[B4 1Z] Wymiana nagrzewnicy bez rozszczelniania klimy
[B4 1Z] Wymiana nagrzewnicy bez rozszczelniania klimy
Witam!
Mam pytanie padła mi nagrzewnica w Audi 80 B4 1Z byłem dowiedzieć się w sklepie i okazuje się ,że są dwa rozmiary i teraz nie wiem który jest właściwy. Mam w aucie klime i nie wiem czy bierze się ją pod uwagę przy zakupie nagrzewnicy czy może nie ma to żadnego znaczenia.Więc jeśli ktoś wymieniał nagrzewnice w B4 bardzo proszę o radę.
Zapoznaj się proszę z regulaminem - stosuj odpowiednie tagi.
Mam pytanie padła mi nagrzewnica w Audi 80 B4 1Z byłem dowiedzieć się w sklepie i okazuje się ,że są dwa rozmiary i teraz nie wiem który jest właściwy. Mam w aucie klime i nie wiem czy bierze się ją pod uwagę przy zakupie nagrzewnicy czy może nie ma to żadnego znaczenia.Więc jeśli ktoś wymieniał nagrzewnice w B4 bardzo proszę o radę.
Zapoznaj się proszę z regulaminem - stosuj odpowiednie tagi.
Ostatnio zmieniony 09 wrz 2009, 21:41 przez Aderro, łącznie zmieniany 2 razy.
Witam.
Ja też mam problem z nagrzewnicą w Audi Avant ABK z klimą. Zakupiłem nagrzewnicę i pojechałem z nią do mechanika, który podjął się wymiany. Jednak pod koniec dnia stwierdził "bez demontażu deski rozdzielczej i rozłączenia przewodów od klimy nie uda się tego zrobić". Na razie odstąpiłem więc od wymiany bo po zakupie samochodu zjeździłem cały Kraków w poszukiwaniu warzsztatu, w którym nabito by mi klimę gazem. Jak już znalazłem to gość z wielką łaską zrobił mi to za 300zł. Czy naprawdę nie da się uniknąć rozłączenia klimy :?:
Ja też mam problem z nagrzewnicą w Audi Avant ABK z klimą. Zakupiłem nagrzewnicę i pojechałem z nią do mechanika, który podjął się wymiany. Jednak pod koniec dnia stwierdził "bez demontażu deski rozdzielczej i rozłączenia przewodów od klimy nie uda się tego zrobić". Na razie odstąpiłem więc od wymiany bo po zakupie samochodu zjeździłem cały Kraków w poszukiwaniu warzsztatu, w którym nabito by mi klimę gazem. Jak już znalazłem to gość z wielką łaską zrobił mi to za 300zł. Czy naprawdę nie da się uniknąć rozłączenia klimy :?:
To cię facio ładnie oskubał z forsy. Kumpel nabija klimy i znajomemu za vectre B gdzie się już czynnik chłodzący skończył wziął 120zł z odgrzybieniem.budmeb pisze:po zakupie samochodu zjeździłem cały Kraków w poszukiwaniu warzsztatu, w którym nabito by mi klimę gazem. Jak już znalazłem to gość z wielką łaską zrobił mi to za 300zł.
Ciekawy tylko jestem czy w takim razie ten kto to robił taką wymianę pozapinał wszystkie metalowe spinki łączące obudowę rozdzielacza powietrza z obudową wentylatora. Według mnie co najmniej 2 z nich od strony przegrody czołowej nie zostały założone ponownie.FidelC pisze:Nie trzeba rozszczelniać klimy. Przynajmniej nie w 1Z. Właśnie dzisiaj wymieniałem nagrzewnicę. Wszystko od klimy zostaje po prawej stronie,a nagrzewnica wraz z obudową jest po środku. Kanały powietrzne są rozłączane.
Nawet jeżeli ktoś chciałby je zamontować to prawdopodobnie przy demontażu i tak popękały plastikowe uchwyty.
Teraz tylko patrzeć jak zacznie gwizdać powietrze przez powstałą szczelinę.
