[80 B4]Tuleje w tylnych wahaczach.
[80 B4]Tuleje w tylnych wahaczach.
Witam. Mam audi 80 b4 i chcialbym sie dowiedziec jak wymienic tuleje w tylnych wahaczach? Czy moge zrobic to sam?
Ostatnio zmieniony 28 sty 2007, 23:43 przez zygus, łącznie zmieniany 1 raz.
zapewne belka ....nie wiem ktory masz roczniki jakie tuleje bo jest roznica ,wystarczy rozkrecic srube (oczywiscie tyl samochodu na klockach w gorze )poluzowac linki recznego gdy zajdzie potrzeba , przesunac wachacz do tylu i najlepiej zrobic sobie przyrzad do wyciagania ich (sa czasami zapieczone mocno albo zniszczona guma tak ze stalowa tulejka zostaje w srodku , mozna ja przeciac delikatnie troszke malo miejsca jest ale za pomoca sruby dosc dlugiej idzie ja spokojnie "wciagnac to chyba najprostszy sposob i nie zajmuje wiele czasu
na wyjecie tuleji z czegokowiek jest prosty patent-owiercic jakims nieduzym wiertelkiem wokol metalowego elementu tuleji,znikna naprezenia i bez problemu jak wyjmiesz srodek tulejka wyjdziesebolec pisze:W sytuacji, kiedy nie masz wielkiego doświadczenia z mechaniką to polecam wizytę w warsztacie. Tuleje tylnej belki są sporych rozmiarów i bywa, że potrafią postawić solidny opór osobie próbującej ją wydostać. Ja płaciłem za wymianę 40zł.
- M@rcus
- Forum Audi 80
- Posty: 1037
- Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
- Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
- Kontakt:
to mało płaciłeś, ja wymieniałęm 2 miechy temu w Golfie i mi powiedzieli 100zł ale fakt faktem że wybić je to nie jest prosta sprawa, i najważniejsze jak kolega wspomniał nie oszczędzaj na nich kup najlepiej orginalne, bo ja kupiłem komplet za 80zł po 1000 km szlaban ich trafił, gumy już zaczynają pękać, mocniejsze wejście bpokiem i po tulejach, także szczerze odradzam tanich części sam już się przekonałęm.sebolec pisze:Ja płaciłem za wymianę 40zł.
W warsztacie, gdzie z reguły diagnozuję auto i robię większe sprawy mechaniczne, za wspomnianą wymianę tulei krzyknęli 150zł. Dobrze, że od zawieszenia mam lepszych speców. I tańszych.M@rcus pisze:to mało płaciłeś, ja wymieniałęm 2 miechy temu w Golfie i mi powiedzieli 100zł ale fakt faktem że wybić je to nie jest prosta sprawa, i najważniejsze jak kolega wspomniał nie oszczędzaj na nich kup najlepiej orginalne, bo ja kupiłem komplet za 80zł po 1000 km szlaban ich trafił, gumy już zaczynają pękać, mocniejsze wejście bpokiem i po tulejach, także szczerze odradzam tanich części sam już się przekonałęm.sebolec pisze:Ja płaciłem za wymianę 40zł.
[80 B3 ] tuleje metalowo-gumowe wahacza tylnego...
By nie zakładać nowego wątku, podpinam się tutaj . Jestem na etapie wymiany łożysk kół osi tylnej oraz tulei metalowo-gumowych wahacza tylnego (starego typu), i tutaj pytanko: w mądrej książce piszą "...tuleje powinno sie wciskać w ułożeniu pokazanym na rysunku 6.28..." i czy szczeliny mają być w pozycji góra-dół, czy po stronie lewej i prawej?? w załączeniu rysunek.
Pozdrawiam - Adam.
Pozdrawiam - Adam.
tuleje metalowo-gumowe ćd.....
W wahaczach "starego typu" do r. 91 montowane są tuleje metalowo-gumowe z dwoma szczelinami, szczeliny te powinny być montowane w pozycji >góra-dół<.
W wahaczach po r. 91 montowane są już inne tuleje.
* rczopik2 - tak sobie koncypuję, że ułożenie tych szczelin w pozycji jak na rys. powoduje, że wahacz jest "zmiękczony" w czasie gdy pracuje na nierównościach( dziury, kocie łby, wjazd na krawężnik itp.), a jest "sztywny" podczas wleczenia....
Pozdrawiam - Adam.
W wahaczach po r. 91 montowane są już inne tuleje.
* rczopik2 - tak sobie koncypuję, że ułożenie tych szczelin w pozycji jak na rys. powoduje, że wahacz jest "zmiękczony" w czasie gdy pracuje na nierównościach( dziury, kocie łby, wjazd na krawężnik itp.), a jest "sztywny" podczas wleczenia....
Pozdrawiam - Adam.