduktor wcale tak szybko nie pada, wiem to po sobie i moim kuzynie, obaj odpalamy 98 % na LPG
mialem to samo
tak jak pisze kolega D j ja też odpalam prawie 3 lata na gazie i miałem identyczny problem co ty jechałem i mi gas podczasz hamowania .. pomógł mi DENEK ( ZNA SIE ) kazał mi jechać do gazownika ... cos tam pogrzebał niby ustawił i jest oki .. ale problem miałem do nie dawna gdy sam sobie ustawiłem gaz .. powiem ci ze jak dajesz gaz otwierasz przepustnice i gaz .. teraz masz za mała dawkę gazu i ci nie zapali . jezeli masz metalowe pokrętło przy gazie weżgo odkręć lub jak masz zawór z otworem imbusowym na przewodzie co idzie do silnika odkreć go na maksa i skręc 2 i pół raza . pomaga a i najlepiej odpal silnik jeszcze i na wolnych obrotach podkręć go sobie do 10 na obrotomierzu ..ale mi pomogło po odkręceniu na maksa .. no i oczywiście odkręć ten metalowy zawór troche .. mi nie palił bo za duża dawke dostawał silnik a teraz sobie poradziłem myśle ze tobie też sie uda