Już raz tak po kimś to uszczelniałem, o powyginanych rurkach od klimy nie wpomnę.
nagrzewnica demontaz 1z
Witam koledzy to wynika z tego ze prawidłowo bez zdjęcia klimy nie da się? bo mam zdjętą deske i rano biorę się za nagrzewnice. proszę o jakąś porade. dzieki
Ostatnio zmieniony 30 gru 2008, 22:01 przez seba2303, łącznie zmieniany 1 raz.
Wczoraj zabrałem się za wymianę nagrzewnicy w B4 z klimą. Zdjąłem deskę ale utknąłem. Nie mogę sobie poradzić z rozłączeniem kanału gdzie znajduje się parownik od klimy z obudową nagrzewnicy. Odkręciłem dwie nakrętki ze szpilek przechodzących przez ścianę grodziową i dwie szpilki mocujące kanał pod filtrem kabinowym ale coś jeszcze "trzyma". Czy jest możliwe rozłączenie obudowy nagrzewnicy od kanału gdzie jest parownik klimy? Póki co widzę że przesłony kierujące powietrze kiedyś szczelnie pokryte jakąś gąbką mają znaczne ubytki. Czy można je czymś zastąpić bo nie dysponuję taką cienką gąbką? I mam jeszcze jedno pytanie. Zauważyłem, że często parują mi szyby zwłaszcza kiedy pogoda jest deszczowa albo na pokładzie jest komplet pasażerów. W trakcie demontażu zaobserwowałem że w okolicy wentylatora zamontowana jest klapka co do pracy, której mam wątpliwości. Mianowicie przy włączonym ogrzewaniu klapka podnosi sie a wentylator pobiera powietrze z kabiny a po załączeniu klimy i recyrkulacji klapka opada pobierając powietrze z zewnątrz . Nie jestem specjalistom ale wg mnie powinno być odwrotnie a jeśli tak to jak to naprawić? Trochę dużo tych pytań ale liczę na wyrozumiałość i pomoc klubowiczów. Pozdrawiam i "szerokości"
Witam wszystkich serdecznie.
Z wymianą nagrzewnicy zdążyłem w samą porę tuż przed mrozami. Po zdemontowaniu deski okazało się że ze poliuretanowe okładziny kierownic powietrza zestarzały się i zostały niemal same blachy. To one prawdopodobnie powodowały słabe grzanie bo ciepłe powietrze z nagrzewnicy mieszało się z zimnym. Skoro jednak zakupiłem nagrzewnicę postanowiłem ją wymienić. Udało mi się rozdzielić obudowę nagrzewnicy od kanału z parownikiem klimy bez konieczności rozszczelnienia instalacji choć przyznaję że było to bardzo czasochłonne i wymagało wielkiej cierpliwości bo demontaż spinek od strony ściany grodziowej robiłem na wyczucie wkładając moje szczupłe dłonie w wąską szczelinę na jaką pozwalały przewody od klimy. Jeszcze więcej wysiłku kosztowało mnie zapięcie tych spinek też oczywiście na czuja. Ale moja cierpliwość została nagrodzona. W mojej niuni jest teraz bardzo ciepło i przytulnie. Dzięki wszystkim za rady zwłaszcza Czarkowi. Jeśli chodzi o okładziny kierownic powietrza to wykonałem je z pianki gr. 2mm pod panele podłogowe chociaż miałem też zwykłą gąbkę o tej grubości z warzywniaka bo przekłada się taką winogrona w skrzynkach. Wybrałem piankę bo wydawała mi się mocniejszym materiałem. Jeszcze raz przesyłam "gorące" dzięki <ok>
Z wymianą nagrzewnicy zdążyłem w samą porę tuż przed mrozami. Po zdemontowaniu deski okazało się że ze poliuretanowe okładziny kierownic powietrza zestarzały się i zostały niemal same blachy. To one prawdopodobnie powodowały słabe grzanie bo ciepłe powietrze z nagrzewnicy mieszało się z zimnym. Skoro jednak zakupiłem nagrzewnicę postanowiłem ją wymienić. Udało mi się rozdzielić obudowę nagrzewnicy od kanału z parownikiem klimy bez konieczności rozszczelnienia instalacji choć przyznaję że było to bardzo czasochłonne i wymagało wielkiej cierpliwości bo demontaż spinek od strony ściany grodziowej robiłem na wyczucie wkładając moje szczupłe dłonie w wąską szczelinę na jaką pozwalały przewody od klimy. Jeszcze więcej wysiłku kosztowało mnie zapięcie tych spinek też oczywiście na czuja. Ale moja cierpliwość została nagrodzona. W mojej niuni jest teraz bardzo ciepło i przytulnie. Dzięki wszystkim za rady zwłaszcza Czarkowi. Jeśli chodzi o okładziny kierownic powietrza to wykonałem je z pianki gr. 2mm pod panele podłogowe chociaż miałem też zwykłą gąbkę o tej grubości z warzywniaka bo przekłada się taką winogrona w skrzynkach. Wybrałem piankę bo wydawała mi się mocniejszym materiałem. Jeszcze raz przesyłam "gorące" dzięki <ok>
Danio BB pisze:Bez rozszczelnienia klimy się nie da
czarekj pisze:Niestety, żeby wyjąć nagrzewnicę trzeba odsunąć cały zespół ogrzewania co najmniej 15 cm od przegrody czołowej. Żeby odsunąć zespół ogrzewania trzeba odłączyć aluminiowe przewody doprowadzające czynnik do parownika.
Wymienialem juz nagrzewnice w:czarekj pisze:Ciekawy tylko jestem czy w takim razie ten kto to robił taką wymianę pozapinał wszystkie metalowe spinki łączące obudowę rozdzielacza powietrza z obudową wentylatora. Według mnie co najmniej 2 z nich od strony przegrody czołowej nie zostały założone ponownie.
Nawet jeżeli ktoś chciałby je zamontować to prawdopodobnie przy demontażu i tak popękały plastikowe uchwyty.
ABT, ABK, 1Z,, NG we wszystkich sie da wymienić bez rozszelnienia.
Rukri od klimy całe. zaczepy wszystkie całe spinki pozakladane.
Kwestia szczupłych dłoni :mrgreen:
[ Dodano: 2009-05-28, 00:22 ]
Ja użyłem materiału welurowego (podobnego do siedzen w MPK) i butaprenu.budmeb pisze:Jeśli chodzi o okładziny kierownic powietrza to wykonałem je z pianki gr. 2mm pod panele podłogowe chociaż miałem też zwykłą gąbkę o tej grubości z warzywniaka bo przekłada się taką winogrona w skrzynkach. Wybrałem piankę bo wydawała mi się mocniejszym materiałem.
Conamniej 3 auta w tym moej mają taki paten i działa idealnie.
obencnie w aucie mam okolo 80*c jak dam na Heiss tzn gorąco
niebawem kupuje rozen zeby kurczaki smazyć. :mrgreen:
[ Dodano: 2009-07-02, 22:59 ]
Węże idące od silnika do nagrzewnicy kończą się na ścianie grodziowej.piotrek1987 pisze:zrobilem zlaczke wezy zeby pominac nagrzewnice i tak jezdze. wydaje mi sie jakby zdarło jakiegos weza albo jakby pekl. czy miedzy wezami ktore koncza sie pod maska a nagrzewnica sa jeszcze jakies weze czy tam sa sztywne krocce juz bezposrednio do nagrzewnicy? i jeszcze jedno pytanie; czy jesli to jest usterka poza nagrzewnica to tak samo bedzie mi trudno sie dostac jakbym ja wymieniał? pozdrawiam
Kroćce od nagrzewnicy są już stywno połaczone z metalową cześcią nagrzewnicy, i w środku nie ma już zadnych węży czy złączek.
przykładowe zdjęcie
do wymiany nietety trzeba sciągac deske rozdzielczą tak jak opisane w poradniku.
skoro poszła para przez kratki to na 90% pianka (gabka) na klapkach sterujących nadmuchem bedzie uszkodzona od płynu chłodzącego.
będzie cię czekało małe rezanko klapek tzn obklejanie ich na nowo jakimś materiałem tapicerskim etc.