Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80B4 2.0ABK]Jaki mam silnik ? jakie czesci eksploatacyjne ?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
kiloff
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 26 lis 2008, 18:05

[80B4 2.0ABK]Jaki mam silnik ? jakie czesci eksploatacyjne ?

Post autor: kiloff » 26 lis 2008, 18:14

Witam
kupiłem audi 80 avant 2.0 z `93 roku, w briefie pisze ze ma 85KW - jaki to jest typ silnika ? ABK ?

samochód stał dwa lata nieużywany - ma przebieg oryginalny 98.000km, w związku z tym że po dwóch latach chyba pasowałoby mu jakiś przegląd zrobić to moje pytanie, co wymienić ?

olej - niewiem jaki - ale pewnie wlać jakiś półsyntetyk ?
pasek rozrządu - są różne typy ? co poza paskiem rozrządu powinno się wymieniać ?
płyn hamulcowy, chłodniczy - niby standard - ale jakie powinny być w tym samochodzie ?
zapewne filtry - powietrza i paliwa ..

na jakie mniej więcej spalanie mogę liczyć przy tym sinliku ?

ogólnie jestem kompletnie zielony w temacie Audi 80 dlatego wszelkie porady będą dla mnie niezwykle cenne ;)

to są dwa zdjęcia tego samochodu, może ktoś odpowie jaki tam siedzi silnik ;)

Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 26 lis 2008, 20:45 przez kiloff, łącznie zmieniany 1 raz.

punk

Post autor: punk » 26 lis 2008, 18:16

Tam siedzi ABK

kiloff
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 26 lis 2008, 18:05

Post autor: kiloff » 26 lis 2008, 20:11

punk pisze:Tam siedzi ABK
dzieki, to jak z ta wymiana paska rozrzadu ? co poza paskiem musze kupic ?

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 26 lis 2008, 20:26

Kolego jak kupiłeś to należałoby zrobić wszystko żeby później mieć spokój.
Na początek olej z filtrami, pasek rozrządu z napinaczem(rolką), zmienić filtr powietrza i kabinowy jeżeli jest, wypadałoby powymieniać płyny, świece i sprawdzić stan kopółki i palca aparatu zapłonowego.
Jak o czymś zapomniałem to koledzy mnie uzupełnią.
Co do oleju ja zalewałem zawsze Elfa 10W40 a ostatni był pełny syntetyk.
Pasek zakładam Contintech napinacz SKF, swiece polecam NGK.
Płyn hamulcowy Dot4 , płyn do wspomagania mineralny zielony FEBI, ja do układu chłodzenia wlałem Paraflu i jestem zadowolony. <hmm> to chyba tyle <ok>

punk

Post autor: punk » 26 lis 2008, 20:35

1. Oprócz paska, musisz kupić rolkę napinacza. Nie warto oszczędzać, proponuję SKF. Numer 531 0337 10. Co do samego paska, to kup średniej klasy, którego producent gwarantuje 60000 przebiegu.
2. Płyn hamulcowy DOT4 nr (Informację masz na zbiorniczku) Nie kombinuj z DOT5. Natomiast może być spełniający obie normy, czyli Dot4/5. Kup z 2,5 L, żeby przepłukać układ.
3. Płyn do wspomagania kierownicy: G002000 mineralny! Informację masz na zbiorniczku) Febi M6162 (zielony) 1L
4. Olej silnikowy... Ja leję Castrol Magnatec 10W/40 (półsyntetyk).
5. Płyn chłodniczy np Borygo lub Glixol (ja mam ten drugi).

to chyba tyle.
Ostatnio zmieniony 26 lis 2008, 21:10 przez punk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mast26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 29 cze 2008, 01:29
Lokalizacja: ze śląska..

Post autor: Mast26 » 26 lis 2008, 20:41

Tak to jest ABK ;-) co do rozrzadu wymieniasz pasek+rolka napinajaca ale jak piszesz ze jestes w tym temacie 'zielony' :-P to oczywiscie sam sie za to nie zabieraj ale same tajle kupisz za 119zl tu masz LINK do aukcji; pasek ContiTech + rolka SKF dobry,sprawdzony zestaw <ok>
-co do oleju to lej polsyntetyk oczywiscie jesli poprzedni wlasciciel nie lal mineralu ale przy przebiegu o jakim piszesz(i jestes go pewny ;-) to raczej tak nie bylo)
-plyn w chlodnicy najlepiej najpierw sprawdzic jego temp zamarzania ale dla swietego spokoju mozesz zlac calosc i zalac jakims zimowym -35C
-a co do spalania to zalezy od nogi :-P ja smigam na takim silniczku i w miescie mieszcze sie w 10l/100km ale specjalnie nie oszczedzam :lol:
PS.fajny avancik,dawaj wiecej fotek ale oczywiscie nie w tym temacie
Ostatnio zmieniony 26 lis 2008, 20:52 przez Mast26, łącznie zmieniany 1 raz.

punk

Post autor: punk » 26 lis 2008, 20:43

I jescze,

6. Filtr oleju polecam MAN, lub inny markowy, nie kupij noname!
7. Przewody Wysokiego napięcia
8. Sprawdź klocki hamulcowe.

Jak coś sobie przypomnę, to dopiszę.

kiloff
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 26 lis 2008, 18:05

Post autor: kiloff » 26 lis 2008, 21:47

punk pisze:7. Przewody Wysokiego napięcia
napewno musze to wymieniac ? jaki koszt ?
punk pisze:8. Sprawdź klocki hamulcowe.
klocki sa ok, ale hamulce srednie - nieuzywane prawie 2 lata, pewnie musza sie rozruszac
Mast26 pisze:ale przy przebiegu o jakim piszesz(i jestes go pewny ;-) to raczej tak nie bylo)
raczej jestem - samochod jak nowy, nawet od dolu, mechanik na pierwszym przegladzie zrobil takie oczy jak podniosl samochod do gory - :shock:
PS.fajny avancik,dawaj wiecej fotek ale oczywiscie nie w tym temacie
przywitanie prawidlowe bedzie, ale jak bede mial samochod juz zarejestrowany - generalnie to jest strasznie ubogo, ale samochod ma sluzyc jako codzienne wygodne wozidlo i chodzilo mi glownie o stan ;)

dzieki za wszystkie porady

[ Dodano: 2008-11-26, 22:38 ]
jeszcze 2 pytania :

ile litrów płynu mieści układ chłodzenia ?

jakie świece ? to ze NGK to wiem - ale który numer ;)

punk

Post autor: punk » 26 lis 2008, 23:00

Przewody WN to koszt ok 80 zł (BERU) Warto wymienić, zwłaszcza jak auto długo stało. Świece NGK BUR6ET lub BOSH W8 DTC.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 27 lis 2008, 09:30

Przewody Beru to koszt około 140zł a świece NGK V1 koszt około 70zł komplet. Układ chłodzenia mieści 6,5l a silnik 3l oleju z filtrem. Najlepiej daj do mechanika niech rozbierze hamulce i niech przeciści zaciski szczególnie prowadnice.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 27 lis 2008, 13:10

Nie oszczędzaj kasy na zamienniki bo długo na tym nie pośmigasz szczególnie przewody WN ;-)

whitestock
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 11 lut 2007, 09:52
Lokalizacja: białystok

Post autor: whitestock » 26 mar 2009, 17:45

punk, skąd ty wziołeś cenę 80 pln za BERU chyba z allegro i to podrobione>ostatnio sam"tam" widziałem klocki ATE i też w podróbie i powiem szczerze że gdybym nie miał oryginalnego opakowania ATE to może bym się pokusił,powiem więcej odcień pomartańczu na tym podrobionym opakowania nie bardzo mi pasował a jak się póżniej okazało to miałem rację bo w jakiejś publikacji przeczytałem ze m.in po tym własnie można było poznać oryginał Ale to dotyczyło ATE.Sam mam oryginały BERU i kosztują one coś ok 140 PLN w Intercars :shock:

[ Dodano: 2009-03-26, 18:01 ]
a co do świec to polecam POLSKIE ISKRY (mimo kooperacji z BOSH)oczywiście trójelektrodowe-dedykowane(tanie ok 40-50 pln) są OK i co więcej daruj sobie BOSH bo w przypadku świec wiele jest uszkodzonych jako nowe(chyba ża żarowe do diesla) -made in malasya, jeżeli BOSH tylko ew. sonda lambda chciaż ja wolę NGK/NTK

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